Bestaat er voor een intel x520 netwerkaart een SFP module die singel mode werkt? (bi-directionele voor 1 glasvezel kabel) Ik kan op internet alleen multimode vinden voor deze kaart ( duo glasvezel modus) Ik zoek er 1 die gegarandeerd werkt met deze kaart. Ik weet van de lock voor sfp modules voor intel kaarten dus vandaar deze vraag.
Vraag
Alle reacties
Singlemode en multimode hebben niets met duplex of BiDi te maken.
Wat zijn de volledige specs die je nodig hebt?
Wat zijn de volledige specs die je nodig hebt?
Als ik Intel goed begrijp is SFP+ gelockt op Intel modules (waarvan ze er welgeteld in drie voorzien) maar kun je gewone SFP's wel van andere merken gebruiken. Dus in theorie moet elke SFP die de goede specs heeft 't doen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik moet dit hebben single-mode module i.c.m. een single-mode kabel met dit soort stekkers SC UPC of LC UPC het is voor een kpn glasvezel aansluiting. Als het waar is dat er een lock op zit voor sfp+ en niet voor sfp dan kan ik kopen wat ik wil. Kan iemand dit bevestigen
zou deze https://www.fs.com/produc...?attribute=1466&id=224443 sfp module dan passen?
Ik hoef geen sfp+ te hebben sfp is snel genoeg ben maar 1000mbit nodig. 10 gb is voor later.
zou deze https://www.fs.com/produc...?attribute=1466&id=224443 sfp module dan passen?
Ik hoef geen sfp+ te hebben sfp is snel genoeg ben maar 1000mbit nodig. 10 gb is voor later.
[ Voor 26% gewijzigd door Egbert Jan op 08-07-2021 07:24 ]
Die intel is nogal picky kwa optics ivm vendorlocking.
Je zal m compatible moeten laten coden, volgens mij heb je dan E10GSFPLR nodig.
Weet je zeker dat je 1550/1310 nodig hebt en geen 1490/1310? En weet je zeker dat het een P2P netwerk is en geen GPON?
Naar mijn mening is het veel makkelijker om de bestaande domme mediaconverter op de FTU te houden en met een normaal koperkabeltje door te gaan, zeker in het geval van zo'n picky X520 nic.
Je zal m compatible moeten laten coden, volgens mij heb je dan E10GSFPLR nodig.
Weet je zeker dat je 1550/1310 nodig hebt en geen 1490/1310? En weet je zeker dat het een P2P netwerk is en geen GPON?
Naar mijn mening is het veel makkelijker om de bestaande domme mediaconverter op de FTU te houden en met een normaal koperkabeltje door te gaan, zeker in het geval van zo'n picky X520 nic.
Ik heb nog glasvezel voor dat kpn met gpon begon. Hebben het al sinds 2014. Toen was het nog reggefiber
Voor zover ik weet geldt de vendor lock op pluggable-niveau dus zowel SFP als SFP+. Je kan je gelinkte optic ook op Intel laten coderen als je op Customize klikt. Het verlengt de levertijd wel behoorlijk.
Welk operating system ga je gebruiken? Als dat niet Windows is maar Linux of *BSD, dan heb je grote kans dat de check gewoon niet geïmplementeerd is in de driver voor de X520-DA2 of dat je 'm heel makkelijk uit kan zetten via een kernel boot-optie. Recentere kaarten doen veel moeilijker.
Ik denk trouwens ook dat je Tx-1310/Rx-1490 nodig hebt, niet 1550nm, hoewel het verschil in hardware minimaal zal zijn. Waar heb je multimode BiDi optics gevonden? Ik wist niet eens dat die bestonden.
Welk operating system ga je gebruiken? Als dat niet Windows is maar Linux of *BSD, dan heb je grote kans dat de check gewoon niet geïmplementeerd is in de driver voor de X520-DA2 of dat je 'm heel makkelijk uit kan zetten via een kernel boot-optie. Recentere kaarten doen veel moeilijker.
