Computert stottert regelmatig :?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
Vraag niet hoe het komt, maar steeds vaker begint mijn computer te stotteren. Programmas gaan dan erg traaag lopen, geluid (mp3) begint zwaar te stotteren, en muis stottert ook zwaar.

Ik heb o.a. een athlon 1200 sblive ABIT kt7a moederbord en windows ME.
Wie weet hoe ik van dat stotteren af kom.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
een of ander programma staat stom te doen op de achtergrond
check ff

(niet altijd zochtbaar maar je moet een en ander killen en dan zou het over moeten zijn)

en natuurlijk Win ME ;) gebruik liever win2k of win98 of XP...

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

gewoon ff formatten en dan draait het wel weer voor een maandje ofzo. MS he :(

Tweakers Discord

• Gabriel_Knight
Ik gebruik 2 OSen
1 voor normaal gebruik, in mijn geval Windows ME (spelletjes internet office etc)
en 1 voor Videobewerken, in mijn geval Windows 2000.

Windows opnieuw instaleren is een oplossing, maar duurt weer een dag voordat alle drivers en updates weer geinstalleerd staan.

Windows ME is het enige OS dat goed met mijn moederbord werkt (kt7a van abit) windows 98 en se geven allerlei foutmeldingen en de hardware wordt niet goed verdeelt over de irq's.

Heb ook even Windows 95 gebruikt, en jemig wat loopt dat lekker snel, alleen jammer dat de hardwaresupport wat beperkt is.

Windows XP sucks. Kan met die firewall aan nauwelijks fatsoenlijk internetten, alles wordt geblokkeeerd! Bestandje downloaden geeft al ellende! Tevens is windows XP zeer lomp en traag, en werken veel spelletjes NIET onder XP (this programm only works on windows 9x)

Iemand nog een idee?

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 09:11 blaatte Dark_Rain iets uit zijn nek zonder veel betekenis:
gewoon ff formatten en dan draait het wel weer voor een maandje ofzo. MS he :(
nee daar heeft die gozer wat aan. hij zoekt een oplossing en dat is dit dus duidelijk niet. :(
zeg dan liever niets. :(

check je geheugen met bijvoorbeeld memtest
draai inderdaad geen ME
en kijk even in de taskmanager welk programma staat te pollen.
heb je misschien iets van een temperatuurmetertje dat iedere seconde de temp van je kast/cpu laat zien.

succes

• Gabriel_Knight
Waar kan je dat memtest downloaden?
Want ik heb wel es een simpel memtest programma gebruikt en dat gaf geen problemen aan.

Ik gebruik trouwens Kingston geheugen (retail), dus denk niet dat het daar aan ligt.

Heb erg veel meegemaakt, maar vindt dit stotteren zo vreemd.

Heb Norton systemworks draaien, maar na verwijdering hiervan gaat het stotteren gewoon door. :(
Dus heb em er weer opgezet.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 09:55 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Waar kan je dat memtest downloaden?
http://www.tweakfiles.com/memory/memtest.html

Daar bijvoorbeeld. 2 seconden zoeken op google...........

• Gabriel_Knight
Sorry voor de misschien vreemde vraag, maar het barst op internet van de memtest progs

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 10:17 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Sorry voor de misschien vreemde vraag, maar het barst op internet van de memtest progs
Je gaat toch geen sorry zeggen, als iemand zoals ik op zo'n manier een linkje geeft :P Dan zeg je gewoon: "He lullo, wat vriendelijker mag ook hoor" ;) :+

Verwijderd

Heb je MS Office geinstalleerd? Die scheduled namelijk indexering van Office files (in background). Die entry vindt je in je Startup (of Opstarten) menu en kan je wegkieperen.
Dat gaf bij mij vroeger ook aanleiding tot zwaar stotteren en slechte respons op geregelde tijdstippen.

• Gabriel_Knight
Heb office ja, maar die indexing heb ik niet geinstalleerd
en die staat uit, dat ding doet inderdaad meer slecht dat goeds heb ik vroeger al gemerkt.

Verwijderd

Ook gekeken of er in je registry
(HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run) niks staat van Office? Of andere onbekende programma's?

• Gabriel_Knight
zucht staat niks bijzonders
Ik denk eraan om anders maar weer windows opnieuw erop te zetten.

Langer dan 2 maanden houd windows 9x het bij mij nooit vol

zucht

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Waarschijlijk staat de systemrestore van WinME aan. Die moet je uitzetten.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

ghost file aanmaken zodra systeem nieuw geinstalleerd is MET drivers. Zo kun je dan meteen beginnen als je systeem weer traag wordt en je die ghost-file terugzet

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1