Een klant van mij krijgt om onduidelijke reden afgekeurde advertenties binnen google's Adsense platform. Elke keer met andere redenen, maar de laatste is toch wel heel bijzonder. Afgekeurd om schadelijke content / onveilige software.
Navraag leert dat het niet om de tekst of inhoud van de site gaat, maar specifiek om 'software'.
Kwaadaardige png's zijn opzich technisch mogelijk, maar dan zouden ze ook in het webmaster console zichtbaar moeten zijn, of uberhaupt door een virusscanner opgepikt moeten worden. Beide zijn echter clean.
Kwaadaardige css is een nieuwe voor mij, maar goed helpdeskers roepen wellicht maar iets zonder kennis van zaken. (ja je zou een kwaadaardige css kunnen bouwen als een browser wellicht een zero-day heeft, maar ik zie uiteraard niets vreemds in de css).
Afkeuren op Piwik (self hosted) vindt ik bijzonder interessant, dat is echt een anti-trust red-flag van heb ik jou daar.
De site is overigens grotendeels gewoon statische html + css, geen wordpress of andere complexe mogelijk lekke software, en wordt gehost op een up to date nginx met letsencrypt met een score a+ volgens ssllabs.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Volgens mij slaat hun melding namelijk nergens op.
Navraag leert dat het niet om de tekst of inhoud van de site gaat, maar specifiek om 'software'.
bijzonder natuurlijk. Het gebruikte font komt letterlijk van hun eigen servers af:Ik kan je vertellen dat het iets met de gebruikte fonts heeft te maken, wat css scripts, piwik en een aantal van de .pngs, maar niets over het soort product. Ik snap je frustratie, maar wij werken ook onder een informatiehiërarchie en worden niet op alle redenen volledig ingelicht door de andere afdelingen. Dus ik kan je letterlijk niet 'meer' geven dan wat ik gedaan heb.
Ik kan je persoonlijk meegeven dat je mogelijk je site goed onder de loep laat nemen door een derden en deze goed laat kijken welke elementen op de site mogelijk een veiligheidsrisico vormen. Als je dat hebt laten doen, kun je altijd weer proberen om je site door ons te laten scannen, maar dit is geen garantie dat deze dan door de Google-systemen zal worden goedgekeurd.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heb je hier nog vragen over? Dan kun je op deze e-mail reageren en help ik graag verder. Voor andere onderwerpen wil ik je doorverwijzen naar ons Help Center. Indien nodig kun je vanuit daar een nieuw contactformulier indienen.
code:
1
| <link href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans' rel='stylesheet' type='text/css'> |
Kwaadaardige png's zijn opzich technisch mogelijk, maar dan zouden ze ook in het webmaster console zichtbaar moeten zijn, of uberhaupt door een virusscanner opgepikt moeten worden. Beide zijn echter clean.
Kwaadaardige css is een nieuwe voor mij, maar goed helpdeskers roepen wellicht maar iets zonder kennis van zaken. (ja je zou een kwaadaardige css kunnen bouwen als een browser wellicht een zero-day heeft, maar ik zie uiteraard niets vreemds in de css).
Afkeuren op Piwik (self hosted) vindt ik bijzonder interessant, dat is echt een anti-trust red-flag van heb ik jou daar.
De site is overigens grotendeels gewoon statische html + css, geen wordpress of andere complexe mogelijk lekke software, en wordt gehost op een up to date nginx met letsencrypt met een score a+ volgens ssllabs.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Volgens mij slaat hun melding namelijk nergens op.
openkat.nl al gezien?