Onlangs de Lenovo Ideapad 5 aangeschaft. Tijdens de configuratie aangesloten op netstroom, zoals in de handleiding werd geadviseerd. Tot op heden gebruikte ik een desktop, vandaar de vraag over het accu gebruik. Via de zoekfunctie vond ik geen relevante of recente resultaten.
Wat is het advies voor de accu, is het nodig en/of verstandig om de laptop tijdens gebruik aan te sluiten op netstroom? Is het volledig opladen en ontladen bij een moderne laptop met een dergelijke accu nog nodig?
Wel volledig opladen of juist rond de 90% ontkoppelen?
In de winkel liepen de adviezen over het gebruik van de accu en de adapter zeer uiteen.
Ik gebruik de laptop vooral voor mail, browsen en muziek. Soms voor Office of een lichte game.
Wat is het advies voor de accu, is het nodig en/of verstandig om de laptop tijdens gebruik aan te sluiten op netstroom? Is het volledig opladen en ontladen bij een moderne laptop met een dergelijke accu nog nodig?
Wel volledig opladen of juist rond de 90% ontkoppelen?
In de winkel liepen de adviezen over het gebruik van de accu en de adapter zeer uiteen.
Ik gebruik de laptop vooral voor mail, browsen en muziek. Soms voor Office of een lichte game.
[ Voor 12% gewijzigd door Torwar op 06-07-2021 20:27 ]