Vervangende keycaps voor Corsair K95 RGB Platinum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Na amper een jaar gebruik beginnen de keycaps van mijn toetsenbord het te vergeven en moet ik dus langzaam op zoek naar nieuwe. Hier een voorbeeld van een gesneuvelde keycap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwmTsIu_lMIy8ub_86t9YHDDcbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cp5JZ4L4WSldBqnZNXV9O52Z.jpg?f=fotoalbum_large

Garantie is helaas niet een optie ivm een koffiedouche en de vervanging van verschillende switches.

Enig idee waar ik fatsoenlijke keycaps kan halen? De enige die in de pricewatch staan zijn de Razer PBT Keycap Upgrade sets maar ik weet niet echt of dat kwalitatief goed is.

Enige help wordt gewaardeerd <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 18:32
Geen idee of dit kan helpen, maar hier heb je een paar handige links naar webshops waar je keycaps kan kopen en andere keyboard stuff :
https://gist.github.com/h...a7053473fe37b1a6f80e58efd

(Wat steek je uit om de caps zo kapot te krijgen ? :? )

[ Voor 12% gewijzigd door Boermansjo op 05-07-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 18:56
Bij corsair zelf kan je ze nog bestellen:
https://www.corsair.com/e...bt-config/p/CH-9000235-WW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Een beetje hotglue of secondelijm niet genoeg om dit gewoon weer goed te hebben? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Kijk hier wordt ik toch blij van. Heb even gekeken bij de andere websites die hierboven gelinked zijn maar die zijn mij echt te prijzig. Dank! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
MsG schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:54:
Een beetje hotglue of secondelijm niet genoeg om dit gewoon weer goed te hebben? :)
Het is altijd handig om een plan B te hebben ;) Ik ken mijn eigen linkerhanden goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Boermansjo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:50:
Geen idee of dit kan helpen, maar hier heb je een paar handige links naar webshops waar je keycaps kan kopen en andere keyboard stuff :
https://gist.github.com/h...a7053473fe37b1a6f80e58efd

(Wat steek je uit om de caps zo kapot te krijgen ? :? )
Geen idee. Dagelijks gebruik maar niet (in mijn ogen extreme zaken ofzo). Kan zijn dat ik er net tegenaan gebotst ben ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
MsG schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:54:
Secondelijm heeft gewerkt. Maar goed. Ik heb even het pricewatch linkje naar de corsair keycaps opgeslagen voor het geval dat.

Dank en ook dank naar de rest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

ZelianGuy schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:44:
Na amper een jaar gebruik beginnen de keycaps van mijn toetsenbord het te vergeven
Toch mooi dat je ze niet mee boos op je zijn ;)
Zoals ook al eerder aangegeven zou ik de gelijmde ook verstevigen met hot glue. Het voordeel is dat dit non-destructief is maar wel genoeg 'veerkracht' geeft kan om nieuwe scheuren tegen te gaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Als ik het me goed herinner hebben Corsair borde een afwijkende afmeting spatiebalk, daar zou ik op letten bij een nieuwe set.

Daarop aanmerkend €34,99 voor een complete set keycaps is niet duur, op Ali kun je wellicht een goedkopere set vinden maar of je die gok wilt nemen qua afmetingen van de toetsen en kwaliteit. Ik zou het wel weten voor die paar euro.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
sapphire schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:36:
Als ik het me goed herinner hebben Corsair borde een afwijkende afmeting spatiebalk, daar zou ik op letten bij een nieuwe set.

Daarop aanmerkend €34,99 voor een complete set keycaps is niet duur, op Ali kun je wellicht een goedkopere set vinden maar of je die gok wilt nemen qua afmetingen van de toetsen en kwaliteit. Ik zou het wel weten voor die paar euro.
Ik betaal graag 4 tientjes voor een nieuwe set die morgen binnen is en dat ik er compleet klaar mee ben. Scherpe opmerking over de spatiebalk, was ik zelf vergeten.
DukeBox schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Toch mooi dat je ze niet mee boos op je zijn ;)

[...]

Zoals ook al eerder aangegeven zou ik de gelijmde ook verstevigen met hot glue. Het voordeel is dat dit non-destructief is maar wel genoeg 'veerkracht' geeft kan om nieuwe scheuren tegen te gaan.
Ik heb veel liefde voor ze over O+ Beschik zelf niet over een Hot Glue gun maar heb wat extra lijm erop gedaan en even aankijken hoe het nu gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door ZelianGuy op 05-07-2021 13:40 ]

Pagina: 1