Ik ben mij momenteel aan het verdiepen in de wereld van zonnepanelen. Ik heb onderstaande offertes inmiddels al binnen. Alleen zeggen de verschillende partij allemaal iets anders. De situatie is al volgt.:fill(white):strip_exif()/f/image/1R8lLsTYKGqcegvk0eaM5Kr6.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/piYMLBcWKy3Us4ahGSRimA4t.png?f=user_large)
Maten volgens maps. Breedte 5,5, Lengte 5,6.
Heling volgens 3DBAG.nl 49,9
/f/image/SX6fnmdTLaW40boV0QLMbOW6.png?f=fotoalbum_large)
Wat is wijsheid? Sommige raden een serie aan en andere juist weer een parallel, aangezien ik volgens mij amper schaduw heb kan ik het prima af met een parallel schakeling? Ook geven de meeste aan max 10 panelen erop te leggen omdat ik anders juist weer een te grote overcapaciteit creëren.
Wat zijn nog andere zaken waar ik op moet letten? Of wat raden jullie aan in deze situatie.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/1R8lLsTYKGqcegvk0eaM5Kr6.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/piYMLBcWKy3Us4ahGSRimA4t.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
De voorkant ligt op de zuid kant.Maten volgens maps. Breedte 5,5, Lengte 5,6.
Heling volgens 3DBAG.nl 49,9
Schaduw
Wij hebben een pijp op het dak zitten voor mechanische ventilatie. Zie foto's.Jaarverbruik
Momenteel zitten wij rond 3200/3300kWh. Vorige week is er bij ons een airco geïnstalleerd dit verbruik zal dus aankomende jaar oplopen.Huidige elektriciteitsaansluiting
3faseBudget en doel
Besparen uiteraard, het liefst wil ik niks meer betalen voor energie en future proof zijn.Wie gaat het project uitvoeren
Onbekend, ik laat het liefst alles doen.Bijhouden van data
Zeker een vereiste. Hoeft niet via een cloud of dergelijke.Reeds verkregen offertes
Onderstaande offertes zijn al binnen gekomen. Er komen morgen nog 2 lokale partij langs om een offerte op te stellen./f/image/SX6fnmdTLaW40boV0QLMbOW6.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Noord-oost gelderlandWat is wijsheid? Sommige raden een serie aan en andere juist weer een parallel, aangezien ik volgens mij amper schaduw heb kan ik het prima af met een parallel schakeling? Ook geven de meeste aan max 10 panelen erop te leggen omdat ik anders juist weer een te grote overcapaciteit creëren.
Wat zijn nog andere zaken waar ik op moet letten? Of wat raden jullie aan in deze situatie.