Kleine auto met adaptive cruise control

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
Wij zijn opzoek naar een kleine 2e (2ehands) auto. Het liefst zou ik op deze auto adaptive cruise control hebben. Nu heb ik al gezocht via sites als gaspedaal, Autowereld, auto track en viabovag, maar geen een van de sites heeft adaptive cruise control als zoekoptie (alleen gewone cruise control). Ik heb al geprobeerd om met adaptive, adaptief en “adaptive cruise control” als zoekterm te zoeken, maar dan krijg ik nog steeds ook alle auto’s terug die gewone cruise control hebben en een andere feature met de term adaptive…

De enige kleine auto met adaptive cruise control die ik heb kunnen vinden is de bmw i3. Iemand nog tips van andere kleine auto’s waar dit een optie op is? Of hoe ik auto’s met deze opties beter op 2ehands sites kan vinden?

Ps. Ik heb hem trouwens ook gevonden op de nieuwste fiat 500e, maar deze zijn helaas voor ons te duur. We zoeken een 2ehands auto tot 15k.

[ Voor 8% gewijzigd door Essie689 op 07-07-2021 16:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Bij AutoTrader kan je er wel op filteren. Lijkt niet altijd te kloppen, maar misschien kom je er wat verder mee.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
Het probleem met adaptieve cruisecontrol is dat het een dure optie is die je vaak alleen ziet op de wat grotere auto's, luxe merken of topuitvoeringen van gewone modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:13
De Seat Ibiza heeft vanuit uitrustingsniveau style business intense ACC. (en regensensor, lichtsensor, parkeersensoren voor/achter en achteruitrijcamera).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-04 14:13
Zelf een VW Polo als leaseauto met adaptive cruise control.

https://www.anwb.nl/auto/...uitrusting=cruise-control

Hier zie ik er meerdere staan waarbij het ook aangegeven staan.
Klein: check
adaptive cruise control: check
tot 15k: check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 12:58

page404

Website says no

Ik weet dat ik het op de BMW 1-serie kon krijgen (2016), maar alleen als ik een automaat nam. Dat is vaak wel een voorwaarde lijkt het, maar prove me wrong ;)

/edit: ook op handbakken dus, maar dan werkt het vaak wel anders/beperkter.

[ Voor 20% gewijzigd door page404 op 07-07-2021 16:22 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
RedFox schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:18:
Bij AutoTrader kan je er wel op filteren. Lijkt niet altijd te kloppen, maar misschien kom je er wat verder mee.
Bedankt. Al filtert het maar het gros alvast eruit. Dat scheelt al een heleboel zoeken.
D-dark schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:18:
Het probleem met adaptieve cruisecontrol is dat het een dure optie is die je vaak alleen ziet op de wat grotere auto's, luxe merken of topuitvoeringen van gewone modellen.
Yup, vandaar dat het zo jammer is dat de meeste sites hier geen goede zoek optie voor bieden.
Pendulum schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:21:
De Seat Ibiza heeft vanuit uitrustingsniveau style business intense ACC. (en regensensor, lichtsensor, parkeersensoren voor/achter en achteruitrijcamera).
Ok top. Bedankt voor de tip.
Timmeaho schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:21:
Zelf een VW Polo als leaseauto met adaptive cruise control.

https://www.anwb.nl/auto/...uitrusting=cruise-control

Hier zie ik er meerdere staan waarbij het ook aangegeven staan.
Klein: check
adaptive cruise control: check
tot 15k: check
Top. Bedankt voor de tip.

[ Voor 34% gewijzigd door Essie689 op 07-07-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:19
Rijd zelf een VW Polo uit 2018
Ook met adaptive cruise,

Laatst een leen VW UP! gereden met Lane-assist en adaptive cruise...
EDIT: Oh nee shit wacht, die had toch geen adaptive, maar normale cruise...

Geen idee of je er wat aan hebt... Nieuwere modellen autos hebben vaker standaard adaptive cruise, zo speciaal is het niet meer.. Op 2e hands markt wellicht wel, doordat je daar minder snel autos van 2018+ ziet wellicht?? Zelf nog nooit een auto prive gekocht :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Marsjee op 07-07-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:29

Sharky

Skamn Dippy!

