Mini TFT scherm aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:41
Hallo medetweakers,

ik heb een klein probleempje en ik hoop dat jullie me misschien verder kunnen helpen. Een

tijdje geleden is de navigatiecomputer (een MS5000 van VDO-Dayton) van mijn vader uit zijn

auto gejat. Helaas waren de dieven te stom om naar het scherm te zoeken, het enige dat is

overgebleven na de diefstal. De bekabeling van dit scherm heb ik uit de auto gehaald om er

het een en het ander mee uit te proberen

Ik heb VDO gebeld met het verzoek om een pinout te sturen van de kabelboom en die heb ik

gekregen. Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.rsg-online.myweb.nl/images/mm5000.png

Aantekeningen:

Bij pin 3 staat Video!
Bij pin 10 staat PAL video in
Bij pin 12 staat weerstand 1kÙ

Nu is mijn probleem dat ik het scherm maar niet aan de praat krijg. Ik heb 12V aangesloten

op pin 16 en pin 15 en een bruggetje gemaakt met een weerstand tussen 12 en 15.

Helaas gaat het scherm nu niet aan.

Iemand enig idee hoe ik dit scherm kan laten werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probeer ook de pinout van de normale monitoren te krijgen, vergelijk ze. misschien helpt dat, want ik heb dit nog nooooiiittt gedaan.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
Ik heb de pinout van een gewone VGA/SVGA adapter. Daar ontstaat het volgende probleem: Een normale vga-kaart heeft 2 pins voor synchronisatie: horizontaal en verticaal. Dit scherm heeft een composite sync en die moet ik combineren met een schakelschema met wat condensatortjes en transistorjes. Eerst maar eens het PAL signaal testen dan maar? Ik heb geen TV out helaas...

Maar als het scherm aan staat (lees stroom heeft) moet het OSD toch werken?? Want die doet het nu niet... Ik denk zelf dat het probleem bij de instelling van pin 12/15 ligt maar HOE???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:26
als je er spanning opzet, moet je hem ook nog AANZETTE :)

pin 12 dussss

maar ik weet niet of je die met de + of - moet verbinden.....

[edit]
zotezien met pin 15... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:43 schreef Cutebritney het volgende:
als je er spanning opzet, moet je hem ook nog AANZETTE :)

pin 12 dussss

maar ik weet niet of je die met de + of - moet verbinden.....
Pin 12 moet volgens dat schema met pin 15 verbonden worden via een 1kohm weerstand... maar bij pin 12 staat ON/OFF/VIDEO --> en dat vermoed dat er 3 modes zijn: geen signaal, half signaal (met weerstand) en signaal zonder weerstand dus direct??

BTW waarom zouden er TWEE display + aansluitingen op zitten?? (15+16)

edit:
TIEPVOUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
miss 1 voor het display, 1 voor de background?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
dat zou idd kunnen

zou het mogelijk zijn dat het scherm uitblijft totdat er EEN signaal op ontvangen word: nu is het enige 'signaal' de spanning, maar als ik er een pal signaal op zet, zou hij dan wel aangaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:58 schreef M0rk het volgende:
dat zou idd kunnen

zou het mogelijk zijn dat het scherm uitblijft totdat er EEN signaal op ontvangen word: nu is het enige 'signaal' de spanning, maar als ik er een pal signaal op zet, zou hij dan wel aangaan???
zou kunen ja :)

proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
PAL signaal erop zetten werkt helaas niet, hij wil gewoon niet aan. Maar het OSD moet kunnen werken, dus iemand enig idee hoe dat hij nou aangesloten moet worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
Ik vermoed dat er 12V op moet omdat dat ook in een auto zit.. Maar 12 V op allebei de display plus of een van de twee werkt niet...

Weet iemand WELKE GND ik moet hebben voor de aansluiting van de voeding? Want er zijn 2 display GND's een waar wel en een waar NIET massa bij staat... Welke Ik word hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
-= Zit ik op het verkeerde forum of weet echt niemand het? =-

|:( please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik ben hier niet bekend mee, maar eventueel wel een tip. Ik ben zelf aan het rommelen geweest met een tft scherm en daar gaat een hele andere spanning op. Het kan zijn dat de spanning in het navigatiesysteem wordt omgevormd naar lager c.q. hoger. Ik zou proberen om nog even bij vdo wat meer gegevens los te peuteren.

Succes.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eentje is voor de backlight van een LCD de andere is zegmaar de datatoevoer. Op de backlight moet denk ik stroom op en de ander moet denk ik op je VGA uitgang.

<Alles is op eigen risico>

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Als ik zo naar het tabelletje kijk is de aansluiting als volgt:

Voeding:
Massa op pin 7 èn 9 (Display GND)
+12V op pin 15 en 16 (Display +)
Let wel op dat je voeding voldoende vermogen kan leveren: 0.8A bij 12V (ofwel 10W).
NB. Als het een kleine connector is zou deze stroomopname kunnen verklaren waarom er 2 pinnen zijn gebruikt voor de voeding.

Video:
Video-signaal (CVBS-standaard): pen 10 (VCR Video Ext)
Externe video selecteren: weerstand van 1kOhm met pin 15/16 verbinden.

Blijft over: pin 3
Het video-signaal moet een waarde tov massa hebben. Het is aannemelijk dat pen 3 hiervoor dient. Als je naar de beschrijving kijkt zou het ook kunnen betekenen dat pin 3 een voeding vormt voor het video-circuit dat je optinoeel uit kunt schakelen (terwijl RGB aan blijft). Als je de voedingniet uit de videobron beterekt kun je 3 gewoon met GND van de voeding èn de massa-aansluiting van je videoplug gebruiken.

RGB-Signaal:
De RGB ingang kun je alleen gebruiken wanneer de bron de juiste frequentie heeft. Waarschijnlijk is dit een videosignaal zoals wordt aangeboden op de scartplug van je videorecorder. (RGB van VGA kaart is dan niet bruikbaar, wel kun je dan een playstation/amiga/etc via de RGB aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabre18
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2022
Hoi THW Mark,

Is het al gelukt om het VDO mm5000 schermpje aan te sluiten?

Het schema van VDO is weg, heb je dit nog, en kun je het online zetten of naar me toe mailen?

Met vriendelijke groet,

Joep Hogenhout

E-mail: sabre@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabre18 schreef op 19 April 2003 @ 18:47:
Hoi THW Mark,

Is het al gelukt om het VDO mm5000 schermpje aan te sluiten?

Het schema van VDO is weg, heb je dit nog, en kun je het online zetten of naar me toe mailen?

Met vriendelijke groet,

Joep Hogenhout

E-mail: sabre@home.nl
Ik denk dat het hem in 2 jaar tijd al wel gelukt is, of hij kijkt er niet meer naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:00
Bel gewoon VDO en vraag naar de reparatieafdeling!

Die kunnen je echt wel helpen met de betekenis van de pinnen en wat je ermee moet

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Heel erg oude }:O :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.