Ik denk trouwens ook dat je Tx-1310/Rx-1490 nodig hebt, niet 1550nm, hoewel het verschil in hardware minimaal zal zijn. Waar heb je multimode BiDi optics gevonden? Ik wist niet eens dat die bestonden.
Ik gebruik pfsense dat draaid op freebsd
Jij denkt dan dat https://www.fs.com/de-en/products/75335.html deze wel zou gaan passen in de intel x520 da1LanTao schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:54:
Ik heb fs.com 'Generic' SFP+'en in een X520-DA2 zonder probleem gebruikt onder FreeBSD.
Kan iemand mij zeggen voor welke afstand ik moet gaan bij de SFP module en welke Wavelength nm hij moet hebben? wat hout dom support in? Ik ben er achter dat de Generic moet werken in mijn intelkaart. Kan ik ook werken met sfp+ modules voor 10gb op de kpn glasvezel zo ja welke afstand en Wavelength nm moet ik dan van deze hebben?
Welke wavelength hangt af van de provider maar is waarschijnlijk Tx-1310nm/Rx-1490nm; dit staat in het algemeen op hun website. Welke afstand hangt ook af van de provider maar is in Nederland in het algemeen 10km. 10G gaat niet werken tenzij je ISP 10G ondersteunt wat niet waarschijnlijk is. DOM is digital optical monitoring oftewel het uit kunnen lezen van de hoeveelheid licht die uitgestraald en ontvangen wordt, vrijwel alle moderne optics ondersteunen dat. Ik denk dat je gelinkte SFP wel gaat werken - mogelijk heb je ifconfig ix0 media 1000baseLX nodig, ergens in pfSense.
Let op dat je de juiste patchkabel hebt, van LC/UPC (de optic) naar wat je optische koppelvlak is van je NTU, waarschijnlijk SC/APC (grote groene connector).
Let op dat je de juiste patchkabel hebt, van LC/UPC (de optic) naar wat je optische koppelvlak is van je NTU, waarschijnlijk SC/APC (grote groene connector).
Ik heb als internet provider Helden van Nu via het kpn glasvezel netwerk indertijd nog reggefiber. Ik heb de snelheid 1000/500 word binnenkort 1000/1000. 10gb word nog niet ondersteund
[ Voor 30% gewijzigd door Egbert Jan op 09-07-2021 01:04 ]
Hier hoe mijn ftu eruit ziet
:strip_exif()/f/image/wOFDk5PsHndeTNOcyFtrEGq4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lrAtbIlPi8kE0HehmYqJQbpv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn patch cover met het kapje er af
:strip_exif()/f/image/W86shB7XpUkhR23P4P9rvz0t.jpg?f=fotoalbum_large)
De kabel die in de patch cover zit kan ik eruit halen voor een kabel van SC/APC naar LC/UPC
:strip_exif()/f/image/wOFDk5PsHndeTNOcyFtrEGq4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lrAtbIlPi8kE0HehmYqJQbpv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W86shB7XpUkhR23P4P9rvz0t.jpg?f=fotoalbum_large)
De kabel die in de patch cover zit kan ik eruit halen voor een kabel van SC/APC naar LC/UPC
[ Voor 26% gewijzigd door Egbert Jan op 09-07-2021 01:11 ]
Ik heb nog even contact gehad met mijn internet provider en ik ben TX 1310nm en RX 1550nm met 10km nodig. Dus wil ik deze https://www.fs.com/produc...?attribute=1466&id=224443 SFP module kopen en deze kabel https://www.fs.com/de-en/...ml?attribute=256&id=99376
:strip_exif()/f/image/dcHCP99dalCaD7rKKbkfH27a.jpg?f=fotoalbum_large)
De Adapter/Coupler is ook blauw die in mijn patch cover zit. dus moet ik een kabel hebben van ac/upc naar lc/upc als ik alles goed lees op internet. Nu heb ik nog 1 vraag maakt het voor de sfp module nog uit of je upc of apc gebruikt?
