gaming headset voor de pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Beste lezers,

Omdat mijn koptelefoon schijnbaar ruis overbrengt ga ik opzoek naar een andere.

Mijn desktop heeft geen bluetooth. Omdat ik graag draadloos wil is dit wel jammer. Maar ik zag dat er ook radiogestuurde headsets zijn. Maar kan een pc dat wel? Eigenlijk bedoel ik, kan iedere PC dat, en hoe controlleer ik dat. bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Razer Nari Essential THX Wireless Gaming Headset

krijgt een prima beoordeling en is ook wel mijn budget eerlijk gezegd.

Is er een reden waarom ik wel of niet voor radiogestuurd zou moeten gaan? Of juist een bluetooth dongel kopen?

En, kan ik deze headset ook op mijn receiver aansluiten? Zodat ik ook muziek kan luisteren.

hartelijk dank!

[ Voor 4% gewijzigd door paper towel op 05-07-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:03
Via een station, maar dan kan je net zo goed een bluetooth dongel in je pcsteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
dus er moet wel een ontvanger bij?

is er ook een voorkeur qua kwaliteit/betrouwbaarheid als je kijkt naar radiogestuurd of bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je krijgt een ontvanger erbij, die steek je in een USB poort van je computer. Hij is dus geschikt voor elke computer en de PS4 maar je kan hem niet op je receiver aansluiten.

Echter een grote reden om het niet te doen is dat het stuk voor stuk waardeloze producten zijn, het budget gaat vrijwel volledig op aan de draadloze functionaliteit en het geluidsniveau is om te huilen.
99ruud99 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:53:
Via een station, maar dan kan je net zo goed een bluetooth dongel in je pcsteken :)
Hangt er echt vanaf waar je het voor gaat gebruiken. Bluetooth is niet bepaald geschikt voor realtime communicatie met goede geluidskwaliteit.
paper towel schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:54:
dus er moet wel een ontvanger bij?

is er ook een voorkeur qua kwaliteit/betrouwbaarheid als je kijkt naar radiogestuurd of bluetooth?
Draadloos is überhaupt waardeloos, er zijn maar een handjevol redelijke producten en die zijn allemaal flink aan de prijs. Ik zou echt geen draadloze headset nemen, zeker niet in deze prijsklasse.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
okay helder, dan gewoon maar bedraad. ik wil er niet meer aan uitgeven. dankje. ik ga even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:03
pricewatch: HyperX Cloud II Red

deze zakt elke zoveel tijd weer even richting 60 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Is er nog een goedkopere te adviseren? Er zijn zoveel opties...
Ik ben geen hardcore gamer. Nu gebruik ik de headset enkel voor League of legends, ik moet dan wel goed verstaan baar zijn. 7.1 Dolby heb ik niet nodig.

Ik ga ook opzoek naar een fatsoenlijke (game) muis. Is bedraad dan ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Is er nog en reden waarom je voor en USB of 3.5 jack aansluiting zou kiezen? Zit daar kwaliteit verschil tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delorian25
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:21
Ik heb zelf de corsair void pro, ik vind het echt werelds, je hoort echt goed waar ze vandaan komen en naja kwaliteit (geluid en bouw) over-all vind ik ook heel prima.

Voor mij nooit meer een draad meer iig.

En naja 70/80 eu is niet heel veel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paper towel
bedankt voor de tips,

Zojuist heb ik de Cloud red II besteld. Ik ga niet eindeloos wachten tot deze naar 60 zakt, misschien. Mediamarkt heeft afgelopen zaterdag de prijs verhoogd.

ik heb inmiddels ook een hele fijne muis, een Roccat Kova, was in de aanbieding. tot nu toe bevalt deze mij prima :D
Pagina: 1