Thuiswerken en gamen op 1 pc die in andere ruimte staat.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Ik zoek een goede oplossing voor een bepaalde setup die ik in mijn hoofd heb zitten.

Ik heb momenteel 1 pc thuis, Beste van het beste wel een beetje, wat nu zowel mijn game pc is als ook mijn werk pc. Deze staat alleen momenteel in de woonkamer. Wat ik eigenlijk wil is deze boven neerzetten, en daar een vaste racesetup bij maken. Nu ruim ik altijd alles op en zo, en dat is lastig en gedoe.

Eigenlijk wil ik dus boven de pc neerzetten, en tripple screens of mijn Samsung 49inch ultrawide neerzetten om te racen.

Maar, als ik beneden zit, en ik werk op deze pc, dan zou ik eigenlijk geen nieuwe pc willen kopen, maar gewoon op diezelfde pc werken. Maar, soms ook een spelletje spelen, een filmpje kijken, sport volgen net waar ik zin in heb. Dit gaat niet goed via een remote sessie. Dus ik wil eigenlijk beneden gewoon een toetsenbord en muis en 4K monitor hebben staan, die op dezelfde pc aangesloten zitten boven. En dan met de druk op een knop zou ik willen wisselen tussen naar welk scherm die pc boven zijn beelden stuurt en welke muis en toetsenbord leidend zijn.

Zijn hier oplossingen voor? KVM switchen zijn volgensmij precies omgekeerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
je kan wel KVM gebruiken, want soms hebben die ook 1 in 2 out.
Let wel op hoe je dit met kabels wilt oplossen.
Alternatief: monitor met USB beneden zetten, dan ben je er ook ineens vanaf.