Toon posts:

Gevolg van : Mijn Thunderbird 1200 brand weg ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een gevolg op : Mijn Thunderbird 1200 Brand weg ?

Ik ben terug gegaan naar Alternate (de winkel waar ik hem kocht) en ze willen hem niet vergoeden omdat ze zeggen dat ik het zelf heb gedaan :'( . Ik zeg, ik heb gewoon alles gedaan zoals het moest behalve dat ik coolpasta heb gebruikt. En toen zei die vent dat dat de fout was. Net of coolpasta binnen 3 sec al gaat werken. Die proc was gewoon verot.

En nog dommer is dat die vent zei : Het kan niet dat de proc al kapot was toen je hem kocht omdat AMD geen kappotte procs levert. Right, net of AMD nooit een foutje maakt en een kapotte levert. :?

Maar het enigste wat ze willen doen is de proc terugsturen naar AMD en proberen of je een nieuwe terugkrijgt |:(
Dit kan tot 1.5 maand duren AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGG |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Maar ik kon nix anders doen dus. Maar ik ga binnen kort gewoon een nieuwe kopen (niet bij alternate) en als de proc terug is kan ik mijn geld terug vragen. Ik koop in iedergeval NOOOOIT meer is bij Alternate.

Ze zeggen dat hun ook altijd cool pasta gebruiken maar er stond een vent naast mij en die zei al dat ze het bij hem niet hadden gebruikt en die vent van Alternate bleef maar zeggen dat kan. Dus ze willen ook nog eens zeggen dat hun nooit een fout maken :r .

Wat ze ook doen is proc gewoon in van die kleine k*t doosje doen. Er kan dus makkelijk een 2 hands proc in zitten want die doosjes zijn niet orgineel en niet verzeggeld.

Heeft er nog iemand meer problemen gehad met Alternate post het hier :

Verwijderd

Maak hier nou geen Alternate-klaagmuur van.
dat kun je bij de shop survey doen op www.tweakers.net.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Je proc. brand weg of is al weggebrand ? Dat begrijp ik niet helemaal. Verder is het voor een winkel altijd heel moeilijk om garantie te geven op AMD processors. Ik merk dat zelf ook in onze winkel.

Meestal laten we gewoon even zien dat de core heel is en vertellen we erbij dat mocht de core beschadigen dat dat voor rekening komt voor de klant. Of het nou een Duron van 100 piek is of een 1.4 Ghz TB van 500 piek dat maakt niet uit.

Ik vind persoonlijk dat AMD veel meer 'in the box ' processors moet gaan leveren, want daar zit wel rechtstreekse garantie op van AMD. Maar ja dat doen ze niet omdat ze misschien bang zijn dat het aantal core crushers gelijk blijft en dat ze dus 1000+ processors per week kunnen omruilen.

Verder lullig voor je, maar bekijk het ook eens van de kant van de winkelier die misschien 25-35 gulden winst maakt op een processor en vervolgens een hele nieuwe zou moeten meegeven. Geloof me, Alternate heeft zelf ook geen garantie op die processor en dus zitten ze met een kapotte processor in hun maag.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 09:50 schreef G4s het volgende:
Dit is een gevolg op : Mijn Thunderbird 1200 Brand weg ?

Ik ben terug gegaan naar Alternate (de winkel waar ik hem kocht) en ze willen hem niet vergoeden omdat ze zeggen dat ik het zelf heb gedaan :'( . Ik zeg, ik heb gewoon alles gedaan zoals het moest behalve dat ik coolpasta heb gebruikt. En toen zei die vent dat dat de fout was. Net of coolpasta binnen 3 sec al gaat werken. Die proc was gewoon verot.
ja je hebt hem dus gewoon zelfs gekild wat een eikel zech tja eigenschult :)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 23:12
Sorry hoor, maar welk RUND gebruikt er dan ook géén koelpasta??? :? :? |:(

* ESteg heeft medelijden met die Thunderbird... :'(

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

O wacht, je hebt gewoon geen coolpasta gebruikt.

Nou dan moet je helemaal niet zeuren, ik dacht dat je gewoon alles volgens het boekje had gedaan en dat toen je proc was afgefikt. Dit is je eigen schuld en komt voor je eigen rekening. Een AMD zonder koeler fikt binnen 10 sec af.

Een AMD met koeler zonder koelpast is tevens geen lang leven beschoren, kan ook binnen 10 sec. over en uit zijn.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik koop ook wel eens iets bij Alternate, maar nog nooit een slechte ervaring mee gehad.

Verwijderd

Ook al heb je alle gelijk van de wereld, een bedrijf (in dit geval Alternate) zal nooit zomaar een nieuwe processor meegeven. Ze hebben al zoveel gevallen gezien van jochies die hun eigen CPU weggebrand hebben dat ze geen enkele reden hebben te geloven dat dit geval een uitzondering is.

