Instellen alleen lezen in Outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 18:44
Mijn vraag
Ik wil meerdere mailaccount toevoegen in de Outlook van een collega, echter wil ik dat hij de mails in deze account alleen kan doorzoeken en bekijken. Belangrijkste is dat ongelezen mails op ongelezen blijven staan, ook al opent hij ze, en dat hij geen mails kan versturen, instellingen veranderen et cetera.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Outlook/Office 2019

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Googelen op alleen lezen/read only Outlook. Daarbij krijg ik alleen resultaten over hoe je Word/Excel-bestanden etc in kan stellen als alleen lezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zoiets kan, omdat het nogal afwijkt van hoe een emailaccount normaal gebruikt hoort te worden.

Als alternatief zou je de betreffende emails automatisch kunnen doorsturen naar je collega.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-05 15:50
Zie print screen. Mogelijke oplossing voor je:
- Open Outlook->Bestand->Opties->Geavanceerd
- Klik op Leesvenster en selecteer je gewenste optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtXuCrD35O84CmO4M4T82yldkT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G8ercNz9lmuK7weFjx8NVAGu.png?f=fotoalbum_large

Enige wat dan niet kan, is de mail openen met een dubbelklik, maar je kunt ze dus wel in je leesvenster uitlezen zonder dat ze een gelezen status krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door FlyingGameGuy op 08-07-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 14:43
Uit het hoofd, want ik heb het ooit wel eens ingesteld, maar da's lang geleden. Het was toen zo gepiept om bepaalde afdeling de machtiging 'Revisor' te geven. Dan kunnen die wel alles zien, maar kunnen ze verder niks (ook 'gelezen' vlaggetje gaat dan niet aan)

Even googlen op 'outlook map machtigingen'. Dan kom je het vast tegen.

Ik neem aan dat Exchange/Office365 wel nodig is om hiermee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 08:07
Inderdaad binnen O365 of Exhange omgeving de rechten voor reviewer oid geven. Daarmee kan diegene alleen leesbewerkingen uitvoeren en geen schrijfbewerkingen.