Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik kan hierover op dit forum niets vinden

Ik zoek al wekenlang .....

Het enige dat ik heb kunnen vinden is intouchapp
https://www.intouchapp.com

Inmiddels toegevoegd aan diverse browsers
Met Firefox lukt het niet
Met Google Chrome wel maar ik krijg het nog niet werkend

Mijn vragen:
1 Wat is de beste manier om via computer contacten toe te voegen in whatsapp
2 Wie heeft goede ervaringen met intouchapp ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt;
Whatsapp synct je adresboek, als er telefoonnummers in je contactenlijst staan die ook Whatsapp gebruiken, worden ze automatisch ook Whatsapp contacten.

Als je dus contacten wilt managen, en het betreft een android telefoon met Google account, kan je dat via https://contacts.google.com doen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Ik begrijp dat je mij niet begrijpt wanneer het zo simpel is

I ga direct https://contacts.google.com proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Krypt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:18:
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt;
Whatsapp synct je adresboek, als er telefoonnummers in je contactenlijst staan die ook Whatsapp gebruiken, worden ze automatisch ook Whatsapp contacten.

Als je dus contacten wilt managen, en het betreft een android telefoon met Google account, kan je dat via https://contacts.google.com doen.
Tja, mag ik ook een beetje dom zijn hier? Dat wist ik niet
Ik krijg me daar toch ineens honderden contacten te zien van ik weet niet hoeveel jaar met een bepaald email adres in m'n firefox browser

Ik gebruik nu een andere email en telefoon voor whatsapp, sorry wanneer ik het niet goed uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:49
markdezoveelste schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:48:
Ik gebruik nu een andere email en telefoon voor whatsapp, sorry wanneer ik het niet goed uitleg
Dan log je met dat account in op je PC? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Xander schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Dan log je met dat account in op je PC? :?
Het lukt mij niet om met firefox op meerdere (email) accounts in te loggen
Ik ga het nogmaals proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Misshien een andere browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Je contacten beheer je op de telefoon. (of via google als je een google account gebruikt bv)
op de computer gebruik je whatsappweb om een webpagina te openen.
Je koppelt die dan dmv QR code aan je telefoon.

En al je contacten zijn dan gewoon beschikbaar.

Je hebt geen andere, vage, apps nodig.
Heb het gevoel dat je nu een of andere vage plugin gebruikt.

(je hoeft niet in te loggen in een browser)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 08-07-2021 20:58 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:58
DarkSide schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:53:
Je contacten beheer je op de telefoon. (of via google als je een google account gebruikt bv)

Ik zou als ik jou was zijn vraag even opnieuw lezen. Hij linkt trouwens gewoon naar welke plugin hij poogt te gebruiken, dus dat is niet vaag. Hij voldoet hooguit niet voor het doel waarvoor TS hem wil gebruiken.
markdezoveelste schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:10:
Ik kan hierover op dit forum niets vinden

Ik zoek al wekenlang .....
Je hebt weken lang gezocht, maar niks gevonden? Er is op het complete internet niks over android, whatsapp en contacten te vinden? Het is niet erg als je geen oplossing hebt gevonden, maar laat wel even weten wat je hebt gevonden en geprobeerd. Sowieso helpt het als je hulp wilt als je meer details toevoegt i.p.v. steeds een vage omschrijving van wat je wil doen.

De simpelste oplossing is hier eigenlijk al gegeven. Voer de contacten in bij je Google account en zorg dat dezelfde account synct met je telefoon. Via deze link geeft Google een uitleg hoe je de instellingen controleert voor je telefoon. Kijk goed met welke account je daar bent ingelogd want daarmee wil je ook op je computer inloggen.

Vervolgens ga je zoals @Krypt al aangaf naar https://contacts.google.com/ en vul je hier je contacten in. Zelf geef je aan dat je hier veel oude contacten ziet en ingelogd bent op je oude account. Nu kan je kiezen, log in op deze account op je telefoon en sync. Of klik op die website op exporteren. Log vervolgens in op de account die je ook op je telefoon gebruikt. Inloggen op een ander account doe je door rechtsboven op je PF te klikken (dat rondje) en te klikken op "Nog een account toevoegen" of de knop "Uitloggen". Vervolgens krijg je de inlog optie. Mocht je daar echt niet uitkomen kan je ook nog een incognitovenster/prive-venster openen. Dan ben je sowieso niet ingelogd. Vervolgens kan je de contacten invoeren via "Contact maken". Mocht je van het oude account een export hebben gemaakt kan je op "importeren" drukken en de export inladen.

Kom je er niet uit en loop je ergens vast. Geef een uitgebreide beschrijving (liefst screenshots) van wat je doet/hebt gedaan. Helaas zijn de glazen bollen nog in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
DarkSide schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:53:

Allereerst vergeef mij wanneer er veel is dat ik niet begrijp en niet voldoende heb onderzocht. Dit is ook vooral aan tweakers.net/forum gericht.

