Omdat onze kinderen tijdens het rijden graag mee luisteren moeten we de muziek (oncomfortabel) luid zetten zodat zij op de zitbank achteraan ook iets kunnen horen.
Daarom zouden we graag een extra set luidsprekers plaatsen in onze camper.
Het chassis is een Fiat ducato 2017 en er is een Pioneer AVH-X5800DAB radio geinstalleerd.
Ik dacht dat deze 4x22W continu uitgangsvermogen heeft ( 4x50W max).
Er zijn momenteel 2 Visaton PX13B speakers geinstalleerd in de deuren.
Het grootste probleem is de positie van de luidsprekers.
De makkelijkste plaats is ter hoogte van hun voeten, maar dat is waarschijnlijk niet ideaal ?
Boven de hoofden is eventueel een optie, maar dan is de bedrading zeer lastig en de afwerking moeilijk (weinig plaats).
Ik twijfel dus een beetje tussen 2x 13cm speakers aan de voeten.
Of 2x 10cm speakers boven het hoofd.
Boven het hoofd zou ik kiezen voor Crunch DSX42 speakers omwille van hun zeer kleine inbouwdiepte (34mm).
Aan de voeten is er meer ruimte dus meer keuze van speaker.
Ik weet dat ik me niet mag doodstaren op de vermogens van de speakers, en dat de begrenzende factor eerder het beperkte vermogen van de headunit zal zijn.
Maar wat kan ik verwachten van verschil tussen bijvoorbeeld de Crunch DSX42 (60w RMS) en een Audison APX4 (40w RMS).
Ik probeer zo een beetje de bomen door het bos te zien om een zo goed mogelijke keuze te maken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Dieter
Daarom zouden we graag een extra set luidsprekers plaatsen in onze camper.
Het chassis is een Fiat ducato 2017 en er is een Pioneer AVH-X5800DAB radio geinstalleerd.
Ik dacht dat deze 4x22W continu uitgangsvermogen heeft ( 4x50W max).
Er zijn momenteel 2 Visaton PX13B speakers geinstalleerd in de deuren.
Het grootste probleem is de positie van de luidsprekers.
De makkelijkste plaats is ter hoogte van hun voeten, maar dat is waarschijnlijk niet ideaal ?
Boven de hoofden is eventueel een optie, maar dan is de bedrading zeer lastig en de afwerking moeilijk (weinig plaats).
Ik twijfel dus een beetje tussen 2x 13cm speakers aan de voeten.
Of 2x 10cm speakers boven het hoofd.
Boven het hoofd zou ik kiezen voor Crunch DSX42 speakers omwille van hun zeer kleine inbouwdiepte (34mm).
Aan de voeten is er meer ruimte dus meer keuze van speaker.
Ik weet dat ik me niet mag doodstaren op de vermogens van de speakers, en dat de begrenzende factor eerder het beperkte vermogen van de headunit zal zijn.
Maar wat kan ik verwachten van verschil tussen bijvoorbeeld de Crunch DSX42 (60w RMS) en een Audison APX4 (40w RMS).
Ik probeer zo een beetje de bomen door het bos te zien om een zo goed mogelijke keuze te maken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Dieter