Situatie :
TV beneden met chromecast
TV boven met chromecast
Bedraad Netwerk:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NwGVCSjlPuqBkz4rVcvCCWrE.jpg?f=user_large)
DHCP staat overal uitgeschakeld behalve op de Tele2 Router.
Wifi 2,4Ghz overal uitgeschakeld
Wifi 5Ghz overal zelfde naam, password, encryptie e.d. Roamen door het huis heen gaat ook prima
Probleem:
De Chromecast van de TV beneden wil regelmatig niet casten. De chromecast geeft gewoon het 'normale' standby scherm weer op de TV.
Wanneer ik probeer te casten ziet hij netjes de huiskamer TV en de Slaapkamer TV, maar vervolgens gebeurt er niets als ik de huiskamer tv kies.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Chromecast gereset, geen resultaat
- Chromecast van boven en beneden gewisselt --> geen resultaat
- Casten vanaf de PC in de woonkamer werkt overigens altijd perfect. Geeft nooit problemen dus ik vermoed problemen met de wifi?
- Wifi op de router boven uitgezet sinds 3 dagen en alles werkt weer zoals het zou moeten. Geen issues meer gehad met de chromecast.
Schijnbaar gaat er dus iets mis in mijn wifi settings.
Ik vermoed dat mijn chromecast 'per ongeluk' met de Archer C6 verbind i.p.v. de EAP225 van beneden. Maar dan nog zou ik gewoon moeten kunnen casten lijkt mij, zit toch in hetzelfde netwerk?
Is er een bepaalde setting die ik over het hoofd heb gezien?
TV beneden met chromecast
TV boven met chromecast
Bedraad Netwerk:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NwGVCSjlPuqBkz4rVcvCCWrE.jpg?f=user_large)
DHCP staat overal uitgeschakeld behalve op de Tele2 Router.
Wifi 2,4Ghz overal uitgeschakeld
Wifi 5Ghz overal zelfde naam, password, encryptie e.d. Roamen door het huis heen gaat ook prima
Probleem:
De Chromecast van de TV beneden wil regelmatig niet casten. De chromecast geeft gewoon het 'normale' standby scherm weer op de TV.
Wanneer ik probeer te casten ziet hij netjes de huiskamer TV en de Slaapkamer TV, maar vervolgens gebeurt er niets als ik de huiskamer tv kies.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Chromecast gereset, geen resultaat
- Chromecast van boven en beneden gewisselt --> geen resultaat
- Casten vanaf de PC in de woonkamer werkt overigens altijd perfect. Geeft nooit problemen dus ik vermoed problemen met de wifi?
- Wifi op de router boven uitgezet sinds 3 dagen en alles werkt weer zoals het zou moeten. Geen issues meer gehad met de chromecast.
Schijnbaar gaat er dus iets mis in mijn wifi settings.

Is er een bepaalde setting die ik over het hoofd heb gezien?
don't mind me