Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintRoyale
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:44
Hallo,

Sinds februari vorig jaar ben ik in het bezit van een nieuwe ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC. Vanaf het begin heb ik last gehad van verschillende issues. Destijds de kaart niet retour gestuurd omdat AMD aangaf druk bezig te zijn met het stabiel krijgen van de drivers. Nu bijna 1,5 jaar later lijken de problemen steeds erger te worden.Crashes doen zich voor bij gamen, gebruik van Teams op desktop en tijdens zoommeetings.

Ik ben opzoek naar mogelijk andere oplossingen voor de problemen die ik ervaar.

Problemen:
  • Crashes to desktop
  • Driver time outs
  • BSOD
  • Black Screens
  • 1x deed de kaart niets meer en gaf deze een code 22 in DXDIAG. Een DDU + herinstallatie van de AMD software bracht hem weer tot leven.
Wat heb ik geprobeerd:
  • Verse Windows installatie
  • Bios update
  • Driver update
  • DDU met laatste drivers
  • DDU met oudere drivers
  • Andere monitor
  • Andere kabel (zowel HMDI als DP)
  • Driver geïnstalleerd zonder Adrenaline software van AMD
  • Alle randapparatuur afgekoppeld
  • Downclocken van de kaart
Overige constateringen:
  • Kaart crashed niet bij stresstest
  • Temperaturen op Junction komen niet boven de 82, dat is voor deze kaart acceptabel
  • PSU van 450W zou voldoende moeten zijn
Rest van systeem:
  • AMD Ryzen 5 2600 processor
  • MSI B450M PRO-VDH MAX
  • Ballistix DDR4 Sport LT 2x8GB 3200
  • BitFenix Formula Gold 450W PSU
  • Intel 660p 1TB M.2 SSD
Kan iemand mij nog alternatieven aandragen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39
Welke voeding gebruik je exact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18
• Minimum 600W (recommended 700W) PSU with up to an 8-pin + 6-pin PCI
Express Auxiliary connectors. This PSU recommendation is only for one Radeon
RX 5700 series GPU installed per system. Additional GPUs will require more
capable power supplies

Source : https://www.amd.com/syste...-quick-start-guide-en.pdf

Kun je het testen met een andere voeding, systeem of videokaart?
Anders is er hoogstwaarschijnlijk iets mis met je videokaart.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15
Klinkt inderdaad als je voeding, ik ken het merk niet, en denk dat 450w krap is voor een 5700

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 10:57
BitFenix Formula Gold 450W PSU staat er onderaan
Zou genoeg moeten zijn voor de config (mits deze stabiel werkt).

Voor de zekerheid ook de eventviewer even controleren ivm welke foutcodes er te zien zijn ten tijde van de crashes

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49
MintRoyale schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:13:
Kan iemand mij nog alternatieven aandragen?

Alvast bedankt!
Wat ik zou doen: 5700 verkopen voor een mooi bedrag aan een miner en daar een 6700 XT of 6800 voor kopen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
Afgezien van het feit dat de 450w PSU niet voldoende is (ik adviseer mensen vrijwel altijd 100w meer power te hebben dan de wattage die ze nodig achten te hebben, just in case), zijn de drivers nog altijd niet stabiel.

Probeer eens gebruik te maken van driver versie 20.9.1 !
Ik heb last van vrijwel dezelfde problemen met mijn RX480 op alle drivers die na voorgenoemde zijn uitgekomen. Krijg vaak van mensen te horen dat mijn videokaart stervende is, maar zelfs na een RMA van AMD blijkt de kaart niet defect. Het ligt toch echt aan de instabiele drivers. Ik draai, met tegenzin, 20.9.1 totdat al die problemen opgelost zijn bij AMD. Ook veel van mijn klanten hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
JohnnyV76 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Wat ik zou doen: 5700 verkopen voor een mooi bedrag aan een miner en daar een 6700 XT of 6800 voor kopen.
Die kaarten hebben veelal dezelfde problemen onder de nieuwste AMD drivers.
Verder bevat jouw reactie geen advies/hulp. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintRoyale
BitFenix Formula Gold 450W
The_Greater schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:17:
capable power supplies

