Stillere game laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilaf0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een Dell G15 gaming laptop gekocht en ik werd gek van het geluid. Het leek net alsof ik een brommer aan had staan terwijl ik slechts een Youtube filmpje probeer te kijken.

Dus ik zoek eigenlijk een game laptop die niet al te veel geluid maakt (ik moet er mee in de les kunnen zitten zonder dat iedereen hem hoort).

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gebruiken om te gamen, surfen en studeren.

Wat is je budget?
1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, voor de studie maar hij hoeft niet bijzonder licht te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen Acer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
Je had iets als throttlestop kunnen gebruiken om een stiller profiel te maken (waarin je bijv het aantal cycles van je processor terugschakelt).

Ik doe het doorgaans om mijn Aero 15X minder heet te laten worden, maar hij is dan ook een stuk stiller

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilaf0
Metaalhoofd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:05:
Je had iets als throttlestop kunnen gebruiken om een stiller profiel te maken (waarin je bijv het aantal cycles van je processor terugschakelt).

Ik doe het doorgaans om mijn Aero 15X minder heet te laten worden, maar hij is dan ook een stuk stiller
De laptop maakte zoveel lawaai na de eerste keer opstarten en niks speciaals er mee te doen dat ik het niet vertrouw. Het is de bedoeling dat ik hem toch wel een paar jaar kan gebruiken en ik heb niet het idee dat het lawaai minder wordt na verloop van tijd.

Vandaar dat ik een ander wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Pilaf0 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:46:
[...]

De laptop maakte zoveel lawaai na de eerste keer opstarten en niks speciaals er mee te doen dat ik het niet vertrouw. Het is de bedoeling dat ik hem toch wel een paar jaar kan gebruiken en ik heb niet het idee dat het lawaai minder wordt na verloop van tijd.

De eerste uren is wat misleidend omdat dan Windows update de machine haast laat opstijgen.

Dat gezegd hebbende vind ik stille laptops een uitdaging en met discrete GPU al helemaal. Voeg daarbij een krap budget (lees: sowieso alles onder de 1500 euro) en het is bijna onmogelijk.

Feitelijk zoek je de enkele hit met een geluidsprofiel dat net niet teveel stoort (whine, brom, windgeruis).

Ik heb eerder maar afgezien van een discrete GPU voor laptops die 's avonds rustig op de bank gebruikt moeten kunnen worden. Een thin & light geeft dan betere kansen.

Ik ben overigens benieuwd hoe de G15 klinkt die hier een dezer dagen arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilaf0
Rukapul schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:01:
[...]
Ik ben overigens benieuwd hoe de G15 klinkt die hier een dezer dagen arriveert.
Een beetje geluid is niet erg maar ik vond dit zo irritant dat ik er hoofdpijn van kreeg. Een beetje blazen is ok maar dit is net een grasmaaier motor.

Ik had ook wat gegoogeled en G15's schijnen inderdaad veel kabaal te maken. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
1000 euro gaat ergens een compromis betekenen voor laptops. Kan je vertellen wat voor games je er mee van plan bent te gaan spelen, en of je nog speciale software voor je studie nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:12
Let op: Letterlijk elke 'game' laptop is een opstijgende straaljager onder hoge belasting.

Wil je een stille ervaring met een hoge performance? Dan zal je echt een desktop moeten bouwen/kopen.

De fan-profielen kan je op de meeste laptops wel aanpassen. Op mijn ASUS in ieder geval wel, weet niet hoe dat zit met Dell G15 modellen... maar ik durf eigenlijk wel met 100% zekerheid te zeggen dat het daarop ook kan.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilaf0
Bonsaiboom schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:11:
1000 euro gaat ergens een compromis betekenen voor laptops. Kan je vertellen wat voor games je er mee van plan bent te gaan spelen, en of je nog speciale software voor je studie nodig hebt?
Ik speel vooral Rogue Lites er op zoals Rogue Book en wat RPG's zoals Pillars of Etenity 2. Spellen als Cyberpunk en The Witcher speel ik op de console.

Voor de studie heb ik niet meer nodig dan de Office en Google suites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Pilaf0 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:46:
[...]

Ik heb ook een G15 en deel jouw ervaring totaal niet.
Tijdens browsen e.d. maakt hij amper geluid. Misschien moet je eerst even de updates installeren en een stil profiel kiezen.
Ik heb hem maximaal belast en dan draaien de fans op 83%. Dan maakt hij zeker veel geluid, maar niet meer dan andere laptops.
Een laptop maakt nou eenmaal geluid wanneer je hem belast. Als ie echt klinkt als een brommer heb je wellicht gewoon een kapotte of je verwachtingen zijn te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 01:50
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Ik heb ook een G15 en deel jouw ervaring totaal niet.
Tijdens browsen e.d. maakt hij amper geluid. Misschien moet je eerst even de updates installeren en een stil profiel kiezen.
Ik heb hem maximaal belast en dan draaien de fans op 83%. Dan maakt hij zeker veel geluid, maar niet meer dan andere laptops.
Een laptop maakt nou eenmaal geluid wanneer je hem belast. Als ie echt klinkt als een brommer heb je wellicht gewoon een kapotte of je verwachtingen zijn te hoog.
Andere merk laptop hier (Medion = Clevo based) en vergelijkbare ervaring, onder normaal gebruik is dat ding super stil, tijdens gamen varieert het van luid tot straaljager (dat laatste als een spel beide CPU en GPU zwaar gebruikt)

Ik denk ook gewoon dat TS z'n laptop gewoon bezig was met updates, bij mijn laptop draaide de CPU op 100% toen ik hem net uit de doos had, en dat kon je overduidelijk horen.

