Telefoonlijn m.b.v. inductie afluisteren

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 08:29

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Een kennis van me heeft vroeger (hij is nu in de 70) bij de verbindingsdienst gezeten en vertelde dat hij wel eens m.b.v. inductie z'n telefoon afluisterde voordat hij opnam... Kan dit ook met DTMF telefoon (ik neem aan dat hij dat nog met de oude toestellen deed).

Ik wil namelijk als ik binnenkort op kamers ga de telefoon gebruiken om remote m'n servertje thuis aan te kunnen zetten en er is zo'n kit van velleman, maar die werkt net als een fax (pakt 'm in feite op), ik zou liever 'm inductief laten schakelen...

Misschien ook schema's bekend? (a.korten@chello.nl)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
waarom vraag je het niet aan die kennis?

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Laatst online: 13-06 08:29

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:42 schreef dinges het volgende:
waarom vraag je het niet aan die kennis?
Wel ik kan het hem natuurlijk wel vragen en ik doe dat ook wel als ik 'm eens spreek, maar ik vermoed dat hij vooral met oude onderdelen (jaren 70 e.d.) werkt.

Ben wel eens met hem naar de Elias Beekman kazerne geweest, was een jong soldaatje in het verbindingsmuseum die een rondleiding gaf en een oude telefoon wilde demonstreren - lukte dus mooi niet - hij het ff overgenomen van die (in zijn ogen) snotneus, werkte in een keer perfect. (zegt ie: "ja, die heb ik nog eens bij de koningin op het paleis geinstalleerd", was wilhelmina of juliana natuurlijk...

Cogito Ergo Credo