EV => overstappen naar andere laadpaalbeheerder (CPO)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuSa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
Hallo,

Sinds kort heb ik een laadpaal laten installeren bij mij thuis (installateur is onafhankelijke elektricien die samenwerkt met een laadpaalbeheerder of CFO). De laadpaal staat buiten maar op een afgesloten privegrond. Alleen ik en mijn vrouw kunnen "tanken". Ik gebruik hiervoor een laadpas (RFID) die gelinkt is aan mijn werkgever voor maandelijkse facturatie. Mijn vrouw gebruikt een een "lege" laadpas. Nu vraagt de CFO een extra bedrag (verdubbeling van het oorspronkelijke bedrag op de offerte van de installateur) omdat ze de laadpaal hebben gemarkeerd als een publieke laadpaal (terwijl dit in feite niet zo is).

Ik vroeg mij nu af: als de CFO voet bij stuk houdt, kan ik dan switchen van CFO? Ik vind hier nergens iets van terug op het net. Switchen van MSP vind ik wel terug maar dit gaat enkel over de laadpas als ik het goed begrijp, niet het platform dat erachter zit.

Alvast bedankt voor jullie feed-back.

Jürgen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:20
Wat houdt je tegen om de laadpaal van publiek af te halen. Bij NewMotion een stap van 5 seconden. Wat je zelf kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door internet4me op 07-07-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Misschien handig te melden welke paal je hebt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuSa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
@ Internet4me: Volgens mijn huidige CPO moeten ze hem publiek zetten (maar eigenlijk ook niet want hij wordt niet visueel gezet op het platform van de CPO) om het laden met laadpas en backoffice functie mogelijk te maken. Lijkt mij sterk maar ik ken er niet genoeg van. Weten jullie dat RFID met backoffice gekoppeld moet zijn aan een "publiek laadpunt"? Dus jah, als dit niet moet en mijn CPO zit mij een beetje voor te liegen om te cashen dan zou ik effectief willen overstappen naar een nieuwe CPO. Alleen is de vraag kan dat en/of wil een andere CPO zo maar het laadpaalbeheer overnemen?
@ Inspired: Laadpaal is Etrel Inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
JuSa schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:03:
@ Internet4me: Volgens mijn huidige CPO moeten ze hem publiek zetten (maar eigenlijk ook niet want hij wordt niet visueel gezet op het platform van de CPO) om het laden met laadpas en backoffice functie mogelijk te maken. Lijkt mij sterk maar ik ken er niet genoeg van. Weten jullie dat RFID met backoffice gekoppeld moet zijn aan een "publiek laadpunt"? Dus jah, als dit niet moet en mijn CPO zit mij een beetje voor te liegen om te cashen dan zou ik effectief willen overstappen naar een nieuwe CPO. Alleen is de vraag kan dat en/of wil een andere CPO zo maar het laadpaalbeheer overnemen?
@ Inspired: Laadpaal is Etrel Inch.
Deze paal zegt me niks. Je zult aan Etrel moeten vragen of ze ook andere backend providers ondersteunen. Grote kans dat dit niet zo is. Als je aan dit platform vast zit zul je ook vast zitten aan de functionaliteiten. Dus als je hem dan publiek moet zetten zal dat de consequentie zijn. Ik kan bij mijn NM paal meerdere passen toevoegen met verschillende tarieven zonder dat hij publiek hoeft te staan. Maar goed, daar heb je niet zoveel aan als Etrel dit niet ondersteund in hun platform.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arkalicharan
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-06 14:36
Ikzelf heb een paal van EVBOX / Elvi met een daarbijhorend backend abonnement. Via mijn werkgever heb ik een laadsleutel van Newmotion/Multitankcard. Om de facturatie goed te laten verlopen heb ik voor de laadpaal een 3rdparty/MSP abonnement afgesloten. De laadpaal (staat prive op mijn eigen grond) staat bij mij ook op openbaar maar onzichtbaar de 'openbare laadpalen kaart'. Als ik nog een laadsleutel zou willen gebruiken moet ik daarvoor een extra abonnement afsluiten via EVBOX. Een gratis abonnement bestaat ook volgens mij, maar dan zou ik met die specieke laadsleutel alleen bij mijn eigen paal kunnen opladen.
Pagina: 1