Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickwagenvoort
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-04 13:23
Hi allemaal,

Samen met mijn vriendin zoek ik een tv en daarbij zou ik graag jullie hulp willen. Aangezien wij er nul komma nul verstand van hebben en hier experts zich graag verzamelen

Ik zoek een?
4K-tv voor een kleine woonkamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKt2WBe_phsT2zaRz-jUvgdJZcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwNEHwAjQ8mTKTDpUl8Iez23.jpg?f=fotoalbum_large
Wat is je budget?
Om en nabij de 800 euro, mag nieuw/outlet of tweedehands zijn, echter is het enorm kut om Tv's te vervoeren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series en films streamen, gamen op switch en stadia. Eigenlijk heel basic, maar films kijken we vaak wel op 4K en is fijn om gebruik te maken van HDR content. Echter zal het met het budget niet enorm goed lukken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur naar een 'A-merk', daarbuiten niet echt wensen. Zelf de LG B9 gezien en deze leek hartstikke prima, echter wel aan de duurdere kant.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wij hebben dus echt geen idee welk formaat voor ons mooi is, beiden echt geen snars verstand van namelijk. Zelf twijfelen wij tussen alles tussen de 43 en 55 inch.

Daarnaast maakt het geluid niet enorm veel uit, aangezien ik wel al een 5.1 set heb.

Beste antwoord (via Rickwagenvoort op 09-07-2021 14:17)

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:17
Zelf zou ik geen OLED uit de outlet willen hebben, alleen nieuw in doos.
Je weet niet hoeveel uur dat ding al aan heeft gestaan en wie er allemaal al aan hebben gezeten.

Gewoon nieuw in een aanbieding kopen.

https://www.plattetv.nl/info/lg-oled48a16la-25029.html

of:

https://www.plattetv.nl/info/lg-oled55a16la-25034.html

Regel even een groot stuk karton en knip de contour van de TV uit, is thuis vaak groter dan je denkt.
(TV doos van een ander uit het oud papier?)

Als je veel licht in de woonkamer hebt is Samsung ook het overwegen waard.

Met de schermformaten is het helaas zo, dat een 48~50" in dezelfde kwaliteit vaak vrijwel net zo duur is als een 55". Dat heeft te maken met de hoeveelheden die er verkocht worden. 55" is populairder en dus relatief goedkoop.

[ Voor 41% gewijzigd door RobbieT op 08-07-2021 21:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Dan zou ik de Outlet van o.a. MediaMarkt in de gaten houden en gaan voor een Oled van LG. Deze vaak genoeg rond de 800 euro gezien en dan heb je direct een geweldig toestel.

Tevens zie ik geen raam achter je, zodat het misschien wat lastig is overdag. Dat probleem valt dus weg waar je bij Oled last van kunt hebben.

55 inch zou ik voor gaan. Deze grootte went snel en 2m er vanaf kan perfect.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:17
Zelf zou ik geen OLED uit de outlet willen hebben, alleen nieuw in doos.
Je weet niet hoeveel uur dat ding al aan heeft gestaan en wie er allemaal al aan hebben gezeten.

Gewoon nieuw in een aanbieding kopen.

https://www.plattetv.nl/info/lg-oled48a16la-25029.html

of:

https://www.plattetv.nl/info/lg-oled55a16la-25034.html

Regel even een groot stuk karton en knip de contour van de TV uit, is thuis vaak groter dan je denkt.
(TV doos van een ander uit het oud papier?)

Als je veel licht in de woonkamer hebt is Samsung ook het overwegen waard.

Met de schermformaten is het helaas zo, dat een 48~50" in dezelfde kwaliteit vaak vrijwel net zo duur is als een 55". Dat heeft te maken met de hoeveelheden die er verkocht worden. 55" is populairder en dus relatief goedkoop.

[ Voor 41% gewijzigd door RobbieT op 08-07-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:08
Kijk bijvoorbeeld hier voor grootte advies: https://www.televisies.nl...e-kijkafstand-voor-uw-tv/
Ik zou inderdaad voor 55" gaan. Zelf ben ik blij met LG - ik heb er meerdere gehad, zelfs nog toen ze Goldstar heette :) - kies er een uit de lijst op Pricewatch: https://tweakers.net/tele...mBnoGSjpKuSCtSqamQE5tbS0A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:10

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als het geen problemen in je interieur oplevert, de 55" kiezen. 55" is namelijk de standaardmaat en je krijgt het meeste waar voor je geld.

Mocht 55" niet passen kun je een 48" OLED overwegen, ze kosten ongeveer hetzelfde als 55" of zelfs iets meer, dus je bespaart geen geld, maar je hebt dan wel een kwaliteitstelevisie. De 48" OLED's behoren tot de weinige kwalitatief goede televisies in die maat. Voor de rest vind je in 48" veel budgetmodellen.

Kleiner dan 48" is niet aan te raden als je een kwaliteitstelevisie wilt, je komt dan definitief in de budgethoek terecht met televisies met mindere techniek erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54
dmantione schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:38:
Als het geen problemen in je interieur oplevert, de 55" kiezen. 55" is namelijk de standaardmaat en je krijgt het meeste waar voor je geld.

Mocht 55" niet passen kun je een 48" OLED overwegen, ze kosten ongeveer hetzelfde als 55" of zelfs iets meer, dus je bespaart geen geld, maar je hebt dan wel een kwaliteitstelevisie. De 48" OLED's behoren tot de weinige kwalitatief goede televisies in die maat. Voor de rest vind je in 48" veel budgetmodellen.