Ik kan dit proberen te testen in een ander systeem met 650W. Ik laat weten hoe dat gaat.
Sporedd schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:18:
Klinkt inderdaad als je voeding, ik ken het merk niet, en denk dat 450w krap is voor een 5700
Dat lijkt inderdaad voor nu de hoofdverdachte te zijn. Ik ga dit testen.
TiezZ_BE schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:29:
[...]

BitFenix Formula Gold 450W PSU staat er onderaan
Zou genoeg moeten zijn voor de config (mits deze stabiel werkt).

Voor de zekerheid ook de eventviewer even controleren ivm welke foutcodes er te zien zijn ten tijde van de crashes
Eventviewer geeft aan dat de radeonsoftware.exe is gecrashed. Geen verdere meldingen.
Indifstublatia schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:36:
Afgezien van het feit dat de 450w PSU niet voldoende is (ik adviseer mensen vrijwel altijd 100w meer power te hebben dan de wattage die ze nodig achten te hebben, just in case), zijn de drivers nog altijd niet stabiel.

Ik heb last van vrijwel dezelfde problemen met mijn RX480 op alle drivers die na voorgenoemde zijn uitgekomen. Krijg vaak van mensen te horen dat mijn videokaart stervende is, maar zelfs na een RMA van AMD blijkt de kaart niet defect. Het ligt toch echt aan de instabiele drivers. Ik draai, met tegenzin, 20.9.1 totdat al die problemen opgelost zijn bij AMD. Ook veel van mijn klanten hebben er last van.
Check, ik ga het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
MintRoyale schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:41:
[...]

BitFenix Formula Gold 450W

[...]

Ik kan dit proberen te testen in een ander systeem met 650W. Ik laat weten hoe dat gaat.

[...]

Dat lijkt inderdaad voor nu de hoofdverdachte te zijn. Ik ga dit testen.

[...]

Eventviewer geeft aan dat de radeonsoftware.exe is gecrashed. Geen verdere meldingen.

[...]

Check, ik ga het testen!
Indien het werkt met een andere voeding betekent het niet dat je voeding niet zwaar genoeg is, maar niet goed werkt. Zeker met je crashes tijdens het gebruik van programma's die niet veel van je pc eisen.
Maar met die 450w heb je echter weinig ruimte ivm eventuele upgrades

Ivm eventviewer:
BSOD's leveren doorgaans toch 0x....... foutcodes op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Indifstublatia schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:36:

Ik kan niet onderschrijven wat je hier zegt. Om niet te ver terug te gaan ben ik van de 480 naar de Vega64 en nu de 6800XT gegaan, installeer elke maand de nieuwste driver maar heb werkelijk nog nooit een crash gehad. Wel soms andere vage sh*t die duidelijk aan de driver te wijten waren, maar een crash: nooit. Als jouw klanten hetzelfde probleem ervaren is er misschien toch iets wat je zelf doet, een stukje software wat je standaard installeert bijvoorbeeld, wat niet lekker is.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Die melding krijg ik ook. Met name dan in SimCity 2013 als ik op mijn andere monitoren iets met beeld aan heb staan (Netflix, VLC, Youtube). Bij mij gebeurt het dan voornamelijk met oudere spellen zoals voorgenoemde en Battlefield 3/4/V. Met FarCry 4/5/New Dawn en Cyberpunk 2077 heb ik dan weer géén last.

