PS2 Emulator voor PC

Pagina: 1
Acties:

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Topicstarter
Heb search gedaan en vond er enkele maar dan van maanden geleden.

Rest mij de vraag : Is er nu een emulator die PS2 spellen draait op een pc?

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

nee

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
jawel:
bij de bart smit hebben ze er een, slechts 1000 piekies, koppel die aan de tv-in van je videokaart et voila |:(

dit staat wel meer dan 1 keer in de search, en ook van veeeeel recenter...

• ZuzZoo

ZuzZoo

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 10:54 schreef DinoPK het volgende:
jawel:
bij de bart smit hebben ze er een, slechts 1000 piekies, koppel die aan de tv-in van je videokaart et voila |:(

dit staat wel meer dan 1 keer in de search, en ook van veeeeel recenter...
He dumbo,

volgens mij krijg je dan alleen maar beeld van de PS2 op je monitor, huh??????

Verwijderd

ey dumbo, je pc kan die emulator niet draaien, issie niet krachtig genoeg voor...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

UTFS :)

Overigens is er wel een site, waarop geclaimed wordt, dat de emulator die je daar kan downloaden echt werkt, maar ga er maar niet van uit. Bovendien kan je computer geen behoorlijke framerate leveren als het al zou werken. :(

Edit: Ik kan die site even niet meer vinden, maar hier heb je een Macintosh PS2 emulator. Kan een mac-user even vertellen of 'ie werkt? http://rbox.victoly.com/~imoron/

>:) >:) >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:26 schreef ZuzZoo het volgende:

[..]

He dumbo,

volgens mij krijg je dan alleen maar beeld van de PS2 op je monitor, huh??????
pas em een teddybeer.....hij heeft gewonnen! :+

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 21:53

WoutF

Hoofdredacteur
aargh, dit topic is gister gewoon nog voorbij gekomen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/56214/

Verwijderd

ben je nou zo stom of ligt het aan mij |:( :Z

• ZuzZoo

ZuzZoo

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:21 schreef woutf het volgende:
aargh, dit topic is gister gewoon nog voorbij gekomen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/56214/
Weet je dat wel zeker? Niet te haastig reageren alsjeblieft want dan had je wel geweten dat het niet vn gisteren maar van 16 oktober was!?

En niet flamen jongens want ik weet inderdaad dat er tig topics voorbij zijn gegaan. Zoals al eerder genoemd zijn er geen recentere (zinnige) topics, dus vandaar ik dit topic geopend hebt. Want misschien is er in de tussentijd wel een of ander emulator ontwikkeld, snappie jongens???

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Steffie

Opaque

Heb je die weleens bekeken dan ?

Laatste reply is nog geen 30 uur geleden in dat topic.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• ZuzZoo

ZuzZoo

Topicstarter
Hmmz....ik zal wel effe kijken dan....let wel: de laatste keer dat ik keek/searchde zag ik geen recentere.....
Anyway bedankt....

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 22:05
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:33 schreef Aspi het volgende:
ey dumbo, je pc kan die emulator niet draaien, issie niet krachtig genoeg voor...
Wat voor een PC heb je dan wel nodig???

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 11:54 schreef Fighter het volgende:

[..]

Wat voor een PC heb je dan wel nodig???
Een Pentium5 @ 5000 Mhz met een GeForce4 met 128MB

Ongeveer dan he :) Wil je een console perfect emuleren moet de processing power van de PC ongeveer 12 keer hoger liggen. Er zijn nu nog niet eens perfecte Dreamcast emu's, en die's toch een stukkie minder dan een PS2 (en toch een geweldig machientje hoor die DC, das dus niet denigrerend bedoelt)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 13:33
Hm, ik kan me herinneren, en da's niet eens zo lang geleden, 1998 ofzo, dat men zij dat er een asociaal snelle PC nodig was om de PSX te emuleren. Dat bleek ook redelijk mee te vallen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 23:48 schreef s_roubos het volgende:
Hm, ik kan me herinneren, en da's niet eens zo lang geleden, 1998 ofzo, dat men zij dat er een asociaal snelle PC nodig was om de PSX te emuleren. Dat bleek ook redelijk mee te vallen :)
Oh ja? Mag jij mij vertellen wat voor een PC op een fatsoenlijke manier een PSX kan emuleren? Dus zonder slowdown etc? En dan mag je eens nadenken of die PC in 1998 niet gruwelijk snel zou zijn geweest. |:(

