Witte gloed om tekst in Windows 10 externe monitior

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 10:19
Hey,

Als ik mijn externe monitor (Philips 276E8VJSB) op mijn laptop (Asus ZenBook Flip UX562FD-A1039T) aansluit wordt de tekst in Windows 10 moeilijk leesbaar; er lijkt iets van een witte gloed achter de tekst te zitten. Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7YX0EcMKVTc16EoUMIwKekAshY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0Bgb9fPliukHqQ9T7fAPKPd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn monitor gecalbreerd, andere hdmi kabels geprobeerd, transparancy/cleartype uitgezet, maar het blijft. Op google kom ik alleen maar oude berichten tegen (met de bovenstaande geprobeerde adviezen).

Enig idee?

Beste antwoord (via Dinant op 06-07-2021 12:29)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb je ook naar de instellingen van je monitor gekeken (gewoon de hardware, dus...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
OK, dit snap ik al niet. De afbeelding weergegeven in de webbrowser laat geen witte gloed zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als het op de laptop wel goed leesbaar is, ligt het aan de monitor. Heb je daar al de beeldinstellingen aangepast? Is het misschien een sharpness instelling die dit veroorzaakt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb je ook naar de instellingen van je monitor gekeken (gewoon de hardware, dus...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
Ja!!!

Als mijn ingestelde sharpness van de monitor boven de 50% komt, dan komt er inderdaad een witte gloed.

Thnx!