Met versie 20.9.1 heb ik helemáál geen problemen en kan ik rustig een spel spelen op mijn 29" ultrawide, Netflix kijken op mijn Delium D221 (1680x1050) en OBS hebben draaien op mijn HP 1755 (17").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
winwiz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Ik kan niet onderschrijven wat je hier zegt. Om niet te ver terug te gaan ben ik van de 480 naar de Vega64 en nu de 6800XT gegaan, installeer elke maand de nieuwste driver maar heb werkelijk nog nooit een crash gehad. Wel soms andere vage sh*t die duidelijk aan de driver te wijten waren, maar een crash: nooit. Als jouw klanten hetzelfde probleem ervaren is er misschien toch iets wat je zelf doet, een stukje software wat je standaard installeert bijvoorbeeld, wat niet lekker is.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dat is niet van toepassing.
Veruit de meeste klanten van mij hebben een combinatie met een Intel processor en een AMD grafische kaart.
De klanten met een AMD processor en een AMD grafische kaart hebben dan weer vrijwel nooit problemen.

Als ik een computer assembleer, installeer ik de door MS geleverde versie van Windows en installeer ik naast de drivers, verder geen software. Dat doe ik bewust niet, tenzij er nadrukkelijk om wordt gevraagd.

Eén klant had fikse problemen met driver timeouts en crashende AMD software. Continu ook, terwijl hij niet eens gamet (hij doet aan videobewerking, maar wilde perse een 'gewone' videokaart). Nadat hij overstapte op een Titan X, waren alle problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Indifstublatia schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Die kaarten hebben veelal dezelfde problemen onder de nieuwste AMD drivers.
Verder bevat jouw reactie geen advies/hulp. |:(
Ten eerst heb ik hier thuis een pc met een 6800, eentje met een 6800 XT en nog een met een 6900 XT draaien met de laatste AMD drivers (21.6.2) en ook zonder problemen dus t klopt niet wat je zegt. De 6000 serie is gewoon veel stabieler dan de 5000 serie.

Ten tweede, hoezo bevat mijn reactie geen advies? OP vroeg toch ook naar alternatieven? Mijn advies is om de 5700 te verkopen en naar een 6000 serie kaart te gaan kijken. Ik ben ook nog steeds van mening dat het een goed advies is. Als deze 5700 zoveel problemen geeft en je bedenkt dat je er waarschijnlijk nog wel rond de €700 voor kunt krijgen dan is het toch het overwegen waard? Voor die €700 koop je een nieuwere, snellere en waarschijnlijk ook stabielere GPU. Ik zie geen nadelen aan mijn advies. Waarom heel veel tijd steken in het proberen een 5700 stabiel te krijgen als je zonder extra investering een kaart kunt kopen die op alle vlakken beter is?

Ik denk ook dat de voeding niet goed genoeg is en ok, als je een 6700 XT of 6800 zou gaan kopen dan is een betere voeding sowieso aan te raden. Als je met een beetje geluk de 5700 voor €650 a €700 verkoopt en dan een 6700 XT koopt voor €500 a €550 dan hou je nog €150 euro over waar je een prima voeding voor kunt kopen.

Mijn post was vooral bedoelt om de OP out of the box te laten denken door een alternatief te bieden die in mijn ogen veel voordelen heeft.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Controleer ook even of er geen nieuwe BIOS beschikbaar is voor die 5700 moest je die nog niet hebben gecontroleerd (in je uitleg staat BIOS update => GPU of mobo?). Ik kreeg de crashes bij een maat met een RX vega 56 ook pas opgelost na BIOS update van de kaart.

edit:
Dubbelcheck ook chipset driver voor de zekerheid indien nog niet gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door TiezZ_BE op 06-07-2021 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 23:04
Het ligt niet aan de voeding, tenzij deze gaar is. De Formula Gold 450W heeft een aparte +12V rail die 25A kan leveren. De RX5700 heeft power spikes (20ms) tot 208W dus dat valt ruim binnen de marge.

