DVD speler gaat de hele tijd open en dicht.

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Sinds ik vanmorgen mijn comp aan heb gezet,gaat mijn DVD speler steeds open en dicht :? :(
Ik denk dat iemand een flauw grapje aan het uithalen is,maar wat kan ik er aan doen?
Heb er nog nooit last van gehad,heb ook al een paar keer gereboot.
Bij voorbaat dank :)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Heb je een permanente internet verbinding? Misschien heb je Netbus of een andere trojan op je computer staan?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

offtopic:
Je computer het raam uitgooien, ga een andere hobby zoeken, ga kippen houden ofzo, het tweakerleventje is voor jouw niet weggelegd

BTW: Weleens gehoord van Sub7?

20*350ZO45°

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:25 schreef RDK_NL het volgende:
Je computer het raam uitgooien, ga een andere hobby zoeken, ga kippen houden ofzo, het tweakerleventje is voor jouw niet weggelegd

Nee.

BTW:heb jij weleens gehoord van fatsoenlijk reageren?

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:25 schreef Waslijn het volgende:
Heb je een permanente internet verbinding? Misschien heb je Netbus of een andere trojan op je computer staan?
Heb Chello,maar hoe krijg ik het er weer af? :)

Verwijderd

Probeer het programma Tauscan te downloaden, die zoekt en verwijderd trojans van je hd.

Greets,

Tracer :7

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:27 schreef Kezmanatic het volgende:

[..]

Nee.

BTW:heb jij weleens gehoord van fatsoenlijk reageren?
Ja, dat is de standaard zin van bijna iedere twieker als iemand weereens een trojan op zijn/haar PC heeft hoor |:(

20*350ZO45°

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 10:54

Paladin

Play Ball!

ehmz trek eerst je inet kabel er is uit als ie het dan nog doet is ie gewoon stuk namenlijk.
Ik ha namenlijk hetzelfde hij ging alleen maar open en dicht en deed niks meer helaas was mijn dvd speler overleden :(

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

gooi d'r een virus en trojan scanner over of doe een stuk tape over de voorkant van je dvd-drive >:)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Zeg eh, zo ken ie wel weer. Deze jongen zoekt een oplossing voor zijn probleem, dan hoef je hem niet zo af te kraken.

Heb je dit probleem ook als je nog bij het systeeminformatiescherm zit (waar je ook op DEL kunt drukken om het BIOS-setup binnen te gaan)? Als je dat hier nou niet hebt, zou ik eens een goeie virusscanner kopen of downloaden. Waarschijnlijk heb je een trojan (per ongeluk) geopend. Via e-mail bijvoorbeeld of ICQ ofzo.

Trojans zijn niet gevaarlijk ofzo, ze bieden alleen de mogelijkheid om iemand in je computer in te breken. Wat er dan gebeurd hangt van de bedoelingen van de hacker af.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:30 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Ja, dat is de standaard zin van bijna iedere twieker als iemand weereens een trojan op zijn/haar PC heeft hoor |:(
Sorry oh grote godheid der tweakers dat ik iets vroeg wat blijkbaar voor jou dagelijkse kost is :r

Voor de andere reacties,thanks,ik zal het eens proberen :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:32 schreef LinuxUser het volgende:
Trojans zijn niet gevaarlijk ofzo, ze bieden alleen de mogelijkheid om iemand in je computer in te breken. Wat er dan gebeurd hangt van de bedoelingen van de hacker af.
Probeer je hem gerust te stellen ofzo? Tuurlijk is een trojan gevaarlijk, lekker als mensen met je spullen aan de haal gaan, of nog erger, mapjes gaan verwijderen in verkenner |:(

Oplossing, zoals al eerder gezegt, een trojan of virusscanner.

Je internet eruit trekken (je UTP) en dan kijken of het nog blijft is ook een optie zoals al eerder gezegt.

Edit: Sinds wanneer noem jij iemand die trojans gebruikt een hacker (ROTFLOL) :)

20*350ZO45°

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
format c: misschien :? :?

Verwijderd

Idd even je vaste internet verbinding er uithalen. Kijken of het probleem blijft bestaan. Verder inderdaad een virusscaner en eventueel een firewall instaleren kan ook een hoop helpen.

Als je in een terminal netstat -a intyped, kun je de uitkomst een posten ????

Let maar niet teveel op vervelende opmerkingen hoor, de meeste willen graag helpen. :) :)

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Heb Tauscan geprobeerd,die kan niets vinden :? :( ,firewall(ZA) had ik al draaien.
Heb i-netverbinding verbroken maar hij blijft nu gewoon openstaan,en reageerd niet meer,ook niet na verschillende reboots :(
Ik probeer nog ff een virusscanner,hoop dat dat werkt :)

Verwijderd

Ai, ik hoop niet dat je DVD speler kaput is, ander gecondoleerd :(

Verwijderd

Als dat niet wilt, kijk eens even of je IDE kabel achter in de DVD speler wel goed vast zit, of verwissel hem eens even met een HDD of brander

Suc6

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Blijft je Door open/close switch niet hangen misschien :9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Whuzz
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:25 schreef Waslijn het volgende:
Misschien heb je Netbus of een andere trojan op je computer staan?
Het antwoord van Kezmanatic:
Heb Chello,maar hoe krijg ik het er weer af?
Zie je nou, heb altijd al gezegd dat Chello als een virus is ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:47 schreef X-terior het volgende:
Idd even je vaste internet verbinding er uithalen. Kijken of het probleem blijft bestaan. Verder inderdaad een virusscaner en eventueel een firewall instaleren kan ook een hoop helpen.