Ik zal eerst mijn praktische probleem voorleggen en proberen uit te leggen. ...... Ik krijg op internet op mijn computer erg veel /( teveel ) mensen die hun whatsapp nummer geven. Ik wil deze nummers graag via copy/paste toevoegen aan mijn whatsapp. Kan dat en hoe doe ik dat?
.intouchapp.com is een app in googleplay die doet voorkomen dat probleem op te lossen maar ik snap het niet en ik kan er hier ook niets over vinden.
chome geeft het als extension

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
BlackMonkey schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Ik zou als ik jou was zijn vraag even opnieuw lezen. Hij linkt trouwens gewoon naar welke plugin hij poogt te gebruiken, dus dat is niet vaag. Hij voldoet hooguit niet voor het doel waarvoor TS hem wil gebruiken.

[...]

Je hebt weken lang gezocht, maar niks gevonden? Er is op het complete internet niks over android, whatsapp en contacten te vinden? Het is niet erg als je geen oplossing hebt gevonden, maar laat wel even weten wat je hebt gevonden en geprobeerd. Sowieso helpt het als je hulp wilt als je meer details toevoegt i.p.v. steeds een vage omschrijving van wat je wil doen.

De simpelste oplossing is hier eigenlijk al gegeven. Voer de contacten in bij je Google account en zorg dat dezelfde account synct met je telefoon. Via deze link geeft Google een uitleg hoe je de instellingen controleert voor je telefoon. Kijk goed met welke account je daar bent ingelogd want daarmee wil je ook op je computer inloggen.

Vervolgens ga je zoals @Krypt al aangaf naar https://contacts.google.com/ en vul je hier je contacten in. Zelf geef je aan dat je hier veel oude contacten ziet en ingelogd bent op je oude account. Nu kan je kiezen, log in op deze account op je telefoon en sync. Of klik op die website op exporteren. Log vervolgens in op de account die je ook op je telefoon gebruikt. Inloggen op een ander account doe je door rechtsboven op je PF te klikken (dat rondje) en te klikken op "Nog een account toevoegen" of de knop "Uitloggen". Vervolgens krijg je de inlog optie. Mocht je daar echt niet uitkomen kan je ook nog een incognitovenster/prive-venster openen. Dan ben je sowieso niet ingelogd. Vervolgens kan je de contacten invoeren via "Contact maken". Mocht je van het oude account een export hebben gemaakt kan je op "importeren" drukken en de export inladen.

Kom je er niet uit en loop je ergens vast. Geef een uitgebreide beschrijving (liefst screenshots) van wat je doet/hebt gedaan. Helaas zijn de glazen bollen nog in ontwikkeling.
Allereerst alle dank voor je uitgebreide antwoord, daar valt niets meer op af te dingen.

Helaas is mij vaak een preciezere omschrijving van het probleem niet gegeven. Wanneer ik het probleem al helemaal weet te omschrijven dan is een vraag overbodig..Ik weet nog niet van screenshots, ik begrijp al wel wat er bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
""Voer de contacten in bij je Google account en zorg dat dezelfde account synct met je telefoon. Via deze link geeft Google een uitleg hoe je de instellingen controleert voor je telefoon. Kijk goed met welke account je daar bent ingelogd want daarmee wil je ook op je computer inloggen.

Vervolgens ga je zoals @Krypt al aangaf naar https://contacts.google.com/ en vul je hier je contacten in.""

Ik neem aan dat jullie dat ook niet lukt met een en dezelfde browser, dus open ik dan een andere browser op dezelfde computer of dezelfde browser met een andere login/email op een andere computeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
markdezoveelste schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:32:
""Voer de contacten in bij je Google account en zorg dat dezelfde account synct met je telefoon. Via deze link geeft Google een uitleg hoe je de instellingen controleert voor je telefoon. Kijk goed met welke account je daar bent ingelogd want daarmee wil je ook op je computer inloggen.

Vervolgens ga je zoals @Krypt al aangaf naar https://contacts.google.com/ en vul je hier je contacten in.""

Ik neem aan dat jullie dat ook niet lukt met een en dezelfde browser
:?

Dat lukt me in iedere gangbare browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Alles begint mij te duizelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
https://contacts.google.com/ refereert altijd naar onderhavige email

Hoe kun je dan meerdere verschillende https://contacts.google.com/ oproepen in een en dezelfde browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zie:
BlackMonkey schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:09:
Inloggen op een ander account doe je door rechtsboven op je PF te klikken (dat rondje) en te klikken op "Nog een account toevoegen" of de knop "Uitloggen". Vervolgens krijg je de inlog optie. Mocht je daar echt niet uitkomen kan je ook nog een incognitovenster/prive-venster openen. Dan ben je sowieso niet ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Ik ga alle reacties morgen bestuderen.

