CUSL2-C en Celly 850

Pagina: 1
Acties:

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 08:38
Goede morgen,

Gisteren een CUSL2-C en Celly 850 gekocht. Nu heb ik eenvoudig op moederbord aangegeven bij de CPU Internal Frequency dat het een 1003Mhz is ipv een 850 .... alles lijkt goed te werken, me Asus Ipanel geeft een maximale temp aan van 43C met de standaard cooler van Intel.

Is het echt zo simpel de eerste poging om te overklokken ? Ik heb dus gewoon een voorgedefinieerde Frequency gepakt. En dus niet los zitten tweaken met de FSB's etc. Of doe ik nu iets gevaarlijks wat ik niet zie ? Ik heb de CPU overigens al een uur of 2 aan benchmarken gezet om de pc goed te belasten.

Svennos.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Deze bordjes zijn idd vrij eenvoudig. Ik heb mijn celly 700 nu op 1050 draaien door de FSB van 66 naar 100 te zetten en mijn Vcore op 1.8 ipv 1.7, draait al weken goed. Max STRESS-TEMP:54 (toen het buiten 33 was). Super dingetje.

I play my enemies like a game of chess...

• Svennos1
Wat mag de temp maximaal zijn denk je ? Ik dacht dat tot 50 graden safe was ?

Svennos.

Verwijderd

55C zou ik aanhouden als maximum.
Kapot gaan kan hij niet want Intel heeft een beveiliging ingebakken.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:36 schreef Greta48 het volgende:
55C zou ik aanhouden als maximum.
Kapot gaan kan hij niet want Intel heeft een beveiliging ingebakken.
Ja als je cpu te warm word klapt hij hem er zo uit :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
55C is zelfs aan de lage kant: als je de interne sensor gebruikt kun je 70C aanhouden ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Svennos1
Op zaterdag 18 augustus 2001 22:43 schreef Chemist het volgende:
55C is zelfs aan de lage kant: als je de interne sensor gebruikt kun je 70C aanhouden ...
Het lijkt nu dat door mijn FSB omhoog is gegooid me IDE HDD daar een beetje last van heeft .... Ik moet zeggen dat het een oud diskje is .... zou het uitmaken als ik er een ATA 100 in doe ? Of maakt dit eigenlijk niks uit voor me hogere FSB. Ik heb nu nml het probleem dat w2k regelmatig zuurt over invalid bootdevice etc .... na een chkdsk /P doet hij het wel weer ... Maarja voor hoe lang ... :'(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op zondag 19 augustus 2001 10:16 schreef Svennos het volgende:

[..]

Het lijkt nu dat door mijn FSB omhoog is gegooid me IDE HDD daar een beetje last van heeft .... Ik moet zeggen dat het een oud diskje is .... zou het uitmaken als ik er een ATA 100 in doe ? Of maakt dit eigenlijk niks uit voor me hogere FSB. Ik heb nu nml het probleem dat w2k regelmatig zuurt over invalid bootdevice etc .... na een chkdsk /P doet hij het wel weer ... Maarja voor hoe lang ... :'(
Jep, oude HD's trekken het vaak niet zo goed.

Verwijderd

Idd die oude schijfjes vinden dat nie zow fijn heb tijdje terug een keer zo'n oude WD 2,1gb om zeep geholpen ;(

Als je je fsb omhoog gooit gaat namelijk je pci bus ook omhoog en die oude schijven kunnen daar niet zow goed tegen...

• Svennos1
Als je je fsb omhoog gooit gaat namelijk je pci bus ook omhoog en die oude schijven kunnen daar niet zow goed tegen...
Eerst even aankijken of er echt niet iets anders mis is met de disk ... blijft het probleem weg (zonder oc) dan kunnen we denk ik concluderen dat die een hogere FSB niet fijn vind. Dan maar eens proberen met een ATA 100 diskje ..

Jammer ... was een leuk diskje van 18 GB ..
Pagina: 1