spotify afspelen via MP3 of iets dergerlijks

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisemaya
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-02-2024
Hallo,

Mijn zoontje luistert graag naar muziek. Ik ben daarom op zoek naar een speler waar hij wel muziek kan afspelen/ Downloaden via internet, maar geen beeld op te krijgen is zoals op een mobiele telefoon.

Dus een MP3 speler waar je bijvoorbeeld wel op spotify op kan zoeken en kan afspelen, en dat je niet een ander apparaat nodig hebt om de muziek op te downloaden voor je het kan over zetten.

Dit omdat mijn zoontje van 11 nogal een beeldscherm verslaving begint te ontwikkelen. Hij luistert graag naar muziek, maar gaat dan toch elke keer games doen op zijn telefoon.

Weten jullie of er een apparaatje is waar je dit mee kan?

Bedankt,

Groetjes Lise

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

DarkSide

theres no place like ::1

moet het ook voor onderweg?
Anders iets van een google home (mini).
En dag gewoon roepen wat je wilt luisteren op spotify.

Ken verder geen MP3 spelers met spotify.
En denk dat het meeste andere wel via telefoon oid gaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisemaya
Darkside,

Dank je voor je reactie.

Het zou wel fijn zijn als het ook voor onderweg kan.
Misschien bestaat het gewoonweg niet wat ik zoek... wel gek, zou toch voor meer mensen fijn zijn. Gewoon muziek luisteren zonder de afleidingen van de telefoon... gat in de markt zou ik zeggen!.

Maar hopelijk heeft toch nog iemand het sublieme idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisemaya
Het hoeft trouwens geen MP3 speler te zijn... mag ook een ander soort afspeler zijn... als het maar muziek kan opzoeken van het internet en afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisemaya
Darkside, dank je, ik heb deze gezien. Maar hier kan je dus niet op zoeken. Dan moet je al een playlist hebben. Omdat mijn zoontje nog jong is, is het juist zo mooi als hij door te zoeken op spotify weer nieuwe dingen ontdekt...
Maar goed, als er geen betere optie voorbij komt zullen we voor zo iets gaan.
Ik alleen nog niet zo ver dat ik zeker weet dat er niet iets bestaat wat ik zoek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een iPod Touch? Met wat parental controls op de app store? Ze zijn nog te koop zie ik: https://tweakers.net/mp3-...2019_p976300/vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gewoon muziek afspelen die je er vooraf op zet is geen probleem. Ben je terug bij de “ouderwetse” mp3-speler. Maar dat is een product dat al aardig uitgestorven is.
Maar de combinatie van wél iets online op kunnen zoeken maar daarvoor geen scherm beschikbaar hebben, lijkt me een erg onhandige/onmogelijk combinatie. En ook nog eens mobiel bruikbaar. Ik denk dat je iets zoekt dat niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

Croga

The Unreasonable Man

lisemaya schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:15:
Ik ben daarom op zoek naar een speler waar hij wel muziek kan afspelen/ Downloaden via internet, maar geen beeld op te krijgen is zoals op een mobiele telefoon.
Begin eerst eens met de vraag: Hoe zie je dit voor je?
Hoe denk je muziek te gaan zoeken/downloaden zonder dat je daar een scherm of internet toegang bij hebt?

De Mighty is het enige wat een beetje in de buurt komt. Genoeg playlists er op zetten en je hebt altijd wat leuks bij je. Je kunt dan niet zoeken maar dat is ook logisch aangezien je geen scherm wilt.
Het alternatief, de andere kant op, is een iPod Touch. Wel een scherm maar daardoor kun je ook zoeken.

Waar je naar op zoek bent is simpelweg niet mogelijk. Je kunt niet zoeken en downloaden zonder scherm. Dan zul je dus één van die eisen moeten laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisemaya
Nou, zo strikt bedoel ik 'geen scherm"niet. Maar de Ipod touch komt wel in de buurt.
Ik zit inmiddels te denken, misschien moet ik gewoon een fossiele telefoon aanschaffen waar ik alles vanaf haal behalve spotify.

Bedankt allemaal voor het mee denken. Als iemand anders nog een geniale ingeven heeft, ik hoor het nog steeds graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 01:20
oh ja een mp3 speler en dan muziek rippen van cd's die je hebt geleend van vrienden. word er helemaal nostalgisch van

je kunt apps blocken op zijn telefoon dat hij enkel spotify kan gebruiken maar dat zal niet wenselijk zijn in de normale situatie.
goedkoopste optie is idd een oude telefoon (wellicht heb je er nog een liggen) en het daarop regelen. spotify heeft niet veel nodig. of anders die spotify mp3 speler zoals eerder aangeraden dat hij afspeellijsten kan maken op de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Is er niet een programma dat vanuit spotify MP3s kan rippen voor dit specifieke gebruik? Ben zelf ook op zoek naar een mogelijkheid om mijn kids in de auto te kunnen vermaken met muziek zoals kinderen voor kinderen, snelle, kinderliedjes, etc. De goedkope MP3-speler heb ik al, en heb al wel wat MP3s die ik erop kan zetten. Maar ben eigenlijk op zoek naar wat meer opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
iPod of eventueel iPhone, met parental controls alleen toegang geven tot Spotify en andere dingen die je toe wil laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geef die jongen gewoon een oude radio (tuner, versterker, speakers). Zal een wereld voor hem open gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:29
Blik1984 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00:
Is er niet een programma dat vanuit spotify MP3s kan rippen voor dit specifieke gebruik? Ben zelf ook op zoek naar een mogelijkheid om mijn kids in de auto te kunnen vermaken met muziek zoals kinderen voor kinderen, snelle, kinderliedjes, etc. De goedkope MP3-speler heb ik al, en heb al wel wat MP3s die ik erop kan zetten. Maar ben eigenlijk op zoek naar wat meer opties
Die zijn er, maar gaan tegen de voorwaarden in van Spotify.
M'n vader is laatst al vanwege het gebruik hiervan geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je, punt is: voor spotify, YT en andere streamingdiensten heb je een user interface nodig. Die zit primair op je telefoon, tablet of pc/laptop.
Als ie zelf uit een muziekcollectie wil kunnen selecteren zou ik idd voor een ipod oid gaan. Een dichtgetimmerde smartphone kan ook, maar dan moet je wel weten wat je doet - die kids zijn tegenwoordig zo slim dat ze er zo om beveiligingen heen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:45
lisemaya schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:32:
Nou, zo strikt bedoel ik 'geen scherm"niet. Maar de Ipod touch komt wel in de buurt.
Ik zit inmiddels te denken, misschien moet ik gewoon een fossiele telefoon aanschaffen waar ik alles vanaf haal behalve spotify.

Bedankt allemaal voor het mee denken. Als iemand anders nog een geniale ingeven heeft, ik hoor het nog steeds graag! :)
Om nog even verder te gaan op je fossiele telefoon kun je evt ook zoiets als dit gebruiken.

https://youtu.be/mAmC6a8RRuw
Kiosk mode voor een specifieke app.

Oftewel selecteer Spotify en dat is ook direct het enige wat kan op de telefoon
Je kunt zelfs de app niet sluiten. Tenzij je een wachtwoord invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imme87
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
Voor iedereen die hier komen omdat ze iets zoeken voor spotify. Ik heb inmiddels via een apk spotify lite op de telefoon van mijn dochter gezet. Je kunt nog zoeken en downloaden van muziek, maar je hebt geen beeld erbij dus ook geen verslavende video podcasts.
Pagina: 1