Het valt mij op dat niemand bekend is met https://www.intouchapp.com
Ik zal daarom deze app verwijderen van mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
Als je trouwens met enkel een telefoonnummer een Whatsapp chat wilt starten, zonder dat je eerst een contact moet maken dan kan je de app "click to chat" gebruiken.

https://play.google.com/s...trianguloy.openInWhatsapp

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 17:48

Tazzios

..

markdezoveelste schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:41:
https://contacts.google.com/ refereert altijd naar onderhavige email

Hoe kun je dan meerdere verschillende https://contacts.google.com/ oproepen in een en dezelfde browser?
Eentje in private modus openen of open de ander gewoon even in een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Gewoon op je computer met hetzelfde gmail account inloggen als op je telefoon. Dan kan je daarna gewoon naar contacts.google.com gaan om vanaf de browser contacten toe te voegen. Die worden da automatisch gesynchroniseerd met je telefoon en dus ook met whatsapp.

Zijn geen extra apps e.d. voor nodig, alleen zorgen dat je op het juiste account inlogt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Allen bedankt
Opgelost!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Krypt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:47:
Als je trouwens met enkel een telefoonnummer een Whatsapp chat wilt starten, zonder dat je eerst een contact moet maken dan kan je de app "click to chat" gebruiken.

https://play.google.com/s...trianguloy.openInWhatsapp
Zelfs daar heb je geen app voor nodig, je kunt ook gewoon een link intikken in de adresbalk van de browser op je telefoon...

code:
1
https://wa.me/316xxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Goed geholpen? Vergeet dan niet om het beste antwoord te markeren!

Ik ben inmiddels goed geholpen denk ik.

Ik ga de komende dagen alle suggesties proberen en evalueren

En dan probeer ik hier nog te reageren

Ik voel me eigenlijk erg dom hier. Soms heb ik een vraag, dan denk ik aan tweakers, en dan denk ik dat ik die vraag hier niet mag stellen omdat ik nog niet voldoende zelf heb onderzocht.
In deze casus is het "toevallig" goed gegaan. Ik ben nu heel erg tevreden en ik wil iedereen bedanken voor elk commentaar

Achteraf gezien voel ik mij dom in het kwadraat. Ik heb echt heel erg veel uren besteed aan deze kwestie.Waarom is het mij niet eerder gelukt om mijn vraag beantwoord te krijgen?

Mag er misschien soms wat meer tolerantie zijn voor vragen die niet direct duidelijk zijn? Zoals mijn vragen meestal LOL sorry :O(

Misschien kan tweakers minder kritisch worden of zijn dan wel iets anders verzinnen voor dommerikken zoals ik

Is er misschien elders een forum over alle (on)mogelijkheden van whatsapp

Anyway, I hate Whatsapp maar ik moet het helaas noodzakelijkerwijs gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

markdezoveelste schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:41:
Goed geholpen? Vergeet dan niet om het beste antwoord te markeren!

Ik ben inmiddels goed geholpen denk ik.

Ik ga de komende dagen alle suggesties proberen en evalueren

En dan probeer ik hier nog te reageren

Ik voel me eigenlijk erg dom hier. Soms heb ik een vraag, dan denk ik aan tweakers, en dan denk ik dat ik die vraag hier niet mag stellen omdat ik nog niet voldoende zelf heb onderzocht.
In deze casus is het "toevallig" goed gegaan. Ik ben nu heel erg tevreden en ik wil iedereen bedanken voor elk commentaar

Achteraf gezien voel ik mij dom in het kwadraat. Ik heb echt heel erg veel uren besteed aan deze kwestie.Waarom is het mij niet eerder gelukt om mijn vraag beantwoord te krijgen?

Mag er misschien soms wat meer tolerantie zijn voor vragen die niet direct duidelijk zijn? Zoals mijn vragen meestal LOL sorry :O(

Misschien kan tweakers minder kritisch worden of zijn dan wel iets anders verzinnen voor dommerikken zoals ik

Is er misschien elders een forum over alle (on)mogelijkheden van whatsapp

Anyway, I hate Whatsapp maar ik moet het helaas noodzakelijkerwijs gebruiken
Ik denk dat dit meer jouw eigen invulling is, dan de tolerantie.

De eerste comment (binnen 8 minuten!) geeft duidelijk antwoord.
Hij snapt niet geheel wat je bedoeld, omdat jij blijkbaar zelf niet helemaal begrijpt waar het probleem ligt.
Dit is een eerlijke en duidelijke reactie op jouw vraag. Daarna wordt je vraag beantwoord, met de opmerking dat het een assumptie is van wat jij bedoeld.

Ik zie niet goed wat hier intolerant aan is, en snap jouw 'aangevallen' reactie op de eerste comment, en als afsluiting, niet zo goed.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdezoveelste
Beste lieve dragonhaertt

Ik kan even niets vinden o veru intolerant
I like to chat u abt that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdezoveelste
Can we make it mor simple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voordat deze vraag ontaard in een discussie over het toelaatbare niveau op Tweakers gaat dit topic dicht. TS is geholpen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.