Aan TS, stille gaming laptops die stil zijn tijdens gamen bestaan niet, tenzij je een laptop neemt zonder een dedicated GPU maar dan is het geen gaming laptop dus... that explains all.

Het is wel zo dat een duurdere laptop stiller kan zijn, maar stiller dan luid tijdens zware gaming zal het niet worden, dan is desktop de enige optie.

Tenzij je diensten als Stadia of Nvidia hun cloud service gebruikt, al het lawaai zit ergens anders op de wereld, en jij kan dan met een simpele laptop (want dan is een gaming laptop niet nodig) die games spelen via streaming, is een laptop dan meteen ook veel stiller.

Echter tijdens normaal gebruik (browsen, YouTube) zullen de meeste wel vrij stil zijn.

Het is niet ideaal maar bedenk je dit, die hitte moet ergens heen dus zullen gaming laptops onder zware load lawaai maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 06-07-2021 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45
Om het nog even extra te benadrukken: "Gaming Laptop" en "Stil" gaan niet samen. Iedereen die mij in mijn omgeving vraagt welke laptop hij/zij moet kopen om te gamen adviseer is om geen laptop te kopen. Duur, luid en weinig tot geen upgrade mogelijkheden.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Pilaf0 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 01:26:
Ik heb een Dell G15 gaming laptop gekocht en ik werd gek van het geluid. Het leek net alsof ik een brommer aan had staan terwijl ik slechts een Youtube filmpje probeer te kijken.

Dus ik zoek eigenlijk een game laptop die niet al te veel geluid maakt (ik moet er mee in de les kunnen zitten zonder dat iedereen hem hoort).

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gebruiken om te gamen, surfen en studeren.

Wat is je budget?
1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, voor de studie maar hij hoeft niet bijzonder licht te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen Acer
toon volledige bericht
Hier ook een Dell G15 (5510), ik had eerst ook dat de fan telkens iets aan ging en weer uit, op de zachtste stand en dat vond ik al irritant. Ik ben altijd op zoek naar de stilste laptop met dedicated GPU voor een zo laag mogelijke prijs en doe daar dan weer een paar jaar mee. Maar dat harde fan geluid wat jij zegt herken ik helemaal niet. Ik heb hem helemaal leeggegooid Microsoft Windows 10 Pro erop gezet en de benodigde drivers. Nu gaan de fans niet meer aan met Internet browsen, Office werk of YouTube, alleen nog met grafisch zware dingen (logisch). Ik denk dat er bij jou of iets in de software configuratie niet goed zat, of de fans ergens niet goed zaten.

Ik heb best veel zware (Intel i7's en GTX/RTX GPU's) laptop's gehad en getest en de Dell G15 is één van de stilste die ik heb gehad, samen met een ASUS N551JQ.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 07-07-2021 09:37 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik heb de Dell G15 (5510) zojuist binnen gekregen. In idle is hij stil (hoor hem niet terwijl ik een relatief stille oude HP business laptop wel hoor). Bij het installeren van Windows Update and Steam is de koeling een paar keer opgespind varierend van een klein beetje tot standje turbo. Het is echter een normaal fangeluid en geen brom of whine.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 07-07-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
De Dell G15 5510 is een hele goede laptop voor zijn prijs, de minpunten zijn het mindere scherm en de behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-05 18:45
Jumpman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:38:
De Dell G15 5510 is een hele goede laptop voor zijn prijs, de minpunten zijn het mindere scherm en de behuizing.
Ik heb de G15 5510 met 120hz scherm en 3060. Het scherm is inderdaad niet al te best, wat backlight issue
Ook is de behuizing wat plastic achtig.

koeling is wel in orde, prestatie's ook. het scherm klapt ook goed open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
-

[ Voor 100% gewijzigd door Jumpman op 08-07-2021 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

interlude schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Ik heb de G15 5510 met 120hz scherm en 3060. Het scherm is inderdaad niet al te best, wat backlight issue
Ook is de behuizing wat plastic achtig.

koeling is wel in orde, prestatie's ook. het scherm klapt ook goed open.
Hier ook een klein plekje backlight links bovenaan, niet storend gelukkig. Scherm kon inderdaad beter, maar voor die prijs moet je concessies maken. (Betaalde 1041 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Anoniem: 377816 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:36:
[...]

Hier ook een klein plekje backlight links bovenaan, niet storend gelukkig. Scherm kon inderdaad beter, maar voor die prijs moet je concessies maken. (Betaalde 1041 euro)
links boven inderdaad.. awh ik 1103 :P sad days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 377816 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:36:
[...]

interlude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:02:
[...]

links boven inderdaad.. awh ik 1103 :P sad days
Ik heb €964,10 betaald zonder Windows. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 13-07-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 17:19

NeHoX

Gamer + PV

Als je zegt dat je laptop als een brommer klinkt vraag ik me af of er niet iets hardware matigs kapot is. Kun je het eens opnemen op 20-30cm afstand met je telefoon en delen?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Jumpman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:30:
[...]

[...]

Ik heb €964,10 betaald zonder Windows. ;)
Hoe dan ? :P

betreft het dan de i7 10870H met 3060 en 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
interlude schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:06:
[...]

Hoe dan ? :P

betreft het dan de i7 10870H met 3060 en 16GB
Klopt, was een aanbieding: https://nl.pepper.com/aan...aptop-met-rtx-3060-198294. Deze en dan Microsoft Windows 10 Home ook niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kan de TS ons even een update geven wat hij nu heeft gedaan / besloten. @Pilaf0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Na een weekje gebruik: de machine is absoluut stil onder lage load inclusief games als C&C Remastered, Fