Ik heb gisteren een Steam Link ontvangen (via V&A van een mede-Tweaker)
Op zich werkt het apparaatje prima samen met mijn oude Dualshock 4 controller, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om games op full screen te draaien op mijn tv.
Situatie:
:strip_exif()/f/image/9AtMehzbjtkKmgGgL3hIA1El.jpg?f=fotoalbum_medium)
TV beneden geeft wél full screen in de Steam Link omgeving (instellingen enzo), maar ingame (heb er een paar geprobeerd) ziet het scherm er zo uit:
:strip_exif()/f/image/BT7SdxnQlqHtCPXYlU3Pu48p.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik ben me ervan bewust dat Steam Link maximaal 1080p ondersteund, maar ik heb het volgende geprobeerd in een poging om in ieder geval beneden wel full screen HD beeld te krijgen::strip_exif()/f/image/yDHJdBFi9IhILmZiGUWNTk2L.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/O6MGg97MlJZTqBjofm3xJwuI.jpg?f=fotoalbum_medium)
Kan iemand mij verder helpen?
(oh ja, als bonusvraag, het gestreamde beeld op mijn TV knippert af en toe uit (zwart) en dan weer aan. Ook daar zie ik een hoop vragen en reacties over op internet, maar ik ben dé oplossing nog niet tegengekomen)
Op zich werkt het apparaatje prima samen met mijn oude Dualshock 4 controller, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om games op full screen te draaien op mijn tv.
Situatie:
- Host PC is krachtig, maar heeft een simpele 1280x1024 monitor (gebruikte deze pc tot nu toe alleen voor VR gaming)
- Client TV (beneden) is een 55" OLED 4K tv
:strip_exif()/f/image/9AtMehzbjtkKmgGgL3hIA1El.jpg?f=fotoalbum_medium)
TV beneden geeft wél full screen in de Steam Link omgeving (instellingen enzo), maar ingame (heb er een paar geprobeerd) ziet het scherm er zo uit:
:strip_exif()/f/image/BT7SdxnQlqHtCPXYlU3Pu48p.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik ben me ervan bewust dat Steam Link maximaal 1080p ondersteund, maar ik heb het volgende geprobeerd in een poging om in ieder geval beneden wel full screen HD beeld te krijgen:
- In de Steam Remote Play client options heb ik bij "Limit resolution to" diverse settings geprobeerd (Display resolution, 1080p, 4K)
- In het Steam Link Display Setup menu, heb ik "Autodetect" en "1080p@60Hz" geprobeerd
:strip_exif()/f/image/yDHJdBFi9IhILmZiGUWNTk2L.jpg?f=fotoalbum_medium)
- In het Steam Link Streaming Setup menu heb ik verschillende Resolution Limits geprobeerd
:strip_exif()/f/image/O6MGg97MlJZTqBjofm3xJwuI.jpg?f=fotoalbum_medium)
- Op mijn LG TV heb ik alle mogelijke beeldverhoudingen geprobeerd (16:9, 4:3, etc.)
- Ook in de games zelf heb ik geprobeerd de resolutie aan te passen, maar ik kan daar nooit hoger dan 1280x1024 kiezen (wellicht omdat dit de max is van mijn host pc monitor)
- Internet afgestruind naar oplossingen, maar er zijn zoveel instellingsvragen/issues, dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Kan iemand mij verder helpen?
(oh ja, als bonusvraag, het gestreamde beeld op mijn TV knippert af en toe uit (zwart) en dan weer aan. Ook daar zie ik een hoop vragen en reacties over op internet, maar ik ben dé oplossing nog niet tegengekomen)