Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology Drive Sync werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 19:43
Graag wil ik het volgende voorleggen.
Situatie: Synology NAS DS218+ met 2x WD red 2 TB. NAS heeft goed gefunctioneerd totdat er een harde schijf defect ging. Beide schijven zijn vervangen voor WD red 3 TB. DSM opnieuw geïnstalleerd, Gebruikers en rechten opnieuw ingesteld. Backup teruggezet en weer door.

Echter de Synology Drive wil niet/niet goed synchroniseren met de twee cliënten. Er is één map met data die het goed heeft gedaan en nu ook er mee gestopt is. (er zijn geen andere cliënten)
Het gaat om drie hoofdmappen waarvan de mappen die daar inzitten syncen, echter de bestanden die daar inzitten worden niet gesyncd.

De support van Synology heeft hier via mail over meegedacht, maar dat heeft niet tot een oplossing geleid. (Suggestie gingen met name over de instellingen, die allemaal correct staan)
(dit is niet de eerste keer dat ik dit instel)

Zowel op de NAS als op de cliënten is de software 2x opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd, zonder succes.
Ik vermoedde dat het met de rechten op de bestanden te maken zou kunnen hebben, maar ik kan geen gekke instellingen ontdekken, zowel op de NAS als in Windows (NTFS)
Kan iemand hier over meedenken?
Ik weet het niet meer. 8)7

...

Computer says, noo

Alle reacties

• Vondelpark
kan een admin het topic verplaatsen naar Synology vraag en antwoord? Waarschijnlijk komt hij daar beter tot zijn recht.

Computer says, noo

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11 06:05
Welke DSM versie gebruik je? Is het niet wellicht een issue in de DSM versie welke je op dit moment draait?

• Vondelpark
Versie DSM 6.2.4.25556 wordt gebruikt. Nog geen 7
Dezelfde versie als voor de HD crash

[ Voor 27% gewijzigd door Vondelpark op 05-07-2021 16:37 ]

Computer says, noo

• Vondelpark
Toch even de oplossing melden.

Op de cliënt heb ik versie 3.0 van de Drive Sync geïnstalleerd. Dat gaf geen oplossing.
Daarna heb ik op de Synology de Bèta versie geïnstalleerd van de Synology Drive Server. Et voilà, toen ging het synchroniseren opeens wel goed.

Computer says, noo