Nieuw: Reacties rapporteren op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zojuist is er een nieuwe feature online gekomen, je kunt nu reacties rapporteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D4pTq-qR6E7_Oipp7tSDL5Mtsk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lq62YSkAqKuBEdEvDGwUqCr4.png?f=user_large

De functionaliteit is simpel en zou verder voor zichzelf moeten wijzen.

Op de achtergrond krijgen wij dan de meldingen in een overzicht te zien met een link naar de betreffende reactie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJc1LUhDTfTQrCCwXFLzpL5u-us=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N4THF20szhR6SDxQtHUds0IZ.png?f=user_large

Na afhandelen verdwijnt de melding weer. Bij de reactie zelf is niet te zien dat deze is gerapporteerd en het is ook niet de bedoeling dat je dat in een reactie meldt. We geven in principe geen feedback op de binnengekomen meldingen, maar we zijn natuurlijk blij met elke nuttige melding die we krijgen, ook als ze toevallig dubbel zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
wat is precies de bedoeling hiervan?
Ongewenste posts melden (maar daar hebben we -1 toch al voor?)
Posts met afwijkende moderaties melden (maar daar hebben we het topic toch al voor?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Met name voor het melden van reacties die je ook niet op -1 wil zien staan. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nice, ideaal voor troep die op -2 thuis hoort :)

Moet dat commentaar een uitgebreid epistel zijn, of is kort en to-the-point in principe voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:13:
Moet dat commentaar een uitgebreid epistel zijn, of is kort en to-the-point in principe voldoende?
Het moet duidelijk genoeg zijn, dat lijkt mij de enigste eis.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wildhagen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:13:
Nice, ideaal voor troep die op -2 thuis hoort :)

Kort is beter, wij moeten het namelijk ook allemaal lezen :+ Als het heel duidelijk is, dan volstaat een paar woorden, dan komen we er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-06 21:18

3raser

⚜️ Premium member

Ik dacht even dat jullie me per ongeluk frontpage admin hadden gemaakt :) . Maar blijkbaar heeft iedereen deze nieuwe optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Wordt dit ook uitgebreid naar reacties bij product en winkelreviews of blijft dat via het Spammer gespot topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 21:00
Ik krijg alleen de rapporteer functie niet bij elke post. Bij een lange post, bij bepaalde steekwoorden, ik kan er niet echt een logica in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

skunkopaat schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:42:
Ik krijg alleen de rapporteer functie niet bij elke post. Bij een lange post, bij bepaalde steekwoorden, ik kan er niet echt een logica in vinden.
Kun je eens met een screenshot laten zien wat je bedoelt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
De functionaliteit is simpel en zou verder voor zichzelf moeten wijzen.
Toch denk ik dat jullie jezelf een plezier doen door een regeltje of 2 te besteden in die popup aan waarvoor de Rapporteer-functie bedoeld is ;) Anders ga je geheid dagelijks tientallen, zo niet honderden, reports krijgen over zaken die geen report waard zijn. Maar I guess dat jullie daar snel genoeg achter zullen komen :P

Wat moet het icoontje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/r/an.gif overigens voorstellen? Zelfs ingezoomd kan ik er geen kaas van maken. Moet het een pijltje naar beneden voorstellen dat aangeeft dat het uitklapt naar beneden?

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 05-07-2021 18:02 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Hahn schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:02:
Toch denk ik dat jullie jezelf een plezier doen door een regeltje of 2 te besteden in die popup aan waarvoor de Rapporteer-functie bedoeld is ;) Anders ga je geheid dagelijks tientallen, zo niet honderden, reports krijgen over zaken die geen report waard zijn. Maar I guess dat jullie daar snel genoeg achter zullen komen :P
Dit dus. Ik drukte er uit nieuwsgierigheid op en bij gebrek aan enige duiding van hoe of wat ben ik maar eens in het forum gaan kijken wat dit was... maar lang niet iedereen zal dit doen, er zullen hele volksstammen zijn die te pas en te onpas hun beklag gaan doen over dingen die ze "niet leuk" vinden, in de breedste zin des woords. Er is immers niet echt iets van een universele standaard over forums heen over wat wel en niet rapportwaardig is; sommige zijn streng genoeg dat zelfs een simpele off-topic post al een rapport rechtvaardigt, bij anderen hoef je niet aan te kloppen tenzij de reactie letterlijk de wet overtreedt. Natuurlijk kun je mensen die er echt niks van snappen en bezig blijven altijd gewoon het recht ontnemen, maar wat duiding lijkt me geen overbodige luxe.

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Och, ik vind het op zich wel goed dat er geen beperkingen bij staan. Mensen moeten zich ook niet bezwaard voelen om een melding te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Munchie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:36:
Wordt dit ook uitgebreid naar reacties bij product en winkelreviews of blijft dat via het Spammer gespot topic?
Het rapporteerlinkje staat toch bij alle reacties? Ik zie hem in ieder geval wel overal bij staan.

