Acties:
  • +1 Henk 'm!

• default12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-06 20:11
Best leden,

Ik heb mijn eerste jaar afgerond van het HBO en helaas mijn P niet kunnen halen door wiskunde. Ik ben begonnen met basis en toen MBO 2 en 4 dus heb ik helaas nooit wiskunde gehad op HAVO niveau en op het HBO heb ik alleen een programma gehad om te oefenen dus ik heb er geen lessen van. Helaas is nog te moeilijk voor mij.

Is er iemand die mij een goede cursus kan aanbevelen die ik op mijn gemak kan kijken(online) en niet dat je in een klas zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ-9_lMZJ844q5_WHmC7rph2JkU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mg5NLy0IMWqFcmqXJsX7Gz9r.jpg?f=user_large
Foto hierboven zijn de stoffen die ik moet beheersen voor de examen.
Uiteraard ben ik bereid om geld neer te leggen voor een goede cursus (online)

;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Math with Menno schijnt een populair YouTube-kanaal te zijn voor middelbare school wiskunde. Ongetwijfeld wordt daar de basis uitgelegd van de onderwerpen die je aanstipt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
g0tanks schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:03:
Math with Menno schijnt een populair YouTube-kanaal te zijn voor middelbare school wiskunde. Ongetwijfeld wordt daar de basis uitgelegd van de onderwerpen die je aanstipt.
Bedankt, ziet er goed uit!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
www.khanacademy.org gebruik ik nog steeds terwijl ik informatica studeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vergeet ook niet om bij de docent aan te kloppen met de dit verhaal. Niet als excuus/'zielig verhaal' waarom het niet lukt, maar wellicht heeft die nog een goed boek, cursus of iets anders om je kennis bij te spijkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Pingo76 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:15:
www.khanacademy.org gebruik ik nog steeds terwijl ik informatica studeer.
is dit ook in Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Lanfear89 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:30:
Vergeet ook niet om bij de docent aan te kloppen met de dit verhaal. Niet als excuus/'zielig verhaal' waarom het niet lukt, maar wellicht heeft die nog een goed boek, cursus of iets anders om je kennis bij te spijkeren.
Heb ik gedaan, ik krijg als advies om Basisvaardigheden Toegepast Rekenen voor het HEO te kopen, maar ik denk dat ik met filmpjes het beter ga snappen. Dus daarom twijfel ik een beetje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingo76
default12 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Nee, ik volg de filmpjes altijd met Engelse ondertiteling aan.

https://www.bol.com/nl/nl...9JFyw.2_9.10.ProductTitle

Dit boek is in NL en wordt veel aangeraden. Als jij me je adres pm't stuur ik je dit boek gratis toe. Ik heb nooit gebruikt Khan Academy was voldoende voor mij :)

[ Voor 39% gewijzigd door Pingo76 op 05-07-2021 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 18:33
Pingo76 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Dit boek is in NL en wordt veel aangeraden. Als jij me je adres pm't stuur ik je dit boek gratis toe. Ik heb nooit gebruikt Khan Academy was voldoende voor mij :)
Boek heb ik ook nog een het is ok omdat er veel oefeningen in staan. maar als niemand je toelichting kan geven op zaken waar je vast loopt, blijft het moeilijk om te leren.

Wat vooral bij algebra werkt is een abonnement op wolframalpha. Je kunt er elke formule insteken en wolfram legt de stappen uit hoe je tot de uitkomst had moeten komen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingo76
Clifdon schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:53:
[...]

Boek heb ik ook nog een het is ok omdat er veel oefeningen in staan. maar als niemand je toelichting kan geven op zaken waar je vast loopt, blijft het moeilijk om te leren.