Als ze jou nu een nieuwe CPU meegeven en ze krijgen hem van AMD niet terug, moeten ze die uit eigen zak betalen. Met de huidige marges in de computer business is dat ook niet mogelijk. Als ze het goed doen maken ze een netto marge van 6%. Dat betekent als ze er jou eentje meegeven omdat je zo aardig bent en ze krijgen hem niet vergoed van AMD, ze eerst 16 andere CPU's moeten verkopen om break-even te spelen. En dan zijn ze alleen nog maar uit de kosten en moeten ze nog beginnen om winst te maken. Maar ondertussen zijn ze van die andere 16 CPU's wel die 6% marge misgelopen.

Alternate zou wel gek zijn als ze jou een nieuwe CPU mee zouden geven |:( En dat ligt echt niet aan Alternate maar uit al die klanten die jou vooraf gegaan zijn die zelf iets kapot maken en het dan vervolgens gaan claimen. Jij noemt dat dan service (of niet) maar ze zijn Gekke Henkie niet.

En los daarvan heb je niet eens koelpasta aangebracht. Het gaat niet om wel of geen koelpasta want dat maakt op zich niet veel uit. De essentie is dat de CPU goed contact maakt met de koeler en die "zekerheid" kun je oa. bereiken met pasta. Maar hoe weet jij zeker dat er een goed contact is geweest? Daar ligt dus het probleem en niet bij de pasta. Alleen indien het contact er toch al is, heb je (eventueel) geen pasta nodig. Maar je moet de vergelijking niet om gaan draaien!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Triest hoor jongens, geef 'm aub een slotje.
Dit hoort hier niet in thuis.

Verwijderd

Laat aub. gewoon open staan.

Misschien levert het wel een goede discussie op dat service geen kwestie is van het geloven van onkundige gebruikers, maar het nakomen van afspraken, garantie, ed. en niet vervanging als jij iets kapot maakt.

Overal slotjes opzetten heeft al helemaal geen zin!!!
Het enige waar bij Tweakers de laatste tijd geen slotje opgaat is de topics van "mijn AMD loopt nog harder" en "mijn computer is nog koeler dan een koelkast". Alleen de opsnijd en poch onderwerpen schijnen te mogen overleven. En met name die personen die daar maar heel graag aan mee doen, melden in andere topics van "gooi er maar een slotje op". Ze zijn verdomme geen Tweaker Patrol! Laat een zinvolle discussie nu eens een discussie zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:41 schreef UrgoanElsa het volgende:
Ik koop ook wel eens iets bij Alternate, maar nog nooit een slechte ervaring mee gehad.
same here.. ben er juist wel vrij positief over.. altijd alle snel in huis en goed verpakt..

verder is het volgens mij altijd de schuld van de koper (in dit geval prutser >:)) als er een AMD kapot is.. ik bedoel.. als je het goed doet kan er toch niks gebeuren?

ik heb al verschillende AMD configs in elkaar gezet voor wat vrienden.. en die werken allemaal goed.. nog nooit wat laten fikken/crunchen..

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:50 schreef okidokie het volgende:

Misschien levert het wel een goede discussie op dat service geen kwestie is van het geloven van onkundige gebruikers, maar het nakomen van afspraken, garantie, ed. en niet vervanging als jij iets kapot maakt.

aub niet dit is weer zo'n bulshit draadje van ik wil ff zielig doen want ik heb het zelf verneukt en wil er iemand anders de schult van geven
lekker sluiten die hap

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:50 schreef okidokie het volgende:

Het enige waar bij Tweakers de laatste tijd geen slotje opgaat is de topics van "mijn AMD loopt nog harder" en "mijn computer is nog koeler dan een koelkast". Alleen de opsnijd en poch onderwerpen schijnen te mogen overleven. En met name die personen die daar maar heel graag aan mee doen, melden in andere topics van "gooi er maar een slotje op". Ze zijn verdomme geen Tweaker Patrol! Laat een zinvolle discussie nu eens een discussie zijn.
1. als die open blijft.. lijkt mij dit meer iets voor de HK
2. maak er dan iets anders van want nu krijg je hier denk ik alleen maar geflame over prutser/alternate/AMD..

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:54 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

aub niet dit is weer zo'n bulshit draadje van ik wil ff zielig doen want ik heb het zelf verneukt en wil er iemand anders de schult van geven
lekker sluiten die hap
Je hoeft niet overal aan mee te doen. Je kunt iets waar je niet aan wilt meedoen, ook gewoon links laten liggen. Het hoeft in ieder geval niet jouw selectie te doorstaan. Bepaalde discussies kunnen ook gedurende de thread een andere wending nemen dan de topic op zich aangeeft.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:54 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

2. maak er dan iets anders van want nu krijg je hier denk ik alleen maar geflame over prutser/alternate/AMD..
idd en daar schieten we helemaal nix mee op

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:54 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

Als je dan eens iets bij de oorzaak aanpakt en niet bij het gevolg. Met andere woorden de flamers er eens op aanspreekt en niet een slotje erop gooit.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:56 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

idd en daar schieten we helemaal nix mee op
Geef dan je mening eens over het onderwerp en praat niet steeds over wel of geen slotje of wel of geen flame. Mijn mening staat al hierboven. Misschien schep je wel de juiste tendens zodat volgende keer dit soort topics niet meer voorkomen.

