Powerknop van LG 29UM67-P afgebroken, wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 18:15
Goedemorgen mensen,

Ik heb sinds enkele maanden een probleem met mijn LG 29UM67-P. Ik heb deze monitor van een Tweaker overgenomen in januari 2020, er zit geen garantie meer op.

Enkele maanden geleden, het zal in april geweest zijn, wilde ik de monitor uit doen, waarbij pardoes het knopje (welke voorziet in opties voor aan/uit, OSD, PiP) afbrak. Sindsdien staat de monitor eigenlijk altijd aan (wel op standby als de computer uit is).

Ik had graag willen weten of ik de monitor evenwel met een dun houten stokje (daarbij bedoel ik niet een prikker) aan en uit kan doen, voordat ik het zélf probeer. Het knopje zelf heb ik natuurlijk bewaard.
Ik kan vrij veel zelf op computer/hardware/reparatie-gebied, maar dit is nieuw voor mij. Voordat ik er zelf mee ga knutselen, had ik graag wat informatie gehad van mensen die evenzo dit probleem hebben gehad en tips hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gSdCRJCBNHWAAV5wKVROMhA_Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYXVhWlpnh17g5Isz9re8hz3.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Stekker eruit trekken of daar een schakelaar op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:15
plaspvd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 06:38:
Stekker eruit trekken of daar een schakelaar op zetten.
Weet jij zeker dat hij dan weer in standby stand staat bij terug spanning er op zetten?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Zal vanavond even kijken wat de mijne doet, maar grote kans van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:30
Bij mij wel, maar heb ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
99ruud99 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:56:
Bij mij wel, maar heb ander type.
plaspvd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:54:
Zal vanavond even kijken wat de mijne doet, maar grote kans van wel
Dat is met name ook de vraag (wellicht verkeerd geformuleerd in de OP). Het laatste wat ik wil is dat de monitor niet meer aan gaat. Heb niet echt de centjes om een nieuwe monitor aan te schaffen momenteel. Heb niet zo'n zin om m'n spaargeld aan te breken, want spaar voor een nieuwe Trike.

Edit, ik kan wel zelf gaan knutselen, maar ik kan ook niet echt zónder mijn drie monitoren.

[ Voor 7% gewijzigd door Indifstublatia op 12-07-2021 08:15 ]

Pagina: 1