Bij de product- en shopreviews zelf staat hij inderdaad niet, maar die worden ook door anderen beheerd, dus dat kan niet via hetzelfde meldpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Eens, beetje duiding zou geen kwaad kunnen. Hopelijk kan dat met een update tzt nog worden doorgevoerd.
Wat moet het icoontje [Afbeelding] overigens voorstellen? Zelfs ingezoomd kan ik er geen kaas van maken. Moet het een pijltje naar beneden voorstellen dat aangeeft dat het uitklapt naar beneden?
Ik heb ook geen idee, maar als FP-mod heb ik nog een hoop meer icoontjes waarvan ik geen idee heb wat ze voorstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Dirk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:17:
Och, ik vind het op zich wel goed dat er geen beperkingen bij staan. Mensen moeten zich ook niet bezwaard voelen om een melding te doen.
Hmm, is het niet gewoon dan omdat de FP mods zich een beetje eenzaam voelen en op deze manier meer contact met de eindgebruikers zoeken? :P

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik vraag me af hoe dit gaat uitpakken, zeker zonder duidelijke omschrijving t.a.v. wat voor soort reacties gerapporteerd kunnen worden. Als ik al zie hoeveel mensen een onwelgevallige reactie gedachteloos naar -1 modden, dan zouden de meldingen wel eens kunnen binnenstromen, zeker nu de overgevoelige "social justice warriors" op steeds meer plekken opduiken. Het principe van vrijheid van meningsuiting moet ook niet in gevaar komen, vind ik persoonlijk. Afhankelijk van hoe met die meldingen straks wordt omgegaan kun je je daar best zorgen over maken.

Laten we hier in ieder geval niet een soort Facebook worden, waar je je tegenwoordig je vrienden ook kunt aangeven bij de Facebook-redactie, omdat ze naar jouw mening mogelijk radicaliseren: nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend 'extremist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MneoreJ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Hmm, is het niet gewoon dan omdat de FP mods zich een beetje eenzaam voelen en op deze manier meer contact met de eindgebruikers zoeken? :P
Shit, hij heeft ons door :(
choogen schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:39:
Ik vraag me af hoe dit gaat uitpakken, zeker zonder duidelijke omschrijving t.a.v. wat voor soort reacties gerapporteerd kunnen worden. Als ik al zie hoeveel mensen een onwelgevallige reactie gedachteloos naar -1 modden, dan zouden de meldingen wel eens kunnen binnenstromen, zeker nu de overgevoelige "social justice warriors" op steeds meer plekken opduiken. Het principe van vrijheid van meningsuiting moet ook niet in gevaar komen, vind ik persoonlijk. Afhankelijk van hoe met die meldingen straks wordt omgegaan kun je je daar best zorgen over maken.

Laten we hier in ieder geval niet een soort Facebook worden, waar je je tegenwoordig je vrienden ook kunt aangeven bij de Facebook-redactie, omdat ze naar jouw mening mogelijk radicaliseren: nieuws: Facebook test pop-up in VS die gebruikers vraagt of vriend 'extremist...
Het is inderdaad een beetje de vraag hoe het uit gaat pakken, we zullen het moeten ervaren. Op de FP is het vaak wat meer gepolariseerd dan op het forum, dus het zou goed kunnen dat er veel nutteloze rapportages binnenkomen.

We zullen het moeten ervaren, maar opzich zie ik er wel wat in om bij het rapporteren kort maar krachtig aan te geven waar het voor is bedoeld, met bijvoorbeeld een verwijzing naar het beleid, en dat het dus niet is om zaken te rapporteren waarmee je het niet eens bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Wat moet het icoontje [Afbeelding] overigens voorstellen? Zelfs ingezoomd kan ik er geen kaas van maken. Moet het een pijltje naar beneden voorstellen dat aangeeft dat het uitklapt naar beneden?
Dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B_aUyfkHBYNns21IZPVtRXtfK4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2aXevP6qoi3FDMYZGUzYMiNe.png?f=user_large

maar dan 8x8 pixels greyscale :P

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Even ter info en om onnodige bug reports te voorkomen; gebruikers van deze snippet: custom css snippet: Addon voor Perfect Dark snippet zien géén icoontje, en de box is rood gemaakt om te verduidelijken dat het om een report en geen reply gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MU-xNULFO5vk21R-Te8XFZ5T4y4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rZ7bbzdZXd8cME6dPwhHczPf.jpg?f=user_large

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twww55
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Dirk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Het rapporteerlinkje staat toch bij alle reacties? Ik zie hem in ieder geval wel overal bij staan.

Bij de product- en shopreviews zelf staat hij inderdaad niet, maar die worden ook door anderen beheerd, dus dat kan niet via hetzelfde meldpunt.
Het zou niet moeilijk moeten zijn om meldingen weer te geven op basis van je rol en rechten.

Dat is een relatief kleine aanpassing met een grote positieve uitwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
crisp schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Dit:

[Afbeelding]

maar dan 8x8 pixels greyscale :P
Ik had never nooit dat erin gezien :P Sowieso, als ik op 'warning sign' Google, dan kom ik vrijwel alleen maar deze oriëntatie tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIJzbawuTIpmDKVW7KFfuxJTots=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5zPE8AFgKlaQpniuMR4NcTXv.png?f=user_large

Dus hij is nog op z'n kop ook, om herkenbaar te zijn :+ In dit geval lijkt het me beter om heel dat icoontje weg te laten, want het is zo klein dat het meer vragen oproept dan beantwoordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 09-07-2021 20:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:08
RoD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Shit, hij heeft ons door :(

[...]

Het is inderdaad een beetje de vraag hoe het uit gaat pakken, we zullen het moeten ervaren. Op de FP is het vaak wat meer gepolariseerd dan op het forum, dus het zou goed kunnen dat er veel nutteloze rapportages binnenkomen.

We zullen het moeten ervaren, maar opzich zie ik er wel wat in om bij het rapporteren kort maar krachtig aan te geven waar het voor is bedoeld, met bijvoorbeeld een verwijzing naar het beleid, en dat het dus niet is om zaken te rapporteren waarmee je het niet eens bent.
De vraag is natuurlijk of het echt zinloos is, of dat het in ogen van de melder wel zinvol ks.

Daarnaast heb je ook nog de situatie dat bepaalde leden misschien vaker een report krijgen. En dan is er meer aan de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Tot nu toe lopen de reports wat mij betreft prima. Er zitten wel wat meldingen tussen waar ik niks mee doe, maar die zijn zo weggeklikt.

Pagina: 1