Dit is mijn systeem en heb ik in December '20 gebouwd. Erg veel geluk gehad met de GPU die ik voor 803 heb gekocht en nu voor 1569 zie staan
. Ik gebruik hem voornamelijk om te gamen. Hij is overclocked door ryzen master auto overclock, GPU amd software en RAM door XMP instellingen. Ik ben nog aan het experimenteren om hem helemaal af te stemmen (CPU,GPU en RAM handmatig instellen). Maar dit is mijn eerste build dus ben nog lang geen expert.
Ik kijk ontzettend veel filmpjes en lees forums om meer te weten te komen over zaken die je kan aanpassen. Maar nou kom ik niet alles te weten via forums en filmpjes en vraag ik dus ook jullie om advies. Dus wees eerlijke en help me te begrijpen en verbeteren!
wat zoek ik:
diverse adviezen!
1. CPU loopt op naar 85. nou weet ik dat de 5800X een hete jongen is maar ik zou hem wel iets koeler willen krijgen dan 85 graden. Dus waarschijnlijk koelpasta vervangen (nu zit er nog de pre-aplied van corsair op) en iets met mijn airflow doen. wat kan ik doen om dit te verbeteren.
2. Als ik dan toch iets doe aan mijn fans welke zal ik pakken en hoeveel? de huidige fans irriteren mij wel een beetje. De fans op de radiator zijn prima als exit fans (foto 1) maar als ze als intake staan (foto 2 en 3) kijk je recht in de leds. dus hoe is dit op te lossen met deze fans of met nieuwe fans?
3. Ik ben nog van plan om in ieder geval de kabels van de PSU te vervangen voor sleeved kabels (wit of een kleurtje). maar kan ik nog iets met de overige kabels? zoals die onderop zitten voor de audio, front pannel, power en ARGB controller. of moet ik hier ites voor gaan zetten om het weg te werken? of heeft iemand tips om ze beter weg te werken? of is dit gewoon een gevolg geweest van mijn Case keuze?
4. Algemene tips en trucs om het nog strakker te krijgen zijn altijd welkom.
Wat is je budget?
Ik ben ooit nog een van plan om gewoon custom te coolen. en dan CPU en GPU beiden in een mooie loop te plaatsen. daar heb ik dan namelijk ook de ruimte voor aan de voorzijde van de case (vandaar deze case) zou zomaar kunnen dat dit nog 2 jaar duurt. aangezien er nu via ekwb nog er weinig te vinden is voor deze 6800.
dus kort gezegd richtprijs is 250-500 anders kan ik net zo goed de custom loop kopen.
Dit is mijn huidige build:
Eerste versie. Zonder GPU houder tot ik vond dat hij wel erg scheef hing.
:strip_exif()/f/image/wLMWZBrUflpIQX7jEl64HsHD.jpg?f=fotoalbum_large)
2e versie met houder. En zo win ik toch weer wat graden door verse intake voor te plaatsen in plaats van de lucht naar boven door de radiator te blazen zoals op foto 1.
:strip_exif()/f/image/bYPczQSc1BaKBVk2b966c8Jf.jpg?f=fotoalbum_large)
zo staat alles op mijn bureau en kijk ik direct in de leds.
Ik kijk ontzettend veel filmpjes en lees forums om meer te weten te komen over zaken die je kan aanpassen. Maar nou kom ik niet alles te weten via forums en filmpjes en vraag ik dus ook jullie om advies. Dus wees eerlijke en help me te begrijpen en verbeteren!
wat zoek ik:
diverse adviezen!
1. CPU loopt op naar 85. nou weet ik dat de 5800X een hete jongen is maar ik zou hem wel iets koeler willen krijgen dan 85 graden. Dus waarschijnlijk koelpasta vervangen (nu zit er nog de pre-aplied van corsair op) en iets met mijn airflow doen. wat kan ik doen om dit te verbeteren.
2. Als ik dan toch iets doe aan mijn fans welke zal ik pakken en hoeveel? de huidige fans irriteren mij wel een beetje. De fans op de radiator zijn prima als exit fans (foto 1) maar als ze als intake staan (foto 2 en 3) kijk je recht in de leds. dus hoe is dit op te lossen met deze fans of met nieuwe fans?
3. Ik ben nog van plan om in ieder geval de kabels van de PSU te vervangen voor sleeved kabels (wit of een kleurtje). maar kan ik nog iets met de overige kabels? zoals die onderop zitten voor de audio, front pannel, power en ARGB controller. of moet ik hier ites voor gaan zetten om het weg te werken? of heeft iemand tips om ze beter weg te werken? of is dit gewoon een gevolg geweest van mijn Case keuze?
4. Algemene tips en trucs om het nog strakker te krijgen zijn altijd welkom.
Wat is je budget?
Ik ben ooit nog een van plan om gewoon custom te coolen. en dan CPU en GPU beiden in een mooie loop te plaatsen. daar heb ik dan namelijk ook de ruimte voor aan de voorzijde van de case (vandaar deze case) zou zomaar kunnen dat dit nog 2 jaar duurt. aangezien er nu via ekwb nog er weinig te vinden is voor deze 6800.
dus kort gezegd richtprijs is 250-500 anders kan ik net zo goed de custom loop kopen.
Dit is mijn huidige build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 428,99 | € 428,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 137,22 | € 137,22 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6800 Phantom Gaming D 16G OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Window Wit | € 160,95 | € 160,95 |
| 1 | Casemodding | DeepCool GH-01 A-RGB | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i Elite Capellix Liquid CPU Cooler, 360 mm | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan - Twin Pack with Controller, 140mm | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZN | € 294,05 | € 294,05 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 4TB | € 344,40 | € 344,40 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 245,- | € 245,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.053,22 | ||
Eerste versie. Zonder GPU houder tot ik vond dat hij wel erg scheef hing.
:strip_exif()/f/image/wLMWZBrUflpIQX7jEl64HsHD.jpg?f=fotoalbum_large)
2e versie met houder. En zo win ik toch weer wat graden door verse intake voor te plaatsen in plaats van de lucht naar boven door de radiator te blazen zoals op foto 1.
:strip_exif()/f/image/bYPczQSc1BaKBVk2b966c8Jf.jpg?f=fotoalbum_large)
zo staat alles op mijn bureau en kijk ik direct in de leds.