Als je in een terminal netstat -a intyped, kun je de uitkomst een posten ????

Let maar niet teveel op vervelende opmerkingen hoor, de meeste willen graag helpen. :) :)
Terminal netstat?
Wil best de uitkomst posten,moet je me wel ff vertellen wat een Terminal netstat is :)
Als dat niet wilt, kijk eens even of je IDE kabel achter in de DVD speler wel goed vast zit, of verwissel hem eens even met een HDD of brander
Suc6
Kabel zit goed vast,lijkt ook niet op of er een kabel loszit.
De lade ging willekeurig open en dicht(nu is hij open en krijg hem niet meer dicht :( )

Virusscanner kan ook niets vinden :(

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
in een dosbox --> netstat -n [enter] :)

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Wat hij bedoelt met een terminal netstat is, dat je Dos-box opent, en daar het commando 'netstat' invoert. Als het goed is, krijg je dan van alles te zien in je Dos-box.

Verwijderd

Sorry voor de onduidelijkheid, idd in dos box intypen.

Dan krijg je een overzicht van de tcp /udp poorten en kun je zien of er gekke verbindingen bestaan. Maar als je dvd niet meer reageerd op het knopje, gok ik dat ie idd kapot is :(

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Ik heb nu alletwee die netstats uitgevoerd,dit zijn de gegevens.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/2522.jpg

Inmiddels is mijn comp zo traag als iets geworden :(
En ik denk ook dat mijn DVD naar de eeuwige hardwarevelden is vertrokken,hij word bij het opstarten niet meer herkent :(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

[flauw]
Koop een DVD met slot-in, kan ie ook niet meer open en dicht gaan :P
[/flauw]

Wat je probleem betreft; zoek eens via Google op Sub7, Back Orifice en dergelijk.
Ga ook eens voor jezelf na of je recent nog rare exe's hebt uitgevoerd.
Maar zoals het er nu naar uitziet is gewoon je DVD naar de eeuwige IDE-velden.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:41 schreef Kaj. het volgende:
[flauw]
Koop een DVD met slot-in, kan ie ook niet meer open en dicht gaan :P
[/flauw]

Wat je probleem betreft; zoek eens via Google op Sub7, Back Orifice en dergelijk.
Ga ook eens voor jezelf na of je recent nog rare exe's hebt uitgevoerd.
Maar zoals het er nu naar uitziet is gewoon je DVD naar de eeuwige IDE-velden.
Gezocht,Back orifice is het niet,en ik kan me geen rare .exe's bedenken zo :)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:25 schreef RDK_NL het volgende:
offtopic:

hihi ja zoiets maar net

Verwijderd

of instaleer een fatsoenlijke virus scanner

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:24 schreef Tijn_3d het volgende:
of instaleer een fatsoenlijke virus scanner
Het tweakerleven is ook niet echt weggelegd voor jou,je kunt niet eens editten |:(

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kezmanatic, het was echt niet om je te pesten ofzo, maar ik dacht dat het probleem met een sub7 te maken had, dus dan zou mijn comentaar best wel terecht zijn, ik neem nu aan (omdat de problemen maar aan blijven houden) dat dit niet de oorzaak is.

Ik wil je best wel helpen, je hebt nu al zoveel geprobeerd, maar wil je eens een keer je DVD eruit halen , en op een andere pc proberen, wat ook een oplossing kan zijn is enkel stroom op de DVD te zetten, en dan kijken of ie nog steeds open en dicht gaat.

20*350ZO45°

Verwijderd

Her installeer windows na een vette fdisk en blijf met je tengels van allerlei enge .exe files af. Ban outlook uit en pak een vuurmuur.

Maar let op:
They'll keep you st00pid,
We'll keep you p00r!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 15:28 schreef Kezmanatic het volgende:

[..]

Het tweakerleven is ook niet echt weggelegd voor jou,je kunt niet eens editten |:(
geen zin in denk lekker ff spammen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
even kappen met dat geflame over en weer please.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:41 schreef RDK_NL het volgende:
Kezmanatic, het was echt niet om je te pesten ofzo, maar ik dacht dat het probleem met een sub7 te maken had, dus dan zou mijn comentaar best wel terecht zijn, ik neem nu aan (omdat de problemen maar aan blijven houden) dat dit niet de oorzaak is.