Wat vooral bij algebra werkt is een abonnement op wolframalpha. Je kunt er elke formule insteken en wolfram legt de stappen uit hoe je tot de uitkomst had moeten komen.
Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik het boek gekocht en er nooit naar gekeken verder :P Khan Academy was voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Pingo76 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:35:
[...]

bedankt voor de aanbod maar ik denk zelf dat ik hem niet ga gebruiken 8)7
Ik denk dat ik Khan gewoon ga uitproberen, als het bevalt dan ga ik er mee door :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:02
Je zou gewoon bijles kunnen overwegen. Als je een paar uur met iemand zit, zal je de basis wel beheersen en je vragen kunnen stellen. Daarna zelfstandig doorgaan met een boek of khanacademy (neem ook wiskundeacademie eens door).

Kost wel een 100 tot 200 euro, en je bent afhankelijk van de kwaliteit van je bijlesdocent.

Wikiwijs is trouwens ook goed om te bekijken, en dr aart heeft ook een informatieve website. Hhofstede staat ook vol met allerlei uitleg, oefeningen en leuke feitjes.

[ Voor 20% gewijzigd door mathelicious op 05-07-2021 19:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loo9100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-07 17:54
Voor uitleg wiskundeacedemie: https://wiskundeacademie.nl/onderwerpen
Je kan gelijk sorteren op onderwerp of leerjaar.
Maarja wiskunde is wel veel sommen oefenen, dat moet je niet vergeten.

Succes

[ Voor 14% gewijzigd door Loo9100 op 05-07-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Loo9100 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:18:
Voor uitleg wiskundeacedemie: https://wiskundeacademie.nl/onderwerpen

Succes
Hele handige site, ik kan meteen de onderwerp kiezen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Loo9100 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:18:
Ja, dat zie ik wel een beetje als risico als je vooral wil leren met filmpjes (maar ik heb de methodes niet in detail bekeken). Of het uit een boek is of op een website, je hebt wel sommen nodig om op te oefenen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:32

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@default12 ik ben docent Werktuigbouwkunde op het HBO en voor de voorbereiding van onze wiskundelessen maken we regelmatig gebruik van de fimpjes van de WiskundeAcademie

YouTube: YouTube

Op dit kanaal worden onderwerpen goed uitgelegd en kan je zeker gebruiken om je kennis bij te spijkeren.

Het volgende boek gebruiken we voor studenten die hun wiskunde naar HBO-niveau willen tillen.
https://www.noordhoff.nl/...en-wiskunde-9789001575175

[ Voor 20% gewijzigd door Flimovic op 05-07-2021 23:42 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• default12
Flimovic schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:37:
@default12 ik ben docent Werktuigbouwkunde op het HBO en voor de voorbereiding van onze wiskundelessen maken we regelmatig gebruik van de fimpjes van de WiskundeAcademie

YouTube: YouTube

Op dit kanaal worden onderwerpen goed uitgelegd en kan je zeker gebruiken om je kennis bij te spijkeren.

Het volgende boek gebruiken we voor studenten die hun wiskunde naar HBO-niveau willen tillen.
https://www.noordhoff.nl/...en-wiskunde-9789001575175
heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wiskundeacademie is inderdaad heel goed. Ik heb er erg veel aan gehad destijds op de havo. Ik deed trouwens wel wiskunde A, maar dat zal weinig uit moeten maken voor de kwaliteit van de filmpjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36
Ik heb dit ook gehad, zakte op wiskunde op de HTS ivm MBO niveau 4 als vooropleiding en dit terwijl ik erg goed was in wiskunde (dat getuigde ook het cijfer van het eerste tentamen: 9)

Ik heb dit echter bij de wiskunde lerares gemeld op de HTS en bij mijn mentor. Alle vakken stond ik ruim voldoende behalve voor wiskunde, daar kwam ik niet hoger dan een 3 terwijl ik minimaal een 4,5 gemiddeld moest hebben.

De wiskunde lerares heeft me toen wat bijles gegeven zodat ik wat basiskennis had en zei me om me te concentreren op de dingen die ik al wist maar nog niet helemaal door had. Daar heeft ze me dus op een paar belangrijke tentamenonderdelen geholpen om het beter te begrijpen. Het tentamen erna haalde ik dus een 4,5 wat voor mij voldoende was.

De school nam mijn opmerkingen over de vooropleiding erg serieus en als het goed is hebben ze in de jaren erna voor MBO leerlingen extra wiskunde gegeven om het gat meer te vullen.