Verwijderd

Ben trouwens bang dat als er niets te flamen valt of te smeken om een slotje, er veel luitjes hier opeens weinig meer te vertellen hebben.

Verwijderd

het heeft toch geen nut om ze erop aan te spreken dus waarom zou ik me hier nog druk om maken?

Verwijderd

Je hoeft ook niemand aan te spreken.

Je kunt duidelijk maken waarom de poster niet juist is in zijn manier van denken. Over de + en - kun je dan discussieren. Heeft dat geen animo, prima toch, bloedt zo'n topic vanzelf dood. Maar slotjes zijn echt niet nodig.

Maar kijk nu eens in de actuele topics. Dan zul je zien dat alleen onderwerpen van "ik heb zus, wat heb jij" en "lekker puh, ik heb/ben toch beter" de selectie kennelijk mogen overleven. In topics waar iemand een probleem heeft van technische of rationele aard, wordt alleen maar gereageerd van "gebruik de search" of "mag ik een slotje" waardoor iedere discussie een voortijdige dood sterft.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ach, ik kan hier nog aan toevoegen dat de topicstarter z'n pa aan de service balie liet zeggen, en ik citeer 'de cooler werdt helemaal niet warm, hoe kan dan de processor doorbranden'....
Duh. Deze persoon had trouwens ook een ORB.

Een ander persoon kwam langs met een 1GHz PIII waarmee ie geen Windows kon installeren. Zat een Celeron400 cooler op. Als die een TB had gekocht.

CPU's in een vaag klein doosje zijn zgn. OEM CPU's. Net zo nieuw/goed als een retail, alleen veel goedkoper. Retail AMD's zijn zeer moeilijk te krijgen.

En laatste opmerking: je krijgt van Alternate een nieuwe als de leverancier hem vergoedt. Als jij zeker weet dat je niks hebt foutgedaan. dan zal AMD dat toch wel kunnen zien, en heb jij niks te vrezen. Ben je alleen ff 1 maand dat geld kwijt.

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Neem anders voortaan een Intel, die zijn toch wat meer idiotproof.

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 11:32 schreef Biff het volgende:
Neem anders voortaan een Intel, die zijn toch wat meer idiotproof.
:r
n00b |:(

intels kunnen wel tegen een beetje lomp gepruts (je zou eens moeten weten wat mijn PIII allemaal wel niet heeft moeten doorstaan!).. een AMD moet je gewoon normaal behandelen en niet teveel mee prutsen..

gebruik anders argumenten waarom hij dat zou nemen. aan die kreten zoals "Intel Rulez!!" "AMD RUlez!!" daar heb je allemaal geen f*ck aan.. WAAROM ruled het?? WAAROM moet ik het nemen?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Ach, het leek me voor de hand liggen. De PIII heeft een ingebouwde temperatuur-diode en schakelt zichzelf uit in plaats van op te branden.

Overigens heb ik sinds gisteren ook een AMD 1400. Ik ben absoluut niet voor of tegen Intel of AMD. Ik ben voor snelle stabiele computers.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 11:53 schreef Biff het volgende:
Ach, het leek me voor de hand liggen. De PIII heeft een ingebouwde temperatuur-diode en schakelt zichzelf uit in plaats van op te branden.
klopt.. bij mij is mijn pc maar 1x uitgegaan. maar dat was tijdens een experiment PIII zonder koeling.. toen sloeg die vast bij 70C ofzo... valt dus nog mee.
Overigens heb ik sinds gisteren ook een AMD 1400. Ik ben absoluut niet voor of tegen Intel of AMD. Ik ben voor snelle stabiele computers.
gelijk heb je :)

excuses voor het woord n00b.. maar zag dat jij ook nog maar weinig gepost had en om dan gelijk zo te beginnen.... vond ik een beetje brak.. maar ik zie dat je al een tijd geristreerd bent dus je zal wel veel gelezen hebben dus zal wel niet zo'n hele grote n00b meer zijn :)

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Ik kom idd niet vaak genoeg op 't forum.. alleen als ik iets zie wat me aanspreekt in de sidebar van de frontpage. Mijn eerste reactie was wel wat kort door de bocht, geef ik toe. Maarreh, wat betekent n00b eik? -edit- nu zie ik het.. No worries m8

Verwijderd

n00b = nieuwbie.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:45 schreef rAcEr het volgende:
Triest hoor jongens, geef 'm aub een slotje.
Dit hoort hier niet in thuis.
Met sommige koelers MOET je echt pasta gebruiken omdat het oppervlak een bepaald relief heeft (in ringen geslepen), en dan brandt je CPU in no-time door zonder pasta. Verder vind ik de toon van de topicstarter erg flamerig naar de winkel toe, terwijl het z'n eigen schuld is. De topic barst ook nog eens van de cliche's, dus ik gooi 'm dicht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.