Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik zoek een?
Nieuwe Tv, 50"+

Wat is je budget?
Rond de €350-€450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon tv kijken, films/series, netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb deze 6 gevonden, de 1ste (Salora) is wat nu op het moment hebben.

Ben opzoek naar een nieuwe Tv voor ons in de woonkamer, we hebben op het moment de Salora 48LED9102CS
en zouden graag een nieuwere/grotere tv willen. OLED vinden we nog te duur en gaat niet in het budget passen. Onze Salora is 48" en is Full HD.

Denk dat voor een 50"-55" je echt wel Ultra HD/4K mag hebben ofniet?

Wat vinden jullie van de TV's die ik tot nu toe gevonden hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet zo dat omdat je een 50-55 inch tv koopt het perse een 4K model moet zijn. Dat is vooral afhankelijk van de kijkafstand ten opzichte van de tv. Het is echter wel zo dat de tv-markt veranderd is en dat tegenwoordig nagenoeg elke tv 4K is. Het aantal niet-4K modellen is zeer beperkt.

Naast die 4K tv heb je natuurlijk ook 4K content nodig. Met reguliere tv-uitzendingen zul je die weinig tegen komen. Dat zul je vooral via streaming of discs moeten regelen.

Je zoekt in de onderkant van de markt. Als je daar je verwachtingen op aanpast, hoeft er niet heel veel aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Wat vind je belangrijk?
Grootte?
4K?
Smart?

Hoe kijk je tv en series? kastje Ziggo / KPN, mediaspeler, ...?

Persoonlijk vind ik 4K niet belangrijk, maar zaken als HDR wel, en vaak wordt alleen HDR aangeboden op 4K content. Maar voor deze lage prijzen heb je waarschijnlijk weinig tot geen voordeel van HDR.

[ Voor 47% gewijzigd door Gadget Freak op 08-07-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TCL en Thomson zijn hetzelfde (en beter dan Medion). Houd er rekening mee dat je naast Youtube en Netflix geen andere apps zult hebben, maar dat is bij Medion niet anders. Je zou deze Hisense kunnen overwegen: die heeft nog NLZiet, NPO, KIJK en Prime of de TCL P616 met Android TV.

[ Voor 13% gewijzigd door benbaba op 08-07-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
S1NN3D schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:40:
Het is niet zo dat omdat je een 50-55 inch tv koopt het perse een 4K model moet zijn. Dat is vooral afhankelijk van de kijkafstand ten opzichte van de tv. Het is echter wel zo dat de tv-markt veranderd is en dat tegenwoordig nagenoeg elke tv 4K is. Het aantal niet-4K modellen is zeer beperkt.

Naast die 4K tv heb je natuurlijk ook 4K content nodig. Met reguliere tv-uitzendingen zul je die weinig tegen komen. Dat zul je vooral via streaming of discs moeten regelen.

Je zoekt in de onderkant van de markt. Als je daar je verwachtingen op aanpast, hoeft er niet heel veel aan de hand te zijn.
wat vindt je van de tv's die ik tot nu toe heb gevonden?
Gadget Freak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:40:
Wat vind je belangrijk?
Grootte?
4K?
Smart?

Hoe kijk je tv en series? kastje Ziggo / KPN, mediaspeler, ...?

Persoonlijk vind ik 4K niet belangrijk, maar zaken als HDR wel, en vaak wordt alleen HDR aangeboden op 4K content. Maar voor deze lage prijzen heb je waarschijnlijk weinig tot geen voordeel van HDR.
Moet niet kleiner zijn dan wat we nu hebben
4K lijkt me handig voor toekomst, maar gebruiken we nu nog niet echt.
Smart, het zou fijn zijn als we youtube/netflix/videoland zouden kunnen kijken via de tv, anders moet ik nog een mediaspeler van €60 kopen. :/
benbaba schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:08:
TCL en Thomson zijn hetzelfde (en beter dan Medion). Houd er rekening mee dat je naast Youtube en Netflix geen andere apps zult hebben, maar dat is bij Medion niet anders. Je zou deze Hisense kunnen overwegen: die heeft nog NLZiet, NPO en Prime of de TCL P616 met Android TV.
Zit er een groot verschil in IPS en VA?
Edit: even opgezocht en denk dat IPS toch wel handiger is.. aangezien sommige mensen toch wel "schuin" voor de tv zitten.

De enige apps die we wel willen gebruiken zijn: youtube, netflix en videoland.

Anders misschien een non-smart tv met een xiaomi mediaspeler (€60) een goede optie?
of is een non-smart tv niet veel goedkoper dan een smart tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
@Djordi19
Als ze zouden bestaan, dan zou ik het liefst een domme tv kopen, en dan het smart deel door een capabele mediaspeler laten doen. Maar helaas, die optie heb je niet, en een monitor kopen ipv een tv werkt ook niet tof.

Wil je, naast apps, ook tv kijken? Wie is je aanbieder? Heb je daar een kastje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Djordi19 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:15:

[...]

Zit er een groot verschil in IPS en VA?

De enige apps die we wel willen gebruiken zijn: youtube, netflix en videoland.

Anders misschien een non-smart tv met een xiaomi mediaspeler (€60) een goede optie?
of is een non-smart tv niet veel goedkoper dan een smart tv?
Was een fout van mijn kant het zijn allemaal VA tv's. Voor videoland zou je naar een Android TV moeten kijken. De TCL P616 (P615/618 hier) is dan de meest logische keuze. De UG6400 van Thomson is zijn rebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Gadget Freak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:19:
@Djordi19
Als ze zouden bestaan, dan zou ik het liefst een domme tv kopen, en dan het smart deel door een capabele mediaspeler laten doen. Maar helaas, die optie heb je niet, en een monitor kopen ipv een tv werkt ook niet tof.

