PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Vraag
Alle reacties
Hiervoor is alleen een stroom aansluiting nodig. Met bediening via een Shelly en of vergelijkbaar heb je vermoedelijk 2 schakeldraden nodig (en nul plus aarde)
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Dat kan dus prima door een buisje van 16mm.Erwin_83 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:33:
Zelf gebruik ik nog KaKu met de ICS2000 en de Somfy RTS motoren kan je rechtstreeks koppelen. En eventueel via Google home bedienen.
Hiervoor is alleen een stroom aansluiting nodig. Met bediening via een Shelly en of vergelijkbaar heb je vermoedelijk 2 schakeldraden nodig (en nul plus aarde)
Je hebt dan in principe een normaal elektrisch rolluik? Geen specifieke smart rolluiken o.i.d.
Heb je dan wel terugkoppeling? Alsin, dat je rolluik ook terugkoppelt naar je home Automation dat deze dicht / open / 30% dicht / ... is?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Verwijderd
Voordeel is dat je zowel de fysieke knop kunt gebruiken als remote via de shelly.
Zie
https://shelly.cloud/prod...rt-home-automation-relay/
Gaat hierbij om 'normale' rolluiken/screen die normaal enkel bedient kunnen worden met een fysiek knop.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2021 14:51 ]
Die slimmigheid kan in de module zitten. De motor van mijn zonnewering is ook niet slim en wordt met 2 schakelkabels en nul aangestuurd. Die module houdt prima bij welke positie de zonnewering ongeveer staat. (Ik zie niet of het scherm 49 % of 51 % dicht is)Tanuki schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:44:
[...]
Dat kan dus prima door een buisje van 16mm.![]()
Je hebt dan in principe een normaal elektrisch rolluik? Geen specifieke smart rolluiken o.i.d.
Heb je dan wel terugkoppeling? Alsin, dat je rolluik ook terugkoppelt naar je home Automation dat deze dicht / open / 30% dicht / ... is?
[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 08-07-2021 14:59 ]
Netjes! En welke module is dat dan?Groentjuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Die slimmigheid kan in de module zitten. De motor van mijn zonnewering is ook niet slim en wordt met 2 schakelkabels en nul aangestuurd. Die module houdt prima bij welke positie de zonnewering ongeveer staat. (Ik zie niet of het scherm 49 % of 51 % dicht is)
Aeotec Nano Shutter
Qubino Flush Shutter
Het is een beetje de basis van een slimme Rolluik/rolgordijn module.