Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:48
Ik zoek een?
Drone voor fotografie

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Moet voorral goed zijn in fotografie en makkelijk klein mee te nemen

Wat heb je zelf al gevonden?
Zit te twijfelen tussen de Air 2s en Mavic 2 pro. Ik ben bewust dat de pro waarschijnlijk eind dit jaar een update krijgt, maar geruchten gaan dat deze ook stuk duurder wordt. Plus je kunt altijd blijven wachten natuurlijk :+ Verder zijn video reviews wat ik vind slecht te vergelijken. Youtube is nu eenmaal niet beste plek om beeld materiaal te vergelijken. Ik zou eigenlijk side by side Raw foto's van beide Drones willen zien.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is de beste drone voor fotografie? Filmen is voor mij een leuke nice to have dus niet belangrijkste. Wat ik zelf heb gevonden komen ze erg gelijkwaardig over, beide is de maat prima.

Wat zijn jullie ervaringen? Welke is beter? Of maakt het echt bijna niks uit en kan ik het beste voor de goedkoopste optie gaan? Ik heb nu nog de originele Mavic Pro, maar het beeld kwaliteit vond ik eigenlijk altijd net niet goed genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door perspectivebass op 07-07-2021 13:12 ]

Beste antwoord (via perspectivebass op 30-07-2021 08:23)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Als je de drone alleen voor fotografie gaat gebruiken is de 2 pro de winnaar. Deze heeft een wieltje voor het snel instellen van de belichting. In de Air 2S moet je dit via de app doen. Dit kost tijd, en dat heb je al nauwelijks met 31min vliegtijd (lees: meer 25 min)

Als je alleen voor video gaat de air2s

Daarnaast houdt rekening mee dat deze drone te zwaar is voor de midden categorie. Regels zullen nog wel opzich laten wachten, maar toch 907gram is veel.

[ Voor 20% gewijzigd door Brazza op 30-07-2021 03:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verdiep je ook even in de dronewetgeving. Wachten op een opvolger kan misschien wel lonen als die in een gunstiger CX-categorie valt zodat je met minder beperkingen te maken krijgt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:48
SnoeiKoei schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:40:
Verdiep je ook even in de dronewetgeving. Wachten op een opvolger kan misschien wel lonen als die in een gunstiger CX-categorie valt zodat je met minder beperkingen te maken krijgt.
Daar ben ik mij van bewust! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Als je de drone alleen voor fotografie gaat gebruiken is de 2 pro de winnaar. Deze heeft een wieltje voor het snel instellen van de belichting. In de Air 2S moet je dit via de app doen. Dit kost tijd, en dat heb je al nauwelijks met 31min vliegtijd (lees: meer 25 min)

Als je alleen voor video gaat de air2s

Daarnaast houdt rekening mee dat deze drone te zwaar is voor de midden categorie. Regels zullen nog wel opzich laten wachten, maar toch 907gram is veel.

[ Voor 20% gewijzigd door Brazza op 30-07-2021 03:35 ]