Wil je, naast apps, ook tv kijken? Wie is je aanbieder? Heb je daar een kastje van?
Ja, ook tv kijken.

Ziggo, hebben een oude Humax 5200C, hadden graag een Mediabox Next gehad... dan ging het ook makkelijk met netflix/videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als tweedehands een optie is, dan zou ik zeker in je omgeving eens zoeken op wat oudere topmodellen.

De low-budget klasse heeft vaak toch te maken met mankementen in beeldkwaliteit. Een topmodel van 3 jaar oud kun je op marktplaats vinden voor onder de 450 euro, en zal waarschijnlijk in alles behalve de apps beter zijn (maar daarvoor heb je een chromecast).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Djordi19 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Ja, ook tv kijken.

Ziggo, hebben een oude Humax 5200C, hadden graag een Mediabox Next gehad... dan ging het ook makkelijk met netflix/videoland.
Op de Humax 5200C/5300C/5500C zit geen Netflix app, maar je zou eens kunnen proberen of je via kanaal 150 toegang tot Netflix hebt.

Die Humax 5200C is best oud. Je zou Ziggo eens op kunnen bellen (kies in het menu voor abonnementen / opzeggen, alleen zo krijg je een mens aan de telefoon) en vragen of je een Next kunt krijgen als je een jaar verlengt. En als je ze toch aan de telefoon hebt, kun je ook een paar maanden korting vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Jeroenneman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:26:
Als tweedehands een optie is, dan zou ik zeker in je omgeving eens zoeken op wat oudere topmodellen.

De low-budget klasse heeft vaak toch te maken met mankementen in beeldkwaliteit. Een topmodel van 3 jaar oud kun je op marktplaats vinden voor onder de 450 euro, en zal waarschijnlijk in alles behalve de apps beter zijn (maar daarvoor heb je een chromecast).
wat zijn precies de topmerken waarop ik kan zoeken?

Ja, of zo'n Xiaomi Mi Box is ook goed volgens mij?
Gadget Freak schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Op de Humax 5200C/5300C/5500C zit geen Netflix app, maar je zou eens kunnen proberen of je via kanaal 150 toegang tot Netflix hebt.

Die Humax 5200C is best oud. Je zou Ziggo eens op kunnen bellen (kies in het menu voor abonnementen / opzeggen, alleen zo krijg je een mens aan de telefoon) en vragen of je een Next kunt krijgen als je een jaar verlengt. En als je ze toch aan de telefoon hebt, kun je ook een paar maanden korting vragen.
Toevallig laatst met Ziggo contact gehad, maar op het moment hebben wij 2 tv's (en 2 5200C's)
Ik vroeg of we 2 Next kastjes konden krijgen, maar dat konden ze helaas niet doen...
En als we 1 Next kastje zouden nemen zou op de andere tv de 5200C niet meer werken ivm. veranderen/upgraden van abonnement om die Next binnen te krijgen.

Zat er al aan te denken om dan misschien nog liever gewoon "kabel tv" af te nemen en dan OF via de smart tv te kijken via Ziggo Go OF via een Xiaomi Mi Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Djordi19 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Toevallig laatst met Ziggo contact gehad, maar op het moment hebben wij 2 tv's (en 2 5200C's)
Ik vroeg of we 2 Next kastjes konden krijgen, maar dat konden ze helaas niet doen...
En als we 1 Next kastje zouden nemen zou op de andere tv de 5200C niet meer werken ivm. veranderen/upgraden van abonnement om die Next binnen te krijgen.
Lijkt me onzinverhaal van Ziggo! Mijn buren hebben een Next in de huiskamer en boven een Samsung C7140 decoder (vergelijkbaar met de Humax)...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordi19
Vulcan750 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Lijkt me onzinverhaal van Ziggo! Mijn buren hebben een Next in de huiskamer en boven een Samsung C7140 decoder (vergelijkbaar met de Humax)...
Ze zeiden dat de humax niet meer ging werken ivm. ander abonnement,
Toen vroeg ik of het mogenlijk was 1 Next en 1 Mediabox XL, kon ook niet.

Heb zelfs aangeboden extra voor de 2de Next te betalen (oftewel per maand, of gewoon kopen) wouden ze ook niet.

Nu dan toch maar kijken of misschien kabel tv iets is + internet en dan via Ziggo Go kijken.
Is ook een stuk goedkoper.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Waarom niet gewoon de Humaxen blijven gebruiken? Ik zou m'n Humax 5200c niet willen missen. Betrouwbaar apparaat, best vlot en handig in gebruik. Op de slaapkamer heb ik een Humax 5100c met een externe hdd erop gekoppeld. Ik heb niet het gevoel iets (een Next) te missen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Vulcan750 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:39:
Waarom niet gewoon de Humaxen blijven gebruiken? Ik zou m'n Humax 5200c niet willen missen. Betrouwbaar apparaat, best vlot en handig in gebruik. Op de slaapkamer heb ik een Humax 5100c met een externe hdd erop gekoppeld. Ik heb niet het gevoel iets (een Next) te missen.
tja, 't is me eigenlijk te doen voor de netflix/youtube/videoland.

Ook heb ik het idee dat een programma (voor terug te kijken) snel op de Next wordt gezet en die Humax wat langer moet wachten. (soms wel 1 dag of 2 voor het erop staat)
Pagina: 1