Kunnen zowel upc als apc werken in mijn ftu en maakt het nog iets uit voor de werking? ik Kan alles in mijn patch cover vervangen voor apc of moet ik het laten bij upc? Ga ik iets merken van de verschillen? 1
:strip_exif()/f/image/dcHCP99dalCaD7rKKbkfH27a.jpg?f=fotoalbum_large)
De Adapter/Coupler is ook blauw die in mijn patch cover zit. dus moet ik een kabel hebben van ac/upc naar lc/upc als ik alles goed lees op internet. Nu heb ik nog 1 vraag maakt het voor de sfp module nog uit of je upc of apc gebruikt?
Kunnen zowel upc als apc werken in mijn ftu en maakt het nog iets uit voor de werking? ik Kan alles in mijn patch cover vervangen voor apc of moet ik het laten bij upc? Ga ik iets merken van de verschillen? 1
APC wordt over het algemeen niet gebruikt hiervoor. Dan zou je groene connectoren hebben.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
APC en UPC passen absoluut niet op elkaar! Dus nooit groene en blauwe connectoren mixen. Daar gaan de koppelvlakken van stuk.
Er is geen wet die stelt dat APC altijd groene connectoren heeft, dus theoretisch is het mogelijk dat ergens toch APC in het spel is in je foto's. Controleer dus goed wat het is. Van wat op de foto's te zien is gaat dat werken met je bestelling maar vergeet het SC-koppelblokje niet.
Optics zijn vrijwel altijd UPC.
Er is geen wet die stelt dat APC altijd groene connectoren heeft, dus theoretisch is het mogelijk dat ergens toch APC in het spel is in je foto's. Controleer dus goed wat het is. Van wat op de foto's te zien is gaat dat werken met je bestelling maar vergeet het SC-koppelblokje niet.
Optics zijn vrijwel altijd UPC.
Op de kabel die al in de patch cover zit staat ac/pc en er zit in mijn patch cover al een SC-koppelblokje dus ben die niet meer nodig. Ik ga dus een kabel kopen van ac/upc naar lc/upc
[ Voor 15% gewijzigd door Egbert Jan op 10-07-2021 12:36 ]
Moet ik als ik deze spullen heb gekocht nog iets speciaals instellen in pfsense specifiek voor deze glasvezel aansluiting. Ik heb het nu aangesloten rechtsteeks vanaf de ftu via utp naar de netwerkkaart.
Ik heb het inmiddels werkende gekregen op mijn Intel x520-DA1. Ik heb bij FS.com een costum made sfp module laten maken speciaal voor mijn intel kaart en die werkte op mijn kaart. Ik wil je allemaal bedanken voor jullie aanwijzingen en hulp.
Omdat ik tegen eenzelfde probleem aanloop denk ik, zou jij Egbert kunnen aangeven wat je nu precies hebt gedaan.
Lees dat je toch een Custom made SFP hebt laten maken bij FS?
Met welke info heb je die laten maken?
Ter info, heb hier een Dell Optiflex 7010 SFF pfsense box met daarin een 4 poort intel NIC, maar daar recent dus een Intel X520-DA2 bijgeplaatst. Reden is dat ik af wil van de mediaconverter, dat ik dus dan alles aan kan sluiten op de pfsense box
Had de Draytek BIDI SFP er in gedaan, maar die wil dus geen IP krijgen vanuit de DHCP pool van de provider.
Zie wel het volgende gebeuren in de DHCP van pfsense, waar hij schijnbaar wel de Draytek SFP waarneemt.
DHCPDISCOVER on ix0.300 to 255.255.255.255 port 67 interval 1
.. dan een paar entries met verschillende intervals en dan
No DHCPOFFERS received.
Alvast bedankt voor je moeite
Ter info, heb hier een Dell Optiflex 7010 SFF pfsense box met daarin een 4 poort intel NIC, maar daar recent dus een Intel X520-DA2 bijgeplaatst. Reden is dat ik af wil van de mediaconverter, dat ik dus dan alles aan kan sluiten op de pfsense box
Had de Draytek BIDI SFP er in gedaan, maar die wil dus geen IP krijgen vanuit de DHCP pool van de provider.