(oh ja, en toen bestond de PSX dus ook al een paar jaartjes)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Comment uit het guestbook van die mac emu:
Wow, cool. I was equally amazed to find that this managed to play old Amiga CD games too, something that's hidden in the docs!!! The PSX emulation is perfect, even at full screen. Wow again. :-)
Kortom, een en al onzin :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 01:51 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Oh ja? Mag jij mij vertellen wat voor een PC op een fatsoenlijke manier een PSX kan emuleren? Dus zonder slowdown etc? En dan mag je eens nadenken of die PC in 1998 niet gruwelijk snel zou zijn geweest. |:(

(oh ja, en toen bestond de PSX dus ook al een paar jaartjes)
Ja maar dat komt omdat alle psx emu's hardwarematig niveau emuleren.

Als een programma als ultrahle dat deed, kon ik geen n64 games zonder slowdowns op een celeron 500 met voodoo 3 doen lijkt mij.

dus zou het dan wel kunnen zeg maar om op zo'n basis in de toekomst een ps2 emu te bouwen?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 03:07 schreef kRiTz_C het volgende:

[..]

Ja maar dat komt omdat alle psx emu's hardwarematig niveau emuleren.

Als een programma als ultrahle dat deed, kon ik geen n64 games zonder slowdowns op een celeron 500 met voodoo 3 doen lijkt mij.

dus zou het dan wel kunnen zeg maar om op zo'n basis in de toekomst een ps2 emu te bouwen?
Uiteraard...de PC's ontwikkelen zich razendsnel dus er komt ooit een tijd dat ze snel genoeg zijn om een PS2 nagenoeg perfect te emuleren. Dat zal echter nog wel ff duren, voordat de PSX geemuleerd kon worden bestond ie ook al ruim twee jaar.

Verwijderd

Wie weet komt Connectix wel met een Virtual Game Station 2 :) Die kon de playstation spellen best wel goed emuleren vond ik. Ook al was het alleen software-matig geemuleerd, het liep toch nog erg goed op een middelmatige pc (had toen een celeron 366, 128 Mb ram, geforce 1 sdr).

Verwijderd

Misschien nog interessanter:

Wat dachten jullie van een X-Box emulator :?
Dat is eigelijk gewoon een PC, dus zal zal waarschijnlijk niet moeilijk zijn om te emuleren, toch :? Misschien mensen die hier meer over weten te zeggen :? :)

• ravw
  • Laatst online: 13:48
Er is nog geen emu voor de pc die de PS2 kan draaien omdat hij niet is uit gevonden .

maar 1 gemiddelde pc kan het makkelijk aan hoor .

Ik denk dat je aan 1 P3 600 met GF 2 wel genoeg heb om alles op vol open tedraaien hoor .

want het is maar een res . van 640 bij 480 . :)

dus wat moet die kaart dan nog verder doen dan een beetje warm worden ..

oke en een beetje ram zal ook wel helpen hoor

Oja en dan nog wat kijk eens naar de DVD die er op zit die loopt nou ook niet echt zo als het wezen moet :)
En als je DVD goed wil laten lopen (software matig dan heb je min maal een P 2 400 nodig dus het zal wel mee vallen met het emu voor de PS 2

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op maandag 20 augustus 2001 17:54 schreef Blackhole het volgende:
Er is nog geen emu voor de pc die de PS2 kan draaien omdat hij niet is uit gevonden .

Ik denk dat je aan 1 P3 600 met GF 2 wel genoeg heb om alles op vol open tedraaien hoor .

Oja en dan nog wat kijk eens naar de DVD die er op zit die loopt nou ook niet echt zo als het wezen moet :)
En als je DVD goed wil laten lopen (software matig dan heb je min maal een P 2 400 nodig dus het zal wel mee vallen met het emu voor de PS 2
|:(

zeg me alsjeblieft dat je een grapje maakt

• mradem
  • Laatst online: 21-03-2024
Op maandag 20 augustus 2001 17:54 schreef Blackhole het volgende:

Ik geloof ook dat hij last heeft van een zonnesteek.

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 14:34 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Uiteraard...de PC's ontwikkelen zich razendsnel dus er komt ooit een tijd dat ze snel genoeg zijn om een PS2 nagenoeg perfect te emuleren. Dat zal echter nog wel ff duren, voordat de PSX geemuleerd kon worden bestond ie ook al ruim twee jaar.
what i mean is het is toch met een dikke p4 en een gf3 misschien wel mogelijk als je niet helemaal precies de hardware gaat emuleren maar alleen de software.