D-dark schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:18:
Valt wel mee toch tegenwoordig? Zelfs mijn (zakelijke) golf met een redelijk normale uitrusting heeft het. M'n collega met een Leon heeft het ook.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
Sharky schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Valt wel mee toch tegenwoordig? Zelfs mijn (zakelijke) golf met een redelijk normale uitrusting heeft het. M'n collega met een Leon heeft het ook.
Voor de nieuwere types die nu op de markt zijn wordt het steeds meer de standaard.
Maar voor de categorie tot 15000 2e hands is dat nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Heb eens een Fiësta als leenauto gehad. Deze had ook ACC.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Essie689 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:11:
Wij zijn opzoek naar een kleine 2e (2ehands) auto. Het liefst zou ik op deze auto adaptive cruise control hebben. Nu heb ik al gezocht via sites als gaspedaal, Autowereld, auto track en viabovag, maar geen een van de sites heeft adaptive cruise control als zoekoptie (alleen gewone cruise control). Ik heb al geprobeerd om met adaptive, adaptief en “adaptive cruise control” als zoekterm te zoeken, maar dan krijg ik nog steeds ook alle auto’s terug die gewone cruise control hebben en een andere feature met de term adaptive…

De enige kleine auto met adaptive cruise control die ik heb kunnen vinden is de bmw i3. Iemand nog tips van andere kleine auto’s waar dit een optie op is? Of hoe ik auto’s met deze opties beter op 2ehands sites kan vinden?

Ps. Ik heb hem trouwens ook gevonden op de nieuwste fiat 500e, maar deze zijn helaas voor ons te duur. We zoeken een 2ehands auto tot 15k.
Kijk eens naar een Ford Fiesta, deze heeft het wel op bepaalde uitvoeringen als optie. Autoweek occasions heeft het als optie om te filteren:
https://www.autoweek.nl/o...1-1150,1151-1250,951-1050

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Tomatoman

Fulltime prutser

Bedenk ook wat voor soort auto’s de grootste kans hebben op adaptive cruise control. Dat zijn meestal niet de handgeschakelde exemplaren met stoffen bekleding, maar vooral exemplaren die wat ruimer in de comfort-opties zitten. Mocht je op een bepaalde website niet kunnen filteren op ACC, dan zou je als alternatief kunnen filteren op een combinatie van bijvoorbeeld automatische transmissie, lederen bekleding en eventueel stoelverwarming. Dan mis je ongetwijfeld een paar auto’s die wel met ACC zijn uitgerust maar niet met de genoemde opties, maar houd je wel een selectie over met een beduidend grotere kans dat ACC aanwezig is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

ACC werkt niet in alle automerken even goed is mijn ervaring. Volkswagen remt onnodig af als iemand je afsnijdt voor je invoegt. Toyota doet het beter, maar vind ik ook voor verbetering vatbaar.

Ik zou dus even proefrijden met ACC of het wel is wat je ervan verwacht. Ik vind het tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Dre schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:09:
ACC werkt niet in alle automerken even goed is mijn ervaring. Volkswagen remt onnodig af als iemand je afsnijdt voor je invoegt. Toyota doet het beter, maar vind ik ook voor verbetering vatbaar.

Ik zou dus even proefrijden met ACC of het wel is wat je ervan verwacht. Ik vind het tegenvallen.
Ik vind het afhankelijk van het verkeersbeeld een meerwaarde. Maar soms heb ik liever normale cruise control.

Jammer genoeg kun je bij veel merken niet schakelen tussen beide. :-(

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:23
Suzuki Swift vanaf 2017 in de stijl uitvoering ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 08:56
De ene acc is de andere niet. Dus ik zou ook zeker even een proefrit op een wat drukker moment maken.

Toevallig een Passat uit 2019 (volgens mij dus al een oudere techniek) gereden met die optie, maar die was in de spits niet bruikbaar. Remde laat en hard, dat was wachten op een kop-staart botsing. Voelde daardoor niet comfortabel :+

De nieuwste versies zijn meestal wel prima, maar moeilijk voor Max 15k 2e hands te krijgen. Ik zou dus rustig gaan zoeken naar precies de goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
Bedankt voor alle tips. Dit weekend toch maar eens opnieuw een rondje maken langs een aantal garages om te zien wat wel en niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Dre schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:09:

Ik heb het in mijn CHR, maar gebruik het bijna nooit, heel soms op eenbaanswegen. Ik vindt dat de in te stellen afstand te groot is. Er is zoveel ruimte dat er vrijwel altijd auto's tussen gaan en dan reageert de auto meteen met afremmen om weer die afstand te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42
Vw Polo heeft het (ik dat van 90pk) standaard op het laatste model (2018 dacht ik)

in sommige nieuwe auto's is het standaard op andere moet je er fors voor betalen.
optie bij MB is 2000 euro in het rij assistentie pakket bijvoorbeeld.
Bij audi kan je ACC alleen bestellen voor 600 euro ofzo.

