Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Binnenkort ga ik een Youtube channel beginnen. Ik zou dus simpele videobwerking moeten doen met Premiere Pro, wat Photoshop, Office en ik ben ook iemand die surft met ongeveer 50 tabs open. Ik game niet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik woon in het buitenland en de prijzen zijn hier ongeveer 10% goedkoper dan Nederland. Mijn laatste PC stamt uit 2012. Die had ik toen voor rond de 600 euro. Ik zal zeggen tussen de 600 en 1000 euro, van uit gaande dat alles beetje is gestegen qua prijs.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is eigenlijk de reden waarom ik deze topic open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij is het belangrijk dat het mn pc snel is en op de tweede plaats stil. Ik hoef niet top van de top maar de pc mag van mij wel een beetje boven gemiddeld zijn met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ik ga ook een kast kopen met een window, dus moet ook ledjes kunnen besturen. Ik had begrepen dat dat mobo afhankelijk is en niet elke mobo dat kan (?).
Ga je overklokken?
Ken ik niet, maar als er leuke adviezen zijn, dan hoor ik dat graag.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten wat jullie vinden van mijn samenstelling en wat ik eventueel zou kunnen aanpassen.
Mijn lijst:
• Gigabyte B550M Aorus
• AMD Ryxen 5600X of 5600G
• Be Quiet Straight power 11 700W
• Fractal Design Define 7 Compact Dark tempered glass
• Crucial P5 1 of 2TB
• Scythe Mugen 5 PCGH
• Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 / Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18
Over mijn lijst heb ik eigenlijk nog een paar vragen (ook om zelf misschien nog wat aanpassingen te maken):
Binnenkort ga ik een Youtube channel beginnen. Ik zou dus simpele videobwerking moeten doen met Premiere Pro, wat Photoshop, Office en ik ben ook iemand die surft met ongeveer 50 tabs open. Ik game niet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik woon in het buitenland en de prijzen zijn hier ongeveer 10% goedkoper dan Nederland. Mijn laatste PC stamt uit 2012. Die had ik toen voor rond de 600 euro. Ik zal zeggen tussen de 600 en 1000 euro, van uit gaande dat alles beetje is gestegen qua prijs.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is eigenlijk de reden waarom ik deze topic open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij is het belangrijk dat het mn pc snel is en op de tweede plaats stil. Ik hoef niet top van de top maar de pc mag van mij wel een beetje boven gemiddeld zijn met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ik ga ook een kast kopen met een window, dus moet ook ledjes kunnen besturen. Ik had begrepen dat dat mobo afhankelijk is en niet elke mobo dat kan (?).
Ga je overklokken?
Ken ik niet, maar als er leuke adviezen zijn, dan hoor ik dat graag.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten wat jullie vinden van mijn samenstelling en wat ik eventueel zou kunnen aanpassen.
Mijn lijst:
• Gigabyte B550M Aorus
• AMD Ryxen 5600X of 5600G
• Be Quiet Straight power 11 700W
• Fractal Design Define 7 Compact Dark tempered glass
• Crucial P5 1 of 2TB
• Scythe Mugen 5 PCGH
• Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 / Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18
Over mijn lijst heb ik eigenlijk nog een paar vragen (ook om zelf misschien nog wat aanpassingen te maken):
- Mis ik nog iets?
- Zijn er andere moederborden die beter bij me passen icm waar ik mijn pc voor ga gebruiken?
- Naar waar moet ik kijken of er een onboard GPU is en hoe kan ik dit selecteren in de filter optie van pricewatch?
- Wellicht nog meerdere vragen later