Hallo,
Sinds februari vorig jaar ben ik in het bezit van een nieuwe ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC. Vanaf het begin heb ik last gehad van verschillende issues. Destijds de kaart niet retour gestuurd omdat AMD aangaf druk bezig te zijn met het stabiel krijgen van de drivers. Nu bijna 1,5 jaar later lijken de problemen steeds erger te worden.Crashes doen zich voor bij gamen, gebruik van Teams op desktop en tijdens zoommeetings.
Ik ben opzoek naar mogelijk andere oplossingen voor de problemen die ik ervaar.
Problemen:
Alvast bedankt!
Sinds februari vorig jaar ben ik in het bezit van een nieuwe ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC. Vanaf het begin heb ik last gehad van verschillende issues. Destijds de kaart niet retour gestuurd omdat AMD aangaf druk bezig te zijn met het stabiel krijgen van de drivers. Nu bijna 1,5 jaar later lijken de problemen steeds erger te worden.Crashes doen zich voor bij gamen, gebruik van Teams op desktop en tijdens zoommeetings.
Ik ben opzoek naar mogelijk andere oplossingen voor de problemen die ik ervaar.
Problemen:
- Crashes to desktop
- Driver time outs
- BSOD
- Black Screens
- 1x deed de kaart niets meer en gaf deze een code 22 in DXDIAG. Een DDU + herinstallatie van de AMD software bracht hem weer tot leven.
- Verse Windows installatie
- Bios update
- Driver update
- DDU met laatste drivers
- DDU met oudere drivers
- Andere monitor
- Andere kabel (zowel HMDI als DP)
- Driver geïnstalleerd zonder Adrenaline software van AMD
- Alle randapparatuur afgekoppeld
- Downclocken van de kaart
- Kaart crashed niet bij stresstest
- Temperaturen op Junction komen niet boven de 82, dat is voor deze kaart acceptabel
- PSU van 450W zou voldoende moeten zijn
- AMD Ryzen 5 2600 processor
- MSI B450M PRO-VDH MAX
- Ballistix DDR4 Sport LT 2x8GB 3200
- BitFenix Formula Gold 450W PSU
- Intel 660p 1TB M.2 SSD
Alvast bedankt!