Keuzehulp tussen twee laptops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resabio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Laptop voor werk, design programma's, gamen, foto's bewerken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tot 1.200,- Alleen voor meer game performance wil ik niet extra uitgeven. Voor beduidend fijner werken op andere fronten sta ik open tot een hoger bedrag.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, gewicht vind ik echter nooit echt een probleem. Accuduur en scherm helderheid vind ik wel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Lenovo heeft voorkeur puur om het toetsenbord. Die vind ik erg fijn. Als er andere merken zijn met een soortgelijk of beter toetsenbord kan dat natuurlijk ook.

Ik heb deze twee laptops gevonden. Op meeste vlakken gelijk.

Welke zou jij kiezen? Is dit de beste keuze in zijn prijsklasse of zou je nog andere aanraden? Svp geen echt gamer uiterlijk (ROG logo's, RGB toetsenborden en dat soort fratsen ;) )

https://www.bol.com/nl/nl...a=#product_specifications

https://www.bol.com/nl/nl...a=#product_specifications

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 17:01
Ik zou geen van beide kiezen, je hebt voor dat geld inmiddels een RTX 3060 laptop,.

Zie pricewatch

Tenzij je perce die Lenovo wil, het is een goede laptop naar mijn weten dus dat positief.

Alleen je zegt ook dat scherm belangrijk is, en van wat mij herinner (aangezien ik vorig jaar ook eerst een oogje had op die Lenovos) wil je de 144hz variant omdat die meer helder is dan de 120hz, en beide in jouw link zijn 120hz.

Geen idee of dit voor de nieuwere modellen met RTX 3xxx ook geldt, destijds was deze nog niet uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Mizgala28 op 08-07-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resabio
Goed punt.

Hier zie ik alsnog een Lenovo voor €50,- meer.

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU00EHMH)

Zou je in deze prijsklasse voor deze gaan of een ander aanraden?

bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
Als je geen Acer etc wilt dan kun je voor dat geld nauwelijks een RTX 3060 halen. De genoemde Lenovo is alleen voor studenten (in het verleden was dat in elk geval wel zo met campusshop).

Zelf heb ik een paar dagen geleden direct bij Dell wel een G15 RTX3060 (90W versie), i7 (10th gen), 16GB, etc. gescoord voor 1179 (nu duurder, maar prijzen fluctueren hevig).

Bij de eerder genoemde Lenovo modellen zit wel een groot verschil in bv de accu (60 vs 80Wh). Bepaal dus vooral eerst wat belangrijk is want programmeren+mobiel is intrinsiek strijdig met gaming. Persoonlijk combineer ik dat dus ook niet in een enkel apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 08-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resabio
Je hebt gelijk er is niet veel 3060 beschikbaar in deze klasse.

Accu had indd over het hoofd gezien.

Je zegt dat design programma's mobiel en gamen strijdig is? Waar zit dat het dan in? Dan weet ik waar ik naar moet kijken.

Toegegeven kijk ik naar CPU, GPU, RAM, opslag en een clean uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resabio
Als je er eenmaal in verdiept krijg ik altijd grotere ogen.

In dit geval is mijn oog gevallen op het volgende model.

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH)

Beste koop in deze prijsklasse of iets anders overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Resabio schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:07:
Als je er eenmaal in verdiept krijg ik altijd grotere ogen.

In dit geval is mijn oog gevallen op het volgende model.

pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007HMH)

Beste koop in deze prijsklasse of iets anders overwegen?
Goede koop, zie ook de review hier op tweakers. Het is een full powered 3060 en kan het dus meten met de low powered 3070s. Erg goede koeling en het scherm schijnt ook top te zijn.

Als je dus het geld wil uitgeven heb je aan deze een goede koop
Pagina: 1