3x -1 op een comment, maar toch 0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10 14:18
Probleem:

sp3c0ps in 'nieuws: Autofabrikant Rimac neemt Bugatti over en gaat elektrisch... heeft op moment van schrijven 3x een -1 gehad (vanzelfsprekend, "linkse constructies" 7(8)7) maar staat er toch als 0.

Verwachte uitkomst:

De comment heeft meerdere keren -1 gehad en geen andere votes, uitkomst zou dus -1 moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Een reactie kan effectief pas op -1 terecht komen als ook een expert of powermod een -1 heeft gegeven. Working as intended dus ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Misschien begrijp ik het dan niet goed, maar als ik een ongemodereerde reactie op -1 zet komt die daardoor op -1 te staan en niet op 0.
Volgens mij ben ik geen expert of powermod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
IThom schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:30:
Misschien begrijp ik het dan niet goed, maar als ik een ongemodereerde reactie op -1 zet komt die daardoor op -1 te staan en niet op 0.
Volgens mij ben ik geen expert of powermod?
Jij bent wel een expert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Jij bent wel een expert :)
Ah oke, ik dacht dat dat achter modstatus in mijn profiel zou staan, maar dat is dan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10 14:18
crisp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:21:
Een reactie kan effectief pas op -1 terecht komen als ook een expert of powermod een -1 heeft gegeven. Working as intended dus ;)
Gevalletje RTFM dus, mea culpa :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wat is een expert? Ik kom zo’n mod niet tegen in de moderatie-faq. Hoe machtig zijn zulke modjes tussen de beginnende, ervaren, pro- en powermods.

[ Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 06-07-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CyberMania schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:26:
Wat is een expert? Ik kom zo’n mod niet tegen in de moderatie-faq. Hoe machtig zijn zulke modjes tussen de beginnende, ervaren, pro- en powermods.
De term is ervaren moderator. Expert is hoe het in de backend staat (zie ik nu ook pas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-10 17:32
RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:36:
[...]

De term is ervaren moderator. Expert is hoe het in de backend staat (zie ik nu ook pas).
Kun je zelf ook bekijken of je expert/ervaren moderator bent, of is dat alleen in de backend zichtbaar voor mods? Nu ben ik namelijk ook wel benieuwd :P

Toevallig hoorde ik vanmiddag voor het eerst over moderatiestatus expert. De nieuwe criteria zijn ook niet bekend gemaakt.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
P1nGu1n schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:09:
[...]

Kun je zelf ook bekijken of je expert/ervaren moderator bent, of is dat alleen in de backend zichtbaar voor mods? Nu ben ik namelijk ook wel benieuwd :P

Toevallig hoorde ik vanmiddag voor het eerst over moderatiestatus expert. De nieuwe criteria zijn ook niet bekend gemaakt.
Gaat lekker. Misschien kan de moderatie-faq worden geüpdatet. In het jou gelinkte artikel wordt ook over expert mods gesproken maar staat nergens beschreven. Niet heel handig. Mss heeft dit iets te maken met Plus dat meer veranderingen gaat brengen. @RoD @Bor. Waar komt deze nieuwe term opeens vandaan en waarom staat het niet in de moderatie faq

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 06-07-2021 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

CyberMania schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:43:
[...]

Gaat lekker. Misschien kan de moderatie-faq worden geüpdatet. In het jou gelinkte artikel wordt ook over expert mods gesproken maar staat nergens beschreven. Niet heel handig. Mss heeft dit iets te maken met Plus dat meer veranderingen gaat brengen. @RoD @Bor. Waar komt deze nieuwe term opeens vandaan en waarom staat het niet in de moderatie faq
Dat staat toch gewoon in https://tweakers.net/info/faq/karma/ ? (Dan naar kopje moderatiesysteem gaan)
Het moderatiesysteem heeft vier moderatorstatussen: beginnende moderators, ervaren moderators, ProMods en PowerMods. De eerste twee statussen worden automatisch toegekend. Gebruikers die net beginnen met modereren hebben de status van beginner. Na dertig dagen modereren en het uitvoeren van minimaal honderd moderaties waarvan vijftig in de afgelopen dertig dagen, wordt de ervaren moderatorstatus toegekend. Deze status is echter niet permanent. De ervaren moderatiestatus kan worden behouden door actief te blijven modereren. Indien er in de afgelopen dertig dagen niet tenminste vijftig reacties zijn gemodereerd wordt de beginnende moderatiestatus hersteld. Om de ervaren moderatorstatus wederom toegekend te krijgen zijn vijftig moderaties binnen een periode van dertig dagen benodigd. Het script dat de automatische statusaanpassingen uitvoert wordt eenmaal per dag uitgevoerd, het kan dus even duren voordat de status is aangepast.
Het heet alleen ervaren moderator in de FAQ ipv. expert moderator.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Yorinn schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:53:
[...]

Dat staat toch gewoon in https://tweakers.net/info/faq/karma/ ? (Dan naar kopje moderatiesysteem gaan)

[...]

Het heet alleen ervaren moderator in de FAQ ipv. expert moderator.
Tja jij weet dat anderen niet toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

CyberMania schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:55:
[...]

Tja jij weet dat anderen niet toch.
Het geeft in ieder geval al wel antwoord op een deel van je/de vraag die gesteld werd.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 06-07-2021 23:59 ]

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

We moeten inderdaad wel eenduidig zijn. Ik tag @Dirk even om te kijken of hij de tekst in de FAQ wil updaten door de term "expert" erin te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

P1nGu1n schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:09:
[...]

Ik geloof dat dat bewust vaag is gehouden om ervoor te zorgen dat mensen zich er niet op gaan aanpassen. Dat is in het verleden nog wel eens lastig gebleken :)

Ik wil overigens wel verklappen dat jij de Expert-status hebt. Ik denk trouwens dat je er met een klein beetje moeite ook wel achter kan komen, door bijvoorbeeld een ongemodereerde reactie te modereren.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 07-07-2021 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
[...]

RoD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:06:
[...]

We moeten inderdaad wel eenduidig zijn. Ik tag @Dirk even om te kijken of hij de tekst in de FAQ wil updaten door de term "expert" erin te zetten.
Ik vind de term 'ervaren' daar mooier dan 'expert'. We kunnen het ook omdraaien: als @boenkeijer het artikel aanpast (en eventueel ook de term in de back-end), dan klopt het ook weer. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Overigens dateert die term al van 2007: plan: Nieuwe moderatiefaq, modBot geactiveerd

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Dirk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:35:
[...]

[...]

Ik vind de term 'ervaren' daar mooier dan 'expert'. We kunnen het ook omdraaien: als @boenkeijer het artikel aanpast (en eventueel ook de term in de back-end), dan klopt het ook weer. :)
Ik vind de term 'Expert' meer de lading dekken. Dus mijn voorkeur gaat om de FAQ aan te passen als je wilt :)
Pagina: 1