[ Voor 85% gewijzigd door wd200 op 08-07-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Heb je hier al eens gekeken? Kom er aardig wat tegen. Fiesta's enzo.

https://www.autoweek.nl/o...=adaptieve-cruise-control

EDIT: Oh wacht @Brilsmurfffje heeft ook al naar autoweek verwezen. Ik heb alleen andere opties gekozen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jivebunny op 08-07-2021 11:40 ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Essie689 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:11:

Ford Fiesta MK8 vanaf juli 2017 heeft dit als optie. alle first edition modellen hebben dit als optie ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45
Mijn ouders hebben een Yaris van het nieuwste model.
Deze heeft dat ook, maar weet niet of die al in jullie budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44
Mijn Suzuki Baleno heeft ook ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
Aan de hand van al jullie advies ben ik afgelopen week een aantal garages af gegaan. Uit eindelijk ben ik toch bij een wat grotere auto uitgekomen (Kia Niro) aangezien ik in veel van de kleinere auto’s niet echt goed zat met mijn lengte.

Nu staat alleen de gevonden auto al 1,5 jaar stil bij de garage. Als voordeel hiervan valt de auto precies binnen budget. Heeft dit stilstaan nu nog invloed op de accu van het hybride systeem? De garage zelf geeft aan dat ze de accu zullen doormeten op het moment dat ik de auto wil kopen en indien deze niet meer goed is vervangen. Dat is natuurlijk mooi gezegd, maar volgens mij kosten die accu’s wel een paar duizend euro, dus ik denk dat ze hem al snel goed genoeg vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Essie689 op 16-07-2021 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als die auto je verder echt wat lijkt, vraag of je hem mee mag nemen naar de dichtsbijzijnde Kia dealer? Kun je hem daar na laten kijken, neem toch aan dat zij je precies kunnen vertellen wat de staat van de accu is. Daarna kun je besluiten de auto wel/niet te kopen. Als de verkoper het je niet toe laat de auto te laten checken door een andere partij zou ik er bij weg lopen, zeker met het gegeven dat de auto al 1,5 jaar stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Essie689 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:13:
Aan de hand van al jullie advies ben ik afgelopen week een aantal garages af gegaan. Uit eindelijk ben ik toch bij een wat grotere auto uitgekomen (Kia Niro) aangezien ik in veel van de kleinere auto’s niet echt goed zat met mijn lengte.

Nu staat alleen de gevonden auto al 1,5 jaar stil bij de garage. Als voordeel hiervan valt de auto precies binnen budget. Heeft dit stilstaan nu nog invloed op de accu van het hybride systeem? De garage zelf geeft aan dat ze de accu zullen doormeten op het moment dat ik de auto wil kopen en indien deze niet meer goed is vervangen. Dat is natuurlijk mooi gezegd, maar volgens mij kosten die accu’s wel een paar duizend euro, dus ik denk dat ze hem al snel goed genoeg vinden.
Bedoelen hun niet gewoon de 12v accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
Kaalus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:21:
Als die auto je verder echt wat lijkt, vraag of je hem mee mag nemen naar de dichtsbijzijnde Kia dealer? Kun je hem daar na laten kijken, neem toch aan dat zij je precies kunnen vertellen wat de staat van de accu is. Daarna kun je besluiten de auto wel/niet te kopen. Als de verkoper het je niet toe laat de auto te laten checken door een andere partij zou ik er bij weg lopen, zeker met het gegeven dat de auto al 1,5 jaar stil staat.
Hij staat bij een officiële Kia dealer, dus ik zal dan even naar een andere Kia dealer moeten rijden. Maar dat lijkt me geen probleem.
Dacuuu schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:33:
[...]

Bedoelen hun niet gewoon de 12v accu?
Hmm goed punt. Ik kreeg het wel als reactie op de vraag, hoeveel impact dat stil staan had op het hybride systeem. Ik zal het voor de zekerheid nog even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als ze de hybride accu helemaal tot het nulpunt hebben laten ontladen, dan kan het wel een ding zijn voor de levensduur. Maar de hybride accu moet wel lang kunnen gaan voor hij volledig leeg is, en als ze dat maar hebben voorkomen zal er weinig aan de hand mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost1112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 13:35
Ik kan de Ford Fiesta echt aanraden, deze zijn er ook met adaptive cruise control.
veel ruimte comfort en vooral veel rijplezier!
b.v.

https://www.garagedekort..../detail/294793/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16
Smobbo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:54:
De ene acc is de andere niet. Dus ik zou ook zeker even een proefrit op een wat drukker moment maken.

Toevallig een Passat uit 2019 (volgens mij dus al een oudere techniek) gereden met die optie, maar die was in de spits niet bruikbaar. Remde laat en hard, dat was wachten op een kop-staart botsing. Voelde daardoor niet comfortabel :+

De nieuwste versies zijn meestal wel prima, maar moeilijk voor Max 15k 2e hands te krijgen. Ik zou dus rustig gaan zoeken naar precies de goede :)
De ACC kunt je verder instellen. De sport stand komt wel overeen met jouw ervaring. Wellicht dat een van de andere profielen beter past
Pagina: 1