Lenovo T15 is perfect, maar het scherm....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30
Ik zoek een nieuwe laptop en de T15 heeft eigenlijk alles dat ik wel;

- 15 inch (ongeveer) met numpad
- Goede bouwkwaliteit en accu
- AMD Ryzen 7
- Full size HDMI, Ethernet, USB A, USB C, headphone jack.

Maar elke review maakt notie van het scherm dat echt niet goed is.
Ik doe geen fotobewerking oid maar een goed scherm lijkt me toch wel erg prettig.

Ben ik nu gek dat ik hem laat schieten voor het scherm?
Of is er een alternatief? Binnen het gamma van Lenovo alvast niet heb ik de indruk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je gaat voor een helder scherm met goede kleuren is de keuze in betaalbare laptops vaak nogal mager heb ik de indruk.

Dat gezegd zijnde ben ik als zakelijk gebruiker altijd wel tevreden geweest van de Lenovo full HD schermen (in de T14, X270, T490 en T440p). Misschien niet altijd helder genoeg om in de zon te werken maar wel prima voor gewoon office gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat verwacht je van een scherm dan? Welke opmerkingen in welke reviews val je over?

Net zoals met zoveel produkten; wat jij "goed" vindt binnen budget X is misschien wat iemand anders "ruk" vindt maar met budget 10X kan rekenen.

Want de eerste review die ik invdt: https://www.notebookcheck...-AMD-option.482531.0.html
Another T15 exclusive is the 4K/UHD display, a high-end panel in almost every single way.

Viewing angles of this 4K/UHD display were impeccable.

Color-space coverage is one of this particular display’s strengths. It manages to cover sRGB almost entirely, and AdobeRGB very well overall.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Breezz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:46:

- AMD Ryzen 7

Ik doe geen fotobewerking oid maar een goed scherm lijkt me toch wel erg prettig.

Of is er een alternatief? Binnen het gamma van Lenovo alvast niet heb ik de indruk
Welke reviews, en geven zij aan dat het gewenste gebruik voor jou ook niet voldoende is ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
MAX3400 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:51:
Wat verwacht je van een scherm dan? Welke opmerkingen in welke reviews val je over?

Net zoals met zoveel produkten; wat jij "goed" vindt binnen budget X is misschien wat iemand anders "ruk" vindt maar met budget 10X kan rekenen.

Want de eerste review die ik invdt: https://www.notebookcheck...-AMD-option.482531.0.html

[...]
We moeten naar T15 gen 2 kijken helaas, die heeft een iets minder scherm dan de gen 1 blijkbaar.
https://www.notebookcheck...-Tiger-Lake.537474.0.html

Het is niet zo dat ik extreem hoge verwachtingen heb van een scherm. Ik game niet, geen foto of videobewerking, kijk er ook geen media op.

Maar het ding met een scherm... tjah je zit er de hele dag op te kijken.
Soms zie ik eens een premium scherm in real life en dan valt het echt op hoe mooi dat is, scherp en rustig voor de goen.

Maar misschien overthink ik het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:01
hoi,
Breezz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:16:
Maar misschien overthink ik het gewoon :)
Mogelijk :) Op wat voor een PC / Laptop heb je voorgaande berichten getikt. Waren die schermen ook goed? Of had je geen keuze in scherm? :)

Het is vaak een persoonlijke keuze. Zelf hier een HP Envy 17 met glanzend scherm. Mooi beeld, even wennen aan dat je soms spiegeling zien. Zelfde geldt voor een hier liggende Lenovo Ideapad MIIX 510-121KB. Ook glanzend scherm. even wennen soms maar is wel gewoon goed.

Het blijft voor een groot deel wat je zelf fijn vindt.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Breezz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:46:

- AMD Ryzen 7

Waar vind jij uberhaupt een T15 met AMD cpu?

Zowel op de website van Lenovo als in Pricewatch zie ik alleen de T15 met Intel CPU.

Wij hebben momenteel een Ideapad 5 (15") met Ryzen 7, een E15 met Ryzen 7 en een T15 met Intel in huis, en die bevallen erg goed. Ik heb de Ideapad 5 zelf samengesteld op de website van Lenovo, en daar het 300 nits 100% sRGB paneel in laten zetten, en ik vind dat een erg goed scherm (subjectief, zie de review).

Mevrouw EMP werkt op de E15 (prive) en T15 (werk), dus ik heb daar weinig hands-on ervaring mee. Die hebben de 'standaard' schermen, maar van afstand is mij nooit opgevallen dat het minder zou zijn, en ik heb ook geen klachten gehoord van mevrouw EMP, terwijl haar laptop meestal rechtop in een standaard pal naast een raam staat.

Als je schermkwaliteit echt wilt upgraden, probeer dan eens te kijken of je zelf een configuratie kunt samenstellen. Maar eerlijk gezegd vind ik van alle laptopschermen die we (nog) in huis hebben die van mijn Dell Latitude 5411 (van mijn werkgever :>) nog het minst.

Maar om te beginnen, waar zie je uberhaupt een T15 met AMD?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezz
@EMP mijn excuses, u hebt gelijk.
Ik heb het over de Thinkbook 15 G2.
Beetje verwarring tussen de T van Thinkbook en de T van T15.

Ook die krijgt niet altijd super recensies, maar ik ga er toch voor gaan....
Bedankt voor de antwoorden!
Pagina: 1