front panel Intel moederbord aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyBossche
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2023
Mijn vraag
Ik heb een Intel moederbord S2400SC en ik zou graag de front panel 21(22) pins aansluiten op e traditionele manier als op een moederbord met 9 (10) pins.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb op de site van Intel gezocht en een bericht gestuurd.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Iets over 21 pins Intel heb ik niet gevonden. Het zou fijn zijn wanneer ik de 4x2 standaard aansluitingen op de 21pins kon aansluiten.
Wie weet raad.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Deze link geeft een overzicht van de pin-out van de front panel connector. In het vakje rechtsonder, dan de rechterbovenhoek van dat vakje.

[ Voor 13% gewijzigd door Haribo112 op 08-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyBossche
Prachtig! Geweldig!!
Ik ben je zeer dankbaar hiervoor.
Hoe komt het dat ik dit niet gevonden heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik wou hem net linken, alleen had deze guide: https://www.intel.com/con...s2400sc_p4000sc_sg_r1.pdf :P

Er is geen standaard spec voor front panel connectors, overig. Iets waar case/moederbord fabrikanten het nooit over eens zijn geworden, behalve dat de "asus stijl" steeds dominanter lijkt. Maar de praktijk is dat je de zaken onder de categorie front panel (storage-led, voor zowaar nog bestaand, PC-speaker, voor zover nog bestaat, power button, reset button, power led) doorgaans als losse 1- of 2-paar connectors vind, en bij elk moederbord nét weer een ander iets vind, ipv een "9pin blok". Enige twee 9-pin blokken die ik kan bedenken is oud-USB, en HD-Audio. Die zijn wel keyed/standaard.

Overigens: wéér een (oud) serverbord, verzamel je ze ofzo? Server-grade hardware is doorgaans zonder dat je er echt veel kennis over hebt het beste te koppelen aan de standaard chassis die er bij hoord (Intel vind dat Front Panel doorgaans op een Front Panel Board hoort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

Umbrah

The Incredible MapMan

TonyBossche schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:01:
Prachtig! Geweldig!!
Ik ben je zeer dankbaar hiervoor.
Hoe komt het dat ik dit niet gevonden heb??
Eerste hit in Intel Ark, was het voor mij. Documentation > Quick Start guide.

Intel is best standaard hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyBossche
Ja, nogmaals bedankt. Ik had het niet gezien. Mijn fout.
Ik verzamel mobo's met 2 of meer cpu's. Ik ben al veel eigenaardige dingen tegen gekomen maar die werden opgelost. Nu had ik niet voldoende geduld blijkbaar om de volledige pdf te bekijken.
Pagina: 1