Ik wil je best wel helpen, je hebt nu al zoveel geprobeerd, maar wil je eens een keer je DVD eruit halen , en op een andere pc proberen, wat ook een oplossing kan zijn is enkel stroom op de DVD te zetten, en dan kijken of ie nog steeds open en dicht gaat.
Die DVD zal ik morgen ff in een andere pc zetten,heb hem momenteel niet voor handen,maar dat open en dicht gaan is allang over,op een gegeven moment bleef hij gewoon open en reageerde hij niet meer,ook niet nadat ik gereboot had.
Ik heb wat Kaj. zegt ff gezocht op back orifice enzo en dat is het dus niet,er moet dan een bepaalde regel in het register staan en die staat er niet.
Heb ondertussen met Tauscan mijn comp nagekeken,met 2 verschillende virusscanners(McAfee en NAV 2001)bij alle2 een update gedaan maar die vinden ook niets.
En een vuurmuur heb ik al draaien,Zonealarm.
Maar wat ik me afvraag,als mijn DVD nu kapot en ik haal een nieuwe,begint het geouwehoer dan weer opnieuw?
Of moet ik eerst een format doen?
Bij voorbaat dank :)

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yo!

ik heb hier ook wel vaker last van (heb een Creative 1241E), en dit komt NIET door sub7 of virussen of shit, maar ik weet eigenlijk zlef ook niet waar het aan ligt (GEEN trojan iig), als ik dan boot begint lampje te knipperen en gek te doen, en gaat de la de hele tijd open en dicht, dan zet ik hem even uit en haal de IDE even los, en is alles weer flex! deze rotzooi begint meestal als ik met oc-en van CPU bezig ben en PC niet wil booten om het een of het andere, als ik hem dan opnieuw opstart krijg ik deze shit...hoop dat je er wat aan hebt..

• 0siris
  • Laatst online: 20-08 07:10
* is er een nieuwe firmware voor je drive?
* kijk eens of het nog steeds misgaat met een andere flatcable (eerst hele ding maar es in andere pc testen)
* dma mode aan of uit zetten (iig anders zetten dan het nu staat
* zit de flatcable aan je dvd speler aan nog meer apparaten vast? zo ja, even de rest er afhalen en kijken of het werkt.
* Als je een AMD Duron/Athlon systeem hebt, gebruik je de laatste 4-in-1 drivers? te downloaden vanaf www.viatech.com.tw geloof ik.

Meer kan ik ff zo niet bedenken :9

ach...in een volgend leven lach je er om!

• LollieStick
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:36 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Probeer je hem gerust te stellen ofzo? Tuurlijk is een trojan gevaarlijk, lekker als mensen met je spullen aan de haal gaan, of nog erger, mapjes gaan verwijderen in verkenner |:(

Oplossing, zoals al eerder gezegt, een trojan of virusscanner.

Je internet eruit trekken (je UTP) en dan kijken of het nog blijft is ook een optie zoals al eerder gezegt.

Edit: Sinds wanneer noem jij iemand die trojans gebruikt een hacker (ROTFLOL) :)
Ik probeer met makkelijke woorden een oplossing te geven. En een trojan zelf is niet gevaarlijk, alleen de gebruiker (diegene die de client heeft dus), kan er wel ongewenste bedoelingen mee uithalen.

• LollieStick
Op zondag 19 augustus 2001 02:07 schreef 0siris het volgende:
* is er een nieuwe firmware voor je drive?
* kijk eens of het nog steeds misgaat met een andere flatcable (eerst hele ding maar es in andere pc testen)
* dma mode aan of uit zetten (iig anders zetten dan het nu staat
* zit de flatcable aan je dvd speler aan nog meer apparaten vast? zo ja, even de rest er afhalen en kijken of het werkt.
* Als je een AMD Duron/Athlon systeem hebt, gebruik je de laatste 4-in-1 drivers? te downloaden vanaf www.viatech.com.tw geloof ik.

Meer kan ik ff zo niet bedenken :9
Er zijn ook Intel systemen met een VIA chipset.

http://www.viatech.com (bijna goed Osiris)

• Maniakje
  • Laatst online: 28-07 12:50
De lade ging willekeurig open en dicht(nu is hij open en krijg hem niet meer dicht )
Ai. Ik denk niet dat het om een trojan gaat hier. Als je een trojan op je pc had staan zou iedere kwibus je cd-lade open en dicht kunnen doen, maar hem niet blokkeren. Je zou hem zelf gewoon nog moeten kunnen bedienen.

Ik ben bang dat je je DVD speler eens moet (laten) nakijken.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
*Update*

Heb hem in een andere comp geprobeerd,daar doet hij ook niets in,ook niet met de nieuwste drivers en aparte flatkabel.
Hij zit in mijn comp aangesloten met een flatkabel die ook in mijn fikker zat,maar dat heeft langer dan een jaar goedgegaan,denk dat ie kapot is :(
Van de week dan maar op zoek naar een nieuwe,Pioneer ofzo :)

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

haal je vinger van het knopje af

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Koop geen pioneer Slot-in, dat ding stijgt op, heb ik zelf ervaring mee.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:14 schreef FrankGuthrie het volgende:
Koop geen pioneer Slot-in, dat ding stijgt op, heb ik zelf ervaring mee.
Kee,bedankt :)
Morgen ga ik ff op het net zoeken naar een goeie DVD,iedereen bedankt voor de reacties :)

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Koop zo'n thoshiba ding die vin ik wel fijn
Pagina: 1