Zie wel het volgende gebeuren in de DHCP van pfsense, waar hij schijnbaar wel de Draytek SFP waarneemt.
No DHCPOFFERS received.
Hier staat een FS.com SFP module met Intel Branding in bestelling. De generic / Cisco SFP modules worden niet ondersteund en zelfs met truckendoos (firmwarebitjes omzetten of de Enable 3rd party SFP modules-vinkje) in de driver krijg ik het niet voor elkaar een SFP module te laten werken in die kaart. Notoire vendor-lockin.
Nog een weekje of anderhalf en met een beetje geluk kan ik vertellen of het werkt, tenzij de TS nog een berichtje kan posten.
Nog een weekje of anderhalf en met een beetje geluk kan ik vertellen of het werkt, tenzij de TS nog een berichtje kan posten.
Ik heb de info voor de fsp module die ik heb laten maken voor de Intel X520-DA1 gekregen van Helden van nu mijn Internet provider. Die hebben mij vertelt waar de fsp module aan moest voldoen en via de chat met die gegevens bij fs hebben ze gezegd wat ik moest bestellen voor de Intel X520-DA1Boltinus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:06:toon volledige bericht
Omdat ik tegen eenzelfde probleem aanloop denk ik, zou jij Egbert kunnen aangeven wat je nu precies hebt gedaan.
No DHCPOFFERS received.
Ik had eerste een Generic Compatible module besteld in de hoop dat die zou werken, omdat die in Duitsland op voorraad was, maar die werkte helaas niet. Intel kaarten zijn erg kieskeurig in accepteren van sfp modules. Dit heb ik toen besteld.
Customized 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM LC/SC SMF Transceiver Module
Compatible Brands: Intel
Device Number: X520-DA1 ( Intel 82599 )
Connector: LC
DOM Support: Yes
Operating Temperature: -5 to 85°C (23 to 185°F)
Less
FS P/N: SFP-GE-BX #74512
Na 3 weken wachten kreeg ik het uit China
Mocht je meer vragen hebben dan wil ik die graag beantwoorden.
[ Voor 9% gewijzigd door Egbert Jan op 28-10-2021 21:14 ]
het is een sc/pc aansluiting. een sc/apc aansluiting is groen van kleur.Egbert Jan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 01:05:
Hier hoe mijn ftu eruit ziet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou maar lc/pc aan de sfp zijde gebruiken. lc/apc geeft problemen kan ik uit ervaring spreken. het koppelvlak ten opzcihte van de sfp is anders bij apcEgbert Jan schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 01:18:
Ik heb nog even contact gehad met mijn internet provider en ik ben TX 1310nm en RX 1550nm met 10km nodig. Dus wil ik deze https://www.fs.com/produc...?attribute=1466&id=224443 SFP module kopen en deze kabel https://www.fs.com/de-en/...ml?attribute=256&id=99376
[Afbeelding]
Bedankt voor je snelle feedback, ga dan i.i.g. er 1 bestellen met de door jouw aangedragen gegevens.Egbert Jan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:25:
[...]
Customized 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM LC/SC SMF Transceiver Module
Compatible Brands: Intel
Device Number: X520-DA1 ( Intel 82599 )
Connector: LC
DOM Support: Yes
Operating Temperature: -5 to 85°C (23 to 185°F)
Less
FS P/N: SFP-GE-BX #74512
Denk dat ik wel ga kiezen om er een SC connectie van te maken, omdat op de patch vanuit de FTU een SC connector zit.
Update, de Intel-branded SFP module is binnen en blijkt nu correct te functioneren op een Intel X520 SR2 kaart.M2M schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:44:
Hier staat een FS.com SFP module met Intel Branding in bestelling. De generic / Cisco SFP modules worden niet ondersteund en zelfs met truckendoos (firmwarebitjes omzetten of de Enable 3rd party SFP modules-vinkje) in de driver krijg ik het niet voor elkaar een SFP module te laten werken in die kaart. Notoire vendor-lockin.
Pagina: 1