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 19:19 schreef kRiTz_C het volgende:

[..]

what i mean is het is toch met een dikke p4 en een gf3 misschien wel mogelijk als je niet helemaal precies de hardware gaat emuleren maar alleen de software.
Software emuleren :? :? :?

Je wilt dus PS2 software draaien zonder PS2 hardware? |:(

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:20
Op maandag 20 augustus 2001 17:54 schreef Blackhole

Yaddayadda smekkerdiesmek
:+ Humor van tegenwoordig :D

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49
Op maandag 20 augustus 2001 17:08 schreef Marius het volgende:
Misschien nog interessanter:

Wat dachten jullie van een X-Box emulator :?
Dat is eigelijk gewoon een PC, dus zal zal waarschijnlijk niet moeilijk zijn om te emuleren, toch :? Misschien mensen die hier meer over weten te zeggen :? :)
Hoe klinkt een psx-emulator op de x-box?? als de x-box tpch een pc is, kunnen ze toch makkelijk Bleem,ePSXe of VGStation porten naar de x-box?

What a fine day for Science! | Specs

• ravw
  • Laatst online: 13:48
HAHAHA wat hadden jullie dan ingedachten ???

als ik kijk naar het spel voor PS2 GT3 .
Dan moet ik eerlijk wezen dat ik over die tijd wel heen ben hoor met games als er spellen nu uit komen die er zo uit zien op 1 PC dan koop ik ze echt niet.

en ik kijk ook alleen maar naar de res van het spel want als het over het spel zelf gaat is hij wel aardig hoor :)
want er zijn nog geen pc spellen die zo zijn als GT 3.

maar oke ik mag dan wel 1 zijkerd zijn, maar kom nog eens terug als de PS2 de res aan kan op 1024 :) dan kijken we wel weer ff verder ..

want nu is het wel ff een raar vergelijk om een pc met een PS 2 tevergelijken
want dan zou je ook alles met elkaar vergelijken en niet alleen de snelheid van de Chip :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:33 schreef Blackhole het volgende:
HAHAHA wat hadden jullie dan ingedachten ???

als ik kijk naar het spel voor PS2 GT3 .
Dan moet ik eerlijk wezen dat ik over die tijd wel heen ben hoor met games als er spellen nu uit komen die er zo uit zien op 1 PC dan koop ik ze echt niet.

en ik kijk ook alleen maar naar de res van het spel want als het over het spel zelf gaat is hij wel aardig hoor :)
want er zijn nog geen pc spellen die zo zijn als GT 3.

maar oke ik mag dan wel 1 zijkerd zijn, maar kom nog eens terug als de PS2 de res aan kan op 1024 :) dan kijken we wel weer ff verder ..

want nu is het wel ff een raar vergelijk om een pc met een PS 2 tevergelijken
want dan zou je ook alles met elkaar vergelijken en niet alleen de snelheid van de Chip :)
Wat heb je nou aan een res. van 1024X768 op je televisie? Dat kan een normale tv set niet eens aan!
Ten tweede is er wel een oplossing voor (voor de resolutie verslaafden :? onder ons). De NUWAVE VGE
www.nuwaveinc.com. Apparaatje verdubbelt je beeldlijnen.
kost 65,45 Euro

En al die mensen die tegen de PS2 aan lopen schoppen... Waarom willen jullie hem dan wel graag emuleren? Om te bewijzen dat de PC o zo krachtig is? Het is gewoon een game console. Als je hem leuk vindt, dan koop je hem. En als je je PC prefereert, koop hem dan niet! }:O

*Plaguebearer wordt altijd zo moe van Console-PC wars...

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Op maandag 20 augustus 2001 19:43 schreef Huntor het volgende:

[..]

Hoe klinkt een psx-emulator op de x-box?? als de x-box tpch een pc is, kunnen ze toch makkelijk Bleem,ePSXe of VGStation porten naar de x-box?
er schijnen al mensen bezig te zijn een N64 emu te porten naar de X-Box, moet best te doen zijn denk ik

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:35 schreef woutf het volgende:

[..]

er schijnen al mensen bezig te zijn een N64 emu te porten naar de X-Box, moet best te doen zijn denk ik
Als een N64 emu kan, dan moet een PSX-emu toh ook kunnen. Want een psx-spel loobt bij mij beter dan een n64 spel.

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1