In de woonkamer van onze tussenwoning gaan we de kozijnen (slechte staat) met oud dubbel glas vervangen voor openslaande deuren met Triple glas. Hiervoor moet echter de radiator die op dit moment nog aanwezig is verwijderd worden.
Daarnaast heb ik in februari de vloer laten isoleren en in maart de spouwmuur, aan de voorkant zijn de kozijnen 10 jaar geleden vervangen met HR++ glas.
Mijn vraag is of ik een andere radiator nodig heb en welk wattage zou deze dan moeten hebben?
De woonkamer en keuken zijn jaren geleden samengevoegd tot 1 grote ruimte van ongeveer 85m3. Hierbij hebben ze de oorspronkelijke radiator in de keuken verwijderd.
Afgelopen winter stond de thermostaat snachts op 15 graden, overdag op 18 en savonds op 19 graden met een enkele uitschieter tot 20.5 graden. De CV (Remeha Calenta 28c 2014) kon deze temperaturen snel bereiken en behouden.
Met een volume van 85m3 en een temperatuur van 20 graden kom ik uit op een benodigde capaciteit van 6kW. Ik heb echter geen idee wat de capaciteit is van de huidige radiatoren.
/f/image/P8BldRElJ8ro60uLspDvGwpP.png?f=fotoalbum_large)
Op dit moment heb ik de volgende radiatoren:
De rode radiator (276 x 37 x 9cm)
De groene radiator (293 x 37 x 9cm)
De radiatoren zijn allebei van het oude soort, zie foto:
:strip_exif()/f/image/Lc1VHxy63fiUcDMeTFSScNHw.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij heb ik de volgende opties:
- 2 kleine radiatoren (blauw) met dezelfde breedte als de zijlichten (50cm)
- 1 radiator op de oranje locatie
- De groene radiator vervangen voor een type met een hogere afgifte (type 33)
Wat zouden jullie mij adviseren? En zijn er nog dingen die ik moet overwegen als ik in de toekomst mijn opties voor een warmtepomp wil open houden?
Onze vloer is nog in een erg goede staat, dus aan vloerverwarming zit ik nu niet te denken.
Ik hoor graag van jullie!
Daarnaast heb ik in februari de vloer laten isoleren en in maart de spouwmuur, aan de voorkant zijn de kozijnen 10 jaar geleden vervangen met HR++ glas.
Mijn vraag is of ik een andere radiator nodig heb en welk wattage zou deze dan moeten hebben?
De woonkamer en keuken zijn jaren geleden samengevoegd tot 1 grote ruimte van ongeveer 85m3. Hierbij hebben ze de oorspronkelijke radiator in de keuken verwijderd.
Afgelopen winter stond de thermostaat snachts op 15 graden, overdag op 18 en savonds op 19 graden met een enkele uitschieter tot 20.5 graden. De CV (Remeha Calenta 28c 2014) kon deze temperaturen snel bereiken en behouden.
Met een volume van 85m3 en een temperatuur van 20 graden kom ik uit op een benodigde capaciteit van 6kW. Ik heb echter geen idee wat de capaciteit is van de huidige radiatoren.
/f/image/P8BldRElJ8ro60uLspDvGwpP.png?f=fotoalbum_large)
Op dit moment heb ik de volgende radiatoren:
De rode radiator (276 x 37 x 9cm)
De groene radiator (293 x 37 x 9cm)
De radiatoren zijn allebei van het oude soort, zie foto:
:strip_exif()/f/image/Lc1VHxy63fiUcDMeTFSScNHw.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij heb ik de volgende opties:
- 2 kleine radiatoren (blauw) met dezelfde breedte als de zijlichten (50cm)
- 1 radiator op de oranje locatie
- De groene radiator vervangen voor een type met een hogere afgifte (type 33)
Wat zouden jullie mij adviseren? En zijn er nog dingen die ik moet overwegen als ik in de toekomst mijn opties voor een warmtepomp wil open houden?
Onze vloer is nog in een erg goede staat, dus aan vloerverwarming zit ik nu niet te denken.
Ik hoor graag van jullie!