Toon posts:

eersy HD formateren voordat herpartitioneren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee paties (C voor windows en applicaties en D voor alles wat er bij een nieuwe installatie van Windows bewaard moet blijven, de rest dus)

Nu is mijn C te klein geworden.

Nu is mijn vraag:

Is het beter/ verstandiger om alles partities eerst te verwijderen en dan weer nieuwe partities aan te maken of gewoon D verkleinen en C vergroten PQmagic?

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Maakt eigenlijk niet veel uit.
PQmagic is snel, makkelijk en behoeft geen herinstallatie maar is iets riskanter dan een format en herindeling+herinstallatie.
Het risico is acceptabel, maar denk eraan: maak backup van je bestanden die je niet kan missen (adressen/mail/bookmarks/foto's e.d.+boot disk)
Ga gewoon met pqmagic, gaat dat fout kun je nog altijd een herinstallatie doen met herindeling. Het scheelt je veel tijd en moeite wanneer pqmagic werkt (en dat doet het waarschijnlijk).

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

Topicstarter
Wat geeft meer snelheid winst dan.....of maakt dat niet uit..

Ik zit dan te denken aan de verspreiding van alles sectoren van C en D

De zoektijd neemt hierdoor toe...

Als alle sectoren van C bijelkaar zitten en dan pas D zou het veel sneller gaan toch :?

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

ik weet niet of het aan mij lag, maar ik heb een keer PM gebruikt om een partitie te vergroten en de andere te verkleinen, en dat duurde toch LANG...

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Moet je voordat je begint in het menu General onder preferences "Skip bad sector checks" aanvinken.