Hoe is deze schimmel ontstaan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hissighh
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Mijn vraag

Wij hebben al enige tijd last van schimmel in ons appartement. Het schimmel komt op de muur achter het bed vanaf de grond naar boven, maar niet boven ons bed uit. Bijzonder aan deze kamer is dat het hier altijd wat kouder is dan in andere ruimtes. Verder heeft de ruimte een klein kiepraampje, zoals normaal te vinden in bijvoorbeeld garages..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_n_kP5Chh-dW29avTu42buR1XM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOqou8Obs808k0mBJz8kiJb8.jpg?f=fotoalbum_large

Zouden jullie mij kunnen adviseren in wat voor schimmel dit is en hoe ik er vanaf kom?

Komt het bijv. door:
  • Slechte ventilatie (Door raam te weinig open)
  • Slechte ventilatie (Raampje te klein voor goede ventilatie)
  • De bouwconstructie
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vind het erg op optrekkend vocht lijken.

Alle reacties

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:53
Weet je wat er achter/onder die muur zit? Wellicht zit daar een badkamer, of lopen er leidingen door de muur.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-01 14:15
Heb je een luchtvochtigheid meter? Zo niet dan zou ik als stap 1 er een aanschaffen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de muur is kouder dan de omgeving en trekt hierdoor vocht aan daarnaast lijkt het een slecht geventileerde ruimte.
oplossing zou kunnen zijn: koude muur isoleren; ruimte niet te koud laten worden (radiator op 19gr) en verse luchtcirculatie realiseren. Maar beginnen met anti schimmel behandeling om de groei af te remmen.

d:)b :henk d:)b

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Welke verdieping?

Een koudebrug in de constructie en/of gebrek aan ventilatie/verwarming achter het meubel kan schimmel veroorzaken.

Oplossingen variëren van beter ventileren tot een voorzetwandje.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Schimmel komt altijd door vocht. Vocht zal hier denk ik wel door een koudebrug komen idd. Dus of ventileren aldaar of de koudebrug verhelpen.

Zie ook https://www.murenvochtig.nl/schimmel-in-huis

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wij hadden dit vroeger ook in het appartement. Met alleen natuurlijk ventileren kwamen we er helaas niet. Dus ramen open loste het niet op. Geen eenvoudig zichtbare koude brug, maar die was er waarschijnlijk wel. Ontvochtiger was nodig.

Een inpandige badkamer hielp niet mee omdat een groot deel van het vocht dus in huis bleef. Als dat bij jullie ook zo is: Hoe goed is de afzuiging in de badkamer?

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 05-07-2021 17:32 ]

Pagina: 1