Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe computer, alleen kom ik erachter dat er iets aan de hand is met mijn werkgeheugen/moederboard.
De computer valt vaak met grotere games uit, maar kan niet goed vinden waar aan het ligt.
Ik heb nu mijn werkgeheugen diverse keren getest met memtech 64 en memtech 86 etc etc.
Daar uit blijkt dat alle werkgeheugen sticks naar behoren werken.
Ook he ik diverse benchmark programma's gedraaid, en daar kwam ook niks uit.
Waar ik wel ben achter gekomen, is dat in slot 3 van mijn moederboard, al een aantal keer de computer uitval en probeerd opnieuw op te starten. dit is alleen als er ook maar 1 werkgeheugen stick in de computer zit.
De computer probeerd dan 3 a 4 keer opnieuw op te starten en doet het dan weer, zonder foutmelding in memtech 86.
Kan het zijn dat slot 3 in mijn moederboard gaar is ?
alvast bedankt.
Zie onderstaande setup :
AMD Ryzen 9 5900X processor
Asus ROG STRIX X570-F GAMING
EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING
HyperX FURY HX436C17FB3K4/32 32 GB DDR4 3600 MHz
NZXT Kraken X73
Samsung 860 EVO 1TB SSD
Seasonic Focus GX-1000 PSU / PC voeding
Noctua NF-S12A PWM 4 stuks
Ik heb sinds kort een nieuwe computer, alleen kom ik erachter dat er iets aan de hand is met mijn werkgeheugen/moederboard.
De computer valt vaak met grotere games uit, maar kan niet goed vinden waar aan het ligt.
Ik heb nu mijn werkgeheugen diverse keren getest met memtech 64 en memtech 86 etc etc.
Daar uit blijkt dat alle werkgeheugen sticks naar behoren werken.
Ook he ik diverse benchmark programma's gedraaid, en daar kwam ook niks uit.
Waar ik wel ben achter gekomen, is dat in slot 3 van mijn moederboard, al een aantal keer de computer uitval en probeerd opnieuw op te starten. dit is alleen als er ook maar 1 werkgeheugen stick in de computer zit.
De computer probeerd dan 3 a 4 keer opnieuw op te starten en doet het dan weer, zonder foutmelding in memtech 86.
Kan het zijn dat slot 3 in mijn moederboard gaar is ?
alvast bedankt.
Zie onderstaande setup :
AMD Ryzen 9 5900X processor
Asus ROG STRIX X570-F GAMING
EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING
HyperX FURY HX436C17FB3K4/32 32 GB DDR4 3600 MHz
NZXT Kraken X73
Samsung 860 EVO 1TB SSD
Seasonic Focus GX-1000 PSU / PC voeding
Noctua NF-S12A PWM 4 stuks