Ik denk eerder aan de BIOS / drivers van de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
JohnnyV76 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Ten eerst heb ik hier thuis een pc met een 6800, eentje met een 6800 XT en nog een met een 6900 XT draaien met de laatste AMD drivers (21.6.2) en ook zonder problemen dus t klopt niet wat je zegt. De 6000 serie is gewoon veel stabieler dan de 5000 serie.

Ten tweede, hoezo bevat mijn reactie geen advies? OP vroeg toch ook naar alternatieven? Mijn advies is om de 5700 te verkopen en naar een 6000 serie kaart te gaan kijken. Ik ben ook nog steeds van mening dat het een goed advies is. Als deze 5700 zoveel problemen geeft en je bedenkt dat je er waarschijnlijk nog wel rond de €700 voor kunt krijgen dan is het toch het overwegen waard? Voor die €700 koop je een nieuwere, snellere en waarschijnlijk ook stabielere GPU. Ik zie geen nadelen aan mijn advies. Waarom heel veel tijd steken in het proberen een 5700 stabiel te krijgen als je zonder extra investering een kaart kunt kopen die op alle vlakken beter is?

Ik denk ook dat de voeding niet goed genoeg is en ok, als je een 6700 XT of 6800 zou gaan kopen dan is een betere voeding sowieso aan te raden. Als je met een beetje geluk de 5700 voor €650 a €700 verkoopt en dan een 6700 XT koopt voor €500 a €550 dan hou je nog €150 euro over waar je een prima voeding voor kunt kopen.

Mijn post was vooral bedoelt om de OP out of the box te laten denken door een alternatief te bieden die in mijn ogen veel voordelen heeft.
Na het opnieuw lezen van je reactie was ik iets te voorbarig met mijn reactie. Mijn excuses !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Indifstublatia schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Na het opnieuw lezen van je reactie was ik iets te voorbarig met mijn reactie. Mijn excuses !
No worries! Ik had natuurlijk ook bij mijn eerste reactie al wat meer nuance moeten geven.

Het blijven toch aparte kaarten die 5700's. Wellicht horen ze ook maar gewoon thuis in een mining rig ;)
Mijn jongste zoon heeft een 5700 gehad waarbij CoD Warzone op willekeurige momenten zijn hele pc deed uitvallen. Andere spellen geen issues. Nadat ik een ander moederbord en proc (Ryzen 3600) voor hem gehaald had crashte Warzone gelukkig niet meer maar nu had Rainbow 6 dat probleem ineens terwijl dat ervoor altijd stabiel was. Toen ik een RX 6800 voor hem kon kopen via AMD voor slechts €580 heb ik zijn 5700 verkocht voor €700 en sindsdien heeft hij geen enkele crash meer gehad. Ik vraag t regelmatig aan hem omdat hij daarvoor vaak boos was als ie net in een "goed potje" zat en zijn pc uitviel. Deze ervaring was ook mede de reden van mijn advies om geen energie meer in de 5700 te steken maar een oplossing te proberen die nog meer voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
JohnnyV76 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:09:
[...]

No worries! Ik had natuurlijk ook bij mijn eerste reactie al wat meer nuance moeten geven.

Het blijven toch aparte kaarten die 5700's. Wellicht horen ze ook maar gewoon thuis in een mining rig ;)
Mijn jongste zoon heeft een 5700 gehad waarbij CoD Warzone op willekeurige momenten zijn hele pc deed uitvallen. Andere spellen geen issues. Nadat ik een ander moederbord en proc (Ryzen 3600) voor hem gehaald had crashte Warzone gelukkig niet meer maar nu had Rainbow 6 dat probleem ineens terwijl dat ervoor altijd stabiel was. Toen ik een RX 6800 voor hem kon kopen via AMD voor slechts €580 heb ik zijn 5700 verkocht voor €700 en sindsdien heeft hij geen enkele crash meer gehad. Ik vraag t regelmatig aan hem omdat hij daarvoor vaak boos was als ie net in een "goed potje" zat en zijn pc uitviel. Deze ervaring was ook mede de reden van mijn advies om geen energie meer in de 5700 te steken maar een oplossing te proberen die nog meer voordelen heeft.
Misschien offtopic, maar ik begrijp niet hoe iemand meer dan 500 euro wil uitgeven voor een videokaart.
Wellicht ben ik te passief of niet veeleisend (dat is overigens een feit), maar ik persoonlijk weiger om meer dan 500 euro uit te geven voor een videokaart. De laatste keer dat ik dat deed was in 2012~ish voor de allersnelste Radeon HD7950 (de Gigabyte Radeon HD7950 Windforce-3) die mij 7 jaar en 11 maanden lang heeft voorzien van mooie gameplay. Nu heb ik een RX480 (met dus driver timeouts met alles boven versie 20.9.1). Ikzelf zie de meerwaarde niet van een videokaart van 700-1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Indifstublatia schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Misschien offtopic, maar ik begrijp niet hoe iemand meer dan 500 euro wil uitgeven voor een videokaart.
Wellicht ben ik te passief of niet veeleisend (dat is overigens een feit), maar ik persoonlijk weiger om meer dan 500 euro uit te geven voor een videokaart. De laatste keer dat ik dat deed was in 2012~ish voor de allersnelste Radeon HD7950 (de Gigabyte Radeon HD7950 Windforce-3) die mij 7 jaar en 11 maanden lang heeft voorzien van mooie gameplay. Nu heb ik een RX480 (met dus driver timeouts met alles boven versie 20.9.1). Ikzelf zie de meerwaarde niet van een videokaart van 700-1000 euro.
Het heeft alles met de markt te maken denk ik. Heb 3 game pc's staan hier (tiener zoons gamen ook) en ben van een GTX 1070 Ti / AMD 5700 / 2070 Super naar de 6800 / 6800 XT en 6900 XT voor een netto investering van iets van 200 euro totaal! Da's toch een schijntje als je kijkt naar hoeveel GPU power we erop vooruitgegaan zijn? Mocht de markt nog zo blijven voorlopig dan hebben wij iig de komende tijd genoeg om alle nieuwe games te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voeding is voldoende, en je hele systeem verbruikt niet veel als je niet overklokt of op je RX5700 een OC bios gebruikt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The_Greater schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:17:
capable power supplies

Dit kun je wel doorstrepen. AMD weet nooit welk systeem jij gebruikt, en geven globaal safe advies.
Verder zegt een 600W sticker ook niets...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18
Hackus schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Dit kun je wel doorstrepen. AMD weet nooit welk systeem jij gebruikt, en geven globaal safe advies.
Verder zegt een 600W sticker ook niets...
Maar het is niet uitgesloten totdat je het hebt getest.
Netzoals je de videokaart kunt testen in een ander systeem.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
The_Greater schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Dan bepaal je alleen maar of deze defect/gaar/onstabiel is. 450W is met een redelijk kwalitatieve PSU gewoon genoeg met een 2600+5700 @ stock clocks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The_Greater schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Een voeding kan altijd defect raken, of een GPU. Dat doet niets af aan het advies welke te gebruiken.

Ik adviseer(de) doorgaans een redelijk tot goede 500W voeding voor RX5700, en 50w meer voor de XT.
Meestal zijn dit soort voedingen Single Rail, maar pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W heeft een aparte 12V VGA Rail op 25A. Waar je GPU dus 'gescheiden' zit van de rest van je systeem. Vaak kom je tegenwoordig als snel op 550W voedingen uit die goed zijn qua prijs/prestatie.
Deze voeding is lange tijd niet of moeilijk leverbaar geweest. en kom je snel op pricewatch: Corsair TX550M als alternatief. Maar pricewatch: Cougar CM700 als 700w is echt niet geschikt !!
Het is van belang dat je sowieso een C6/C7 powerstate voeding hebt, ATX12V 2.4 of hoger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MintRoyale
Ondertussen heb ik een aantal zaken onderzocht en geprobeerd.

1) Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 geïnstalleerd, met bijbehorende kabels
2) Chipset driver nogmaals geupdate
3) Bios nogmaals geupdate

CTD's en Black Screens met system freezes blijven bestaan. Soms een hele dag niets bij intensief gebruik, soms meerdere malen per dag bij webbrowsers.

Ik ga de kaart onder garantie terugsturen. Ik denk dat er echt een module op de kaart ergens niet in orde is. Hoelang kan ik de kaart verwachten kwijt te zijn en hoe kan ik in de tussentijd het afwezig zijn van een grafische kaart opvangen? Om voor die paar dagen/weken een nieuwe te kopen is natuurlijk niet rendabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
MintRoyale schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:36:

Ik ga de kaart onder garantie terugsturen. Ik denk dat er echt een module op de kaart ergens niet in orde is. Hoelang kan ik de kaart verwachten kwijt te zijn en hoe kan ik in de tussentijd het afwezig zijn van een grafische kaart opvangen? Om voor die paar dagen/weken een nieuwe te kopen is natuurlijk niet rendabel.
Heb je niet iemand in de buurt waar je de kaart ook nog even kan testen? Puur om uit te sluiten dat het niet iets bij jou in je pc is. Als je je kaart terugstuurt loop je t risico dat ze zeggen dat ie inderdaad stuk is en niet meer gemaakt kan worden en je je aankoopbedrag terugkrijgt. Dat bedrag ligt waarschijnlijk een flink stuk lager dan de huidige markt prijs voor je 2e hands kaart. Bovendien kun je kaart zomaar een paar weken kwijt zijn met als resultaat het terugkrijgen van je aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Heb je de GPU wel eens een undervolt gegeven of gedownclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMhunterr
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-01-2022
Geen idee hoe recent deze case is. Ik had hiervoor ook een RX 5700. Er zat een Seasonic in van 550 W.
Constant kreeg ik crashes tijdens het gamen dat dit mij uiteindelijk erg irriteerde. Begin dit jaar de RX 5700 verkocht voor een mooie prijs (meer dan wat ik ervoor betaalde haha) en een Rtx 3070 in plaats van gekocht (deze was dan wel weer duurder dan de marktprijs zoals je begrijpt).

Ondertussen zit er een nieuwe psu in van 750 W. Dit had ik daarvoor nog gekocht. In mijn geval lag het ieder geval niet aan de powersupply. Sinds mijn 3070 heb ik gelukkig geen crashes of blue screens meer gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AMhunterr schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:35:
Geen idee hoe recent deze case is. Ik had hiervoor ook een RX 5700. Er zat een Seasonic in van 550 W.
Constant kreeg ik crashes tijdens het gamen dat dit mij uiteindelijk erg irriteerde.
Begin dit jaar de RX 5700 verkocht voor een mooie prijs (meer dan wat ik ervoor betaalde haha) en een Rtx 3070 in plaats van gekocht (deze was dan wel weer duurder dan de marktprijs zoals je begrijpt).

Ondertussen zit er een nieuwe psu in van 750 W. Dit had ik daarvoor nog gekocht. In mijn geval lag het ieder geval niet aan de powersupply. Sinds mijn 3070 heb ik gelukkig geen crashes of blue screens meer gehad. _/-\o_
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:07

jgj82

Ja, maar = nee

Ondertussen heb ik een aantal zaken onderzocht en geprobeerd.

1) Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular V2 geïnstalleerd, met bijbehorende kabels
2) Chipset driver nogmaals geupdate
3) Bios nogmaals geupdate

CTD's en Black Screens met system freezes blijven bestaan. Soms een hele dag niets bij intensief gebruik, soms meerdere malen per dag bij webbrowsers.

Gebruik je toevallig Aida64?
Pagina: 1