Mijn advies is dus om het op school te melden dat je MBO als vooropleiding hebt gehad en dat je daardoor voor wiskunde dus een groot gat hebt zitten wat je zelf niet zo kunt oplossen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redryder
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ik ben zelf erg tevreden over de volgende boeken:
https://www.bol.com/nl/nl...iskunde/1001004006559608/
https://www.bol.com/nl/nl...iskunde/1001004006423635/

neemt je stap voor stap door de wiskunde heen en word steeds complexer.
Als je deze 2 boeken uit hebt, heb je alle kennis voor HBO. En ze zijn erg handig als naslagwerk.

eventueel kun je voor deze 2 boeken beginnen met https://www.bol.com/nl/nl...nen-2-e/1001004009662900/

nisi credideritis non intelligetis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingo76
bwerg schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:15:
[...]

Ja, dat zie ik wel een beetje als risico als je vooral wil leren met filmpjes (maar ik heb de methodes niet in detail bekeken). Of het uit een boek is of op een website, je hebt wel sommen nodig om op te oefenen.
Daarom www.khanacademy.org daar kun je naast filmpjes bekijken oefenen tot je een ons weegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• default12
Bedankt allemaal voor jullie reacties. ik heb tot einde van de 2e jaar de tijd om alles goed erin te stampen anders krijg ik studievertraging helaas.
Dus mijn plan van aanpak is al volgt als dat iemand interesseert;

- Programma van school doornemen (https://sowiso.nl)
- Als ik een onderdeel niet snap kijk ik eerst of Math with Menno / WiskundeAcademie een goede uitleg heeft.
- Als de aanpak boven niet werkt switch ik naar Khan Academy
- En als ik wat extra uitleg nodig heb bijvoorbeeld dan schaf ik een boek aan die in deze topics zijn aangeraden

(boek is laatste optie omdat ik het liever online doe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-07 11:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

default12 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Niet om vervelend te doen, maar binnen informatica krijg je vaak ook boeken (en heel veel bronnen) die volledig in het Engels zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingo76
default12 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:09:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. ik heb tot einde van de 2e jaar de tijd om alles goed erin te stampen anders krijg ik studievertraging helaas.
Dus mijn plan van aanpak is al volgt als dat iemand interesseert;

- Programma van school doornemen (https://sowiso.nl)
- Als ik een onderdeel niet snap kijk ik eerst of Math with Menno / WiskundeAcademie een goede uitleg heeft.
- Als de aanpak boven niet werkt switch ik naar Khan Academy
- En als ik wat extra uitleg nodig heb bijvoorbeeld dan schaf ik een boek aan die in deze topics zijn aangeraden

(boek is laatste optie omdat ik het liever online doe)
En mijn aanbieding om het boek, dat ik nooit gebruikt heb, gratis toegestuurd krijgen staat nog steeds he!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• default12
Pingo76 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:18:
[...]

En mijn aanbieding om het boek, dat ik nooit gebruikt heb, gratis toegestuurd krijgen staat nog steeds he!
Zal ik onthouden! erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36
default12 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:09:
Is het niet zo dat je de propedeuse binnen 2 jaar afgerond moet hebben? En als je dat niet doet dat je dan de opleiding moet afbreken?

Zo was het bij mij in elk geval, tenzij je hele zwaarwegende redenen hebt kan het met 1 jaar verlengd worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• default12
DutchKel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:54:
[...]

Is het niet zo dat je de propedeuse binnen 2 jaar afgerond moet hebben? En als je dat niet doet dat je dan de opleiding moet afbreken?

Zo was het bij mij in elk geval, tenzij je hele zwaarwegende redenen hebt kan het met 1 jaar verlengd worden.
Dat dacht ik ook eerlijk gezegd, maar een vriend van mij die Finance and control doet die heeft zijn P niet. En gaat naar de 3e als die hem niet haalt volgens hem dan heeft hij een jaar studievertraging. Met corona zijn er een aantal dingen aangepast.
Pagina: 1