Kleiner dan 48" is niet aan te raden als je een kwaliteitstelevisie wilt, je komt dan definitief in de budgethoek terecht met televisies met mindere techniek erin.
Dit dus, goed advies. OLED is absoluut de beste keuze voor beeldkwaliteit, maar ligt wel iets boven je budget. Mocht je liever LCD willen dan is de Sony XH95 een goede optie. Ook iets boven budget, met net geen € 900 voor de 55" en net geen € 1.000 voor de 49". Met dergelijke tv's geniet je van goede HDR weergave en dat geeft veel meer impact dan 4K. Veel lager zou ik niet gaan, want dan kom je meteen in het midrange segment waar je dik inlevert op beeldkwaliteit. Beter € 200 extra uitgeven dan € 800 aan net niks zeg ik maar.

Wellicht kun je nog wat onderhandelen over de prijs met een winkel. Een belletje is zo gedaan natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2021 08:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Los van de tv
Ik kan niet goed op je plaatje zien of het nou een hoekbank is. Ik zelf heb in die opstelling een hoekbank en ook maar 2 m van de tv af, alleen ik vindt het fijn om lekker in de hoek te kruipen, maar dan zit je niet recht voor de tv. Ik heb toen een DQ reachxxl beugel geplaatst voor mn 55" tv, zodat ik in elke zitpositie het beeld precies voor me kan zetten. Echt een verrijking van het kijkgenot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:54
DBC87 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:02:
Los van de tv
Ik kan niet goed op je plaatje zien of het nou een hoekbank is.
Stel je zit in de hoek van de bank, dan is het echt maar net van het midden af. Denk niet zo'n punt. Een OLED zorgt iig voor perfecte kijkhoeken, zodat het beeld goed blijft :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2021 13:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickwagenvoort
Dank jullie wel voor alle opmerkingen. We hebben een mooie tv van karton in elkaar geknutseld en kwamen erachter dat een 55'' TV juist kleiner lijkt dan in de winkel. Hierom gaan we dus voor de LG A1, deze ook direct bekeken bij de mediamarkt en bevalt echt. PlatteTV raadde ons wel de LG A1 aan vanwege de hogere refreshrate, maar dat is ons de 500 euro meerprijs echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickwagenvoort
DBC87 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:02:
Los van de tv
Ik kan niet goed op je plaatje zien of het nou een hoekbank is. Ik zelf heb in die opstelling een hoekbank en ook maar 2 m van de tv af, alleen ik vindt het fijn om lekker in de hoek te kruipen, maar dan zit je niet recht voor de tv. Ik heb toen een DQ reachxxl beugel geplaatst voor mn 55" tv, zodat ik in elke zitpositie het beeld precies voor me kan zetten. Echt een verrijking van het kijkgenot.
Het is een hocker, deze verschuiven we altijd een beetje. Geen enkele hoekbank pastte hier helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickwagenvoort
Zou trouwens de CX ook een goed alternatief zijn voor de LG A1? Is wel het 'oudere' model, maar als die verkrijgbaar is lijkt deze tv kwalitatief beter. Als ik rtings mag geloven, en voor om en nabij de 150 extra is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In een klein appartement voldoet 48” ruim. Mijn dochter heeft ook 48” in haar appartementje.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De CX is beslist de betere TV t.o.v. de A1. De A1 ontbreekt ondersteuning voor 120Hz-beeldmateriaal en een aantal functies waar de spelfanaat om geeft, verder is de voet vervangen door een paar pootjes en is wat bezuinigd op de luidsprekers. Hij heeft een mattere toplaag, waardoor je minder scherpte waarneemt, al zullen sommigen dit ook als een voordeel zien, omdat de televisie daardoor minder spiegelt.

De A1 heeft een nieuwere versie van WebOS, dat is het enige echte voordeel t.o.v. de CX.

De A1 is echt bedoeld als OLED-instapmodel en is dan ook goedkoper t.o.v. de C1, maar als je voor hetzelfde geld nog de oude CX kunt krijgen dan is het lastig de A1 aan te raden. Aan de andere kant zitten we nu reeds in de situatie dat de oude CX veelal een stuk duurder wordt aangeboden dan de A1. Dan doet de A1 perfect waar hij voor bedoeld is, want hij staat nu voor een afbraakprijs van €848 in de Pricewatch en voor dat geld een OLED kunnen kopen is een doorbraak. Niets op de markt kan voor dat geld tippen aan de A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

43 inch Samsung the frame, met wat leuke lijstjes eromheen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
BCC schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:59:
43 inch Samsung the frame, met wat leuke lijstjes eromheen.
Dat is meer marketing dan kwaliteit.

De CX lijkt mij ook perfect en is een stuk beter dan de A1. Met de A1 koop je toch een instapmodel die niet is zoals bedoeld.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
The Frame moet je alleen kopen als de esthetische waarde belangrijker is dan de beeldkwaliteit. De 43"-versie kost zo'n €600, maar voor wat er in zit zou je niet meer dan €350, hooguit €400 voor de TV neer mogen tellen. Je betaalt dus ongeveer €200 tot €250 voor de houten lijst en dat is veel geld. The Frame past in het geheel niet bij wat de vraagsteller schrijft, dus geen idee waarom 'ie wordt geopperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De BX6 valt bij Smits binnen je budget. Ga je veel HDR titels kijken dan zou ik de OLED705 of CX6 overwegen met hogere highlight helderheid. Kijk je vaak met het licht aan en is blooming geen issue dan is momenteel de XH95 (799) ook zeer interessant. Gaming zal via stadia en switch op elke tv even goed gaan. Voordeel van de 120hz panelen is krachtigere interpolatie en judder-vrij-24p.
Pagina: 1