AC/AC adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhietbrink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-06 08:05
Ik ben op zoek naar een AC/AC adapter zoals op de foto. Met snoer zijn de adapters wel te vinden, maar zonder snoer kan ik deze niet vinden.

Ik gebruikte deze adapter voor de waterfontein van mijn katten, omdat deze onder water zit is waarschijnlijk om de fontein waterdicht te houden is de draad bij de pomp vast en bij de adapter af te koppelen. Zoals je op de foto ziet zijn de stekkers van mijn adapter niet meer goed, hierdoor valt de adapter uit het stopcontact en zitten mijn katten zonder water :o Los daarvan lijkt het mij ook niet veilig om deze op het uiteinde in het stopcontact te hangen.

Weten jullie waar ik deze kan vinden? Of dat ik wellicht niet goed zoekt.

Op de achterkant van de adapter staat de volgende informatie: AC/AC Adaptor, Model: AV35-120-025, Input: 230-240V~50Hz 0.1A, Output: 12V~250mA.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVuNkmhijSiUwfMA_2iEWgTxELo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQuO4z1Onb0aLQTGIWCy3I82.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrIR_5ENJOviaH832mR3KAa3taU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bhh0v3l3vjlxodu3wsrm8jFL.jpg?f=fotoalbum_large

Wie kan mij en de katten verlossen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:38
Waar je naar zoekt is een transformator stekker of adapter. Op www.conrad.nl is dit wel te vinden.

Edit:

Zoeken op 12v ac/ac adapter is de sleutel:
https://www.gigatronic.nl/AC-AC-adapter-12V-1.6A

[ Voor 39% gewijzigd door Invisible_man op 07-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 11:27
Op typenummer kun je er nog een paar vinden via Google

Hier via Ebay Spanje

Hier via Amazon Duitsland (momenteel niet op voorraad)

En anders koop je een gelijksoortige adapter met snoer en knip je hiervan de connector af.
De connector aan het snoertje van de waterofontijn knip je er ook af.
Dan beiden draden uit de adapter en uit de waterfontein met een kroonsteen o.i.d. verbinden.
Let hierbij wel op de plus en min. Doet de fontijn het niet dan moet je de draden omwisselen.

[ Voor 36% gewijzigd door Theo74 op 07-07-2021 15:51 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:38
Theo74 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:48:
Let hierbij wel op de plus en min. Doet de fontijn het niet dan moet je de draden omwisselen.
Dat maakt dus bij wisselspanning niets uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 13:10

Plus en min? Tis AC he! :>

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 11:27
Invisible_man schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Dat maakt dus bij wisselspanning niets uit :)
Je hebt een punt!

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit valt onder "Componenten Aankoopadvies (CAA)", even een tikkie die kant op.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:02
Omdat de huidige adapter nog wel gewoon werkt zou mijn oplossing zijn om deze in een liggende stekkerdoos te steken. Dan valt ie er niet meer uit en kun je hem gewoon blijven gebruiken. Maar goed, misschien is dat veel te pragmatisch gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhietbrink
Xyrr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:
Omdat de huidige adapter nog wel gewoon werkt zou mijn oplossing zijn om deze in een liggende stekkerdoos te steken. Dan valt ie er niet meer uit en kun je hem gewoon blijven gebruiken. Maar goed, misschien is dat veel te pragmatisch gedacht :)
Goede tip, maar dan druk je de pinnetjes weg, die lijken er los in te zitten. Ik heb dit ook al eens bedacht haha.
Op typenummer kun je er nog een paar vinden via Google

Hier via Ebay Spanje

Hier via Amazon Duitsland (momenteel niet op voorraad)

En anders koop je een gelijksoortige adapter met snoer en knip je hiervan de connector af.
De connector aan het snoertje van de waterofontijn knip je er ook af.
Dan beiden draden uit de adapter en uit de waterfontein met een kroonsteen o.i.d. verbinden.
Afknippen geniet niet mijn voorkeur, want dan kan niet meer alles loskoppelen voor het schoonmaken, dan blijf ik met kroonsteentjes prutsen. Het liefste dus de adapter, ik moet maar wachten tot Amazon deze weer op voorraad heeft, dan werkt alles weer zoals het hoorde. Tenzij jullie deze adapter ergens anders weten te vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39

Baggeraar

Wat een gebagger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhietbrink
Dat koppelstuk lijkt de ideale oplossing, ik heb nog een soortgelijke adapter met snoer dus middels dit koppelstuk zou het opgelost moeten zijn. Ik ga even kijken of ik hem ergens anders nog kan krijgen zonder verzendkosten want dit is het enige dat ik nodig heb. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik zou wel nog even dubbelchecken dat de barrel afmetingen overeen komen. Vaak is het een ´standaard´ veel voorkomende maat, maar je zal maar net zien dat de binnenpin net groter of kleiner is dan normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 18:44
Er zijn ook losse stekkerbehuizingen te koop, waar je de trafo in over kan zetten. Klik maar op de onderstaande link. (Wel eerst de maten van jouw eigen trafo opmeten, voordat je een behuizing bestelt!)
https://www.conrad.nl/p/t...est&searchSuggest=product
Dit heb ik al eerder bij mij thuis gedaan met mijn trafo's van apparatuur waarvan de originele stekkerbehuizing kapot gegaan was.
Pagina: 1