Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramie1234
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 08:29
Ik zoek een?
4K televisie voor in mijn studentenstudio

Wat is je budget?
Aangezien ik een skere student ben wil ik er eigenlijk vrij weinig geld aan uitgeven :) Rond de 400 euro. Hiervoor krijg ik niet veel TV maar de beeldkwaliteit hoeft van mij niet het beste van het beste te zijn. (ik kom van een 10 jaar oude 32 inch TV dus vrijwel alles is een verbetering

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV, Netflix etc. en af en toe op de PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel zelf tussen de volgende twee:
[list]
Medion Life P15010 50 inch
TCL 43P718
[/list]
Dat de Medion geen smart TV is maakt me niet zoveel uit, in principe heb ik aan een Chromecast genoeg en kan ik daarmee leven als ik een groter scherm van gelijke kwaliteit heb. Als het wel een smart TV is zou het bij voorkeur Android TV zijn (ook niet veel keuze binnen dit budget, maar dat is er sowieso niet veel). Mijn twijfels zitten vooral bij de kwaliteit van Medion, hier heb ik zelf weinig ervaringen mee en ik kan de TV niet eerst in het echt bekijken, wat ik bij de TCL wel kan bij de Mediamarkt hier. Ik heb ook nog de Xiaomi Mi TV 4S op het oog, maar deze is moeilijk te krijgen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me vooral af of de kwaliteit van de Medion TV een beetje degelijk is en, als deze minder is, de lagere prijs en het grotere scherm van de Medion de lagere prijs waard is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Laatst online: 15:37

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Persoonlijk zou ik niet voor een Medion gaan.

Kijk eens naar deze filter:
https://tweakers.net/tele...ASDWW_xP4L6zrVHi7o9W5RSfg

Zijn allemaal Smart TV, helaas maar 43", 4K60Hz, onder de €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik 50 euro extra uitgeven voor een TCL of Hisense. De Medion is prima voor dat geld en zal een degelijk VA paneel hebben. Maar het blijft een Vestel rebrand met matige upscaling, kleurkalibratie, input-lag, algehele beeldverwerking en smart-tv-ervaring. Deze TCL bijvoorbeeld met Android TV is een solide instapper en is er ook in 43 en 55 inch. Is verder hetzelfde als de P718 maar met minder luxe behuizing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zou liever een betere full-HD willen dan een 'goedkope' 4K. Wat is de toevoeging van 4K als het paneel een stuk minder is uitgevoerd. Je geeft al aan dat kwaliteit niet zo veel uitmaakt, dus waarom per se 4k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja nee... op zich heb je gelijk dat ik geen seconde na zou hoeven denken als ik moet kiezen tussen een goede full-HD en een slechte 4K. Maar de praktijk is anders: Geen fabrikant steekt nog geld in de ontwikkeling van televisies op HD-resolutie, als je HD koopt dan krijg je gegarandeerd ouwe meuk en daarom is het advies om 4K te laten liggen geen goed advies.

Inderdaad speelt in deze prijsklasse de kwestie of je een TV van een budgetfabrikant als Vestel koop of van een gevestigde fabrikant. Een TV kopen van een gevestigde fabrikant heeft de nodige voordelen, maar kan iets meer kosten. Je moet evenwel oppassen: Ook de A-merken doen tegenwoordig aan wederverkoop van Vestel en andere budgetfabrieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

dmantione schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:52:
Ja nee... op zich heb je gelijk dat ik geen seconde na zou hoeven denken als ik moet kiezen tussen een goede full-HD en een slechte 4K. Maar de praktijk is anders: Geen fabrikant steekt nog geld in de ontwikkeling van televisies op HD-resolutie, als je HD koopt dan krijg je gegarandeerd ouwe meuk en daarom is het advies om 4K te laten liggen geen goed advies.

Inderdaad speelt in deze prijsklasse de kwestie of je een TV van een budgetfabrikant als Vestel koop of van een gevestigde fabrikant. Een TV kopen van een gevestigde fabrikant heeft de nodige voordelen, maar kan iets meer kosten. Je moet evenwel oppassen: Ook de A-merken doen tegenwoordig aan wederverkoop van Vestel en andere budgetfabrieken.
Er zijn toch echt diverse full HD TVs met intro jaar 2020/2021 van gerenommeerde merken in een goeie prijsklasse. Echt oude meuk vind ik nogal meevallen. Zeker als er ook geen smart functies gewenst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kijk je ook naar de techniek i.p.v. enkel dat ze er een firmware van 2021 inzetten? Als er weer echt goede HD-panelen gemaakt worden wil ik het weten, maar bij mijn weten is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@benbaba Jammer dat die TLC TV met Android 9 werkt...en ik niks kan vinden over upgrades.
En:
https://support.tcl.com/us
Ik vind NUL support voor de TV uit jouw link.
Sorry, we found 0 results for “50P616X1
Of dit dan een aanrader is?
Ben geen Medion aanhanger, maar ze hebben iig wel een support pagina van het model dat door de TS genoemd werd.

[ Voor 19% gewijzigd door route99 op 08-07-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@bramie1234 Wat nog een aanrader zou zijn als beste/koop/zelfs beste test is deze LG, maar iets duurder dan die 400 euro. Er staan ook nog wat publieke reviews bij.
Past dit bij jou?
https://www.consumentenbond.nl/tv/producten/lg/43un74006lb
De NL-versie bij Smits, handig om die NL versie te nemen mocht je hen ooit door willen verkopen.
Alleen nog bij Smits volgens de CB. https://www.smitsarnhem.nl/43un7400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
route99 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:59:
@benbaba Jammer dat die TLC TV met Android 9 werkt...en ik niks kan vinden over upgrades.
En:
https://support.tcl.com/us
Ik vind NUL support voor de TV uit jouw link.

[...]

Of dit dan een aanrader is?
Ben geen Medion aanhanger, maar ze hebben iig wel een support pagina van het model dat door de TS genoemd werd.
Een support page is leuk maar zegt verder niets. Updates en tv-fabrikanten is ook geen gelukkig huwelijk. Overigens kijk je bij TCL US i.p.v. EU. Hier en hier vind je de juiste pagina (P615/616/618). Daarnaast: TCL will bring Android 11 to its 2019 & 2020 Android TVs. Bij een Vestel Rebrand zal het bij een support page blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@benbaba Het 616-type (50P616X1) en @bramie1234 718 type TCL 43P718 zijn uitgerekend de types die niet in de Android 11 upgrade lijst staan....
Wel 615 en 715....als nr dat het korts in de buurt komt.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1610708526
Als ik het mis heb laat het vooral weten, ik heb jouw link upgrade naar Android 11 gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 08-07-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
route99 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:38:
@benbaba Het 616-type (50P616X1) en @bramie1234 718 type TCL 43P718 zijn uitgerekend de types die niet in de Android 11 upgrade lijst staan....
Wel 615 en 715....als nr dat het korts in de buurt komt.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1610708526
Als ik het mis heb laat het vooral weten, ik heb jouw link upgrade naar Android 11 gebruikt.
Het zijn 'varianten' van de 615 en 715. Het laatste cijfertje verschilt per regio en soms per leverancier. x18 wordt in NL gebruikt, x16 lijkt Otto exclusief en x15 algemeen. Het zijn gewoon dezelfde tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramie1234
Thanks voor jullie reacties! De Medion laat ik schieten, (potentieel) gebrek aan support is mij de lagere prijs niet waard. Ook even naar FullHD TV's gekeken, maar hier is de keuze inderdaad vrij minimaal, dus ik ga toch voor een 4K.

Twijfel nu tussen de HiSense 43A7300F en de TCL 43p615. De Hisense is interessant omdat deze gewoon bij Coolblue is te krijgen, dus dan heb je enige garantie op goede support. TCL iets duurder maar wel Android TV. Als ik de specs bekijk lijkt de Hisense mij het betere paneel (correct me if I'm wrong) en de TCL de TV met meer functionaliteit. Ik neig naar de Hisense omdat ik gewoon een Chromecast heb liggen die het gebrek aan functies op zou moeten kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

benbaba schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:26:
[...]Het zijn 'varianten' van de 615 en 715. Het laatste cijfertje verschilt per regio en soms per leverancier. x18 wordt in NL gebruikt, x16 lijkt Otto exclusief en x15 algemeen. Het zijn gewoon dezelfde tv's.
Wel heel erg vreemd dat ze dit niet aangeven..... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramie1234
De TCL 50P615 is nu 399 bij Bol! Dit gaat 'em worden, zelfde prijs als de 43 inch Hisense en TCL maar dat 7 inchjes groter en Android TV :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
route99 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Wel heel erg vreemd dat ze dit niet aangeven..... toch?
Ze (TCL) geven aan dat alle 2019 en 2020 Android modellen een update krijgen. Vervolgens maakt FlatpanelsHD waarschijnlijk een lijst met alle tv's die in hun database staan. Daar staan de 616 en 618 niet in, maar vallen wel onder de 2020 Android tv's. Ander voorbeeld: 2.1 2020 Samsung - Q74T, Q75T, Q77T staan er niet bij maar vallen onder Q70T (en zijn technisch hetzelfde).
bramie1234 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:41:
De TCL 50P615 is nu 399 bij Bol! Dit gaat 'em worden, zelfde prijs als de 43 inch Hisense en TCL maar dat 7 inchjes groter en Android TV :)
Goede keuze en een prima prijs. Zal Q3 volgens TCL ook een Android update krijgen.
Pagina: 1