MacBook uit 2014 en Docking station

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 09:23
Hi allen,

Ik heb een vraagje mbt aansluitingen op een Macbook. Ik wil een Macbook aan kunnen sluiten op een docking station. Deze docking station heeft USB-C maar de macbook helaas niet. De Macbook heeft wel de volgende aansluitingen:

https://tweakers.net/i/k2...3VfXto=/i/2000722595.jpeg

De docking station: pricewatch: Dell WD19 180W

Is er iemand die mij kan vertellen of ik met een bepaalde kabel dit kan laten werken? of dat het toch hier en daar wat kabels overzetten wordt om me scherm en muis/toetsenbord te gebruiken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
Ik heb een D6000 aan mn dell laptop hangen. (zakelijk) Deze heeft drivers nodig anders werkt hij niet.

Heb je al op de support site van DELL gekekeken?
het lijkt er op dat ook voor deze dock een driver nodig is
https://www.dell.com/supp...ll-wd19-130w-dock/drivers

Met andere woorden. het lijkt er op dat deze niet gaat werken op een MacBook. misschien als je via bootcamp windows installeert dat je dan wel gebruik kan maken van de dock..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Alright, jammer maar is niet heel erg.

We hebben twee laptops die het meest ervoor gebruikt worden en dat zijn beide toevallig Dell laptops. Dat werkt perfect met de USB-C aansluiting. We hoopte ook een Mac er af en toe op aan te kunnen sluiten maar als dat niet gaat wordt het gewoon ouderwets paar kabeltjes los en weer vast koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:53
Als je dat dock al hebt, dan kun je het toch proberen met een kabeltje?
Dat kost je de kop niet.
https://www.allekabels.nl...bel/usb-c-naar-usb-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Kan er dan niks fout gaan? Er wordt natuurlijk ook stroom via de usb c mee gegeven. Ben bang dat er iets kapot gaat omdat usb a het niet zou kunnen handelen. (Geen idee of dat zo is of überhaupt kan?)

Heb zo'n soort kabeltje liggen dus zou t wel kunnen proberen als het veilig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

mrjobby schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:51:
Kan er dan niks fout gaan? Er wordt natuurlijk ook stroom via de usb c mee gegeven. Ben bang dat er iets kapot gaat omdat usb a het niet zou kunnen handelen. (Geen idee of dat zo is of überhaupt kan?)

Heb zo'n soort kabeltje liggen dus zou t wel kunnen proberen als het veilig is :)
Ja dat is veilig. De kabel geeft alleen stroom door als de andere kant daarom vraagt. Het is niet zo dat je de boel meteen doorfikt. Gebeurt dat wel, dan is er iets heel anders aan de hand.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Een poging waard dus. Ik ga het binnenkort eens proberen. Ik zal hier laten weten of het werkt!
Pagina: 1