• mikekoppelaar
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-11 09:36

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik game op het moment op een PC met de volgende specificaties:

- Ryzen 5 2600x
- Gigabyte 1660 OC 6 GB
- 16 GB 3000MHZ ram
- ASRock Fatal1ty ATX board
- 700W Seasonic PSU

Mijn vraag aan jullie is, is er een GPU die het waard is om nu te halen als upgrade voor de 1660? Of is het verstandiger om nog even te wachten tot de MSRP is bereikt?

Ik twijfel namelijk of mijn 1660 de AAA games aan kan op goede kwaliteit.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Mike

M. Koppelaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-12 16:12
Persoonlijk zeg ik, wacht lekker. Je systeem is nu mooi in balans. Welke kaart zat je zelf aan te denken om erin te zetten of wat is je budget? Kans is aanwezig dat als je upgrade naar een "high-end" kaart, je CPU straks de bottleneck is. Op welke resolutie speel je nu?

Prijzen zijn gelukkig weer lekker aan het dalen dus ik zou lekker wachten. Of je moet via de wekelijkse AMD drops een 6700 XT bemachtigen voor 450 euro. Maar ben bang dat je cpu dan al een bottleneck vormt.

• mikekoppelaar

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Ik wil de cpu in de nabije toekomst ook upgraden. Die prijzen vallen me nog wel mee. Je hebt wellicht gelijk dat als de de XT van AMD dropped naar 450 dat dat het waard is. Heb zelf niet echt een budget opgesteld. Vind 500 een prima prijs.

Ik speel zelf nu op een niet al te groot scherm 1920 x 1080 op 144hz.

M. Koppelaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mikekoppelaar schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:05:
Ik twijfel namelijk of mijn 1660 de AAA games aan kan op goede kwaliteit.
Als je de kaart al hebt weet je dit toch al? :P Als je het wil moet je het doen, hoor, maar het klinkt een beetje als upgraden om het upgraden.

Upgraden om het upgraden is leuk als nieuwe producten toch niks meer kosten, maar de prijzen van eigenlijk alle verkrijgbare kaarten zijn nog steeds een stuk slechter dan een jaar geleden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 04:44
Ik was ook met haast geld bij elkaar aan het halen om een GPU te kopen (mijn 980 trekt niet alles meer), maar las net een paar dagen geleden dat de leveringen bijtrekken en daardoor de prijzen zijn begonnen met dalen.

Ik wilde zelf voor een 1660 Super gaan, maar ik denk dat ik nu even wacht tot een 2070 Super of 3060 ofzo onder de 500 euro komt, ik zie dat binnenkort wel gebeuren.

Edit: quote me even als je dat ergens tegenkomt :9

Oh en ook zag ik dat bijvoorbeeld de bijna niet leverbare 3060TI nu al uit voorraad leverbaar is voor pak 'm beet 800 euro, wellicht zakt die ook nog wel richting de 500. Want de levertijden vond ik ook kut, als ik iets wil, dan wil ik het nu of morgenvroeg, niet ooit :*)

[Voor 30% gewijzigd door JDx op 08-07-2021 16:33]

Dingen als Games enzo | Mijn 12600K systeem

• mikekoppelaar

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Thanks voor de tips. Ga dan idd even wachten.

M. Koppelaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 04:44
mikekoppelaar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:32:
Thanks voor de tips. Ga dan idd even wachten.
Baseer dit trouwens o.a. op de pricewatch van Tweakers en bijvoorbeeld deze post van Alternate.
Al met al veranderen de leveringen in positieve zin en dalen ook globaal de prijzen langzaam over alle modellen.
Bron:
https://www.alternate.nl/...88-4273-8ae7-f24cb540256b

Dingen als Games enzo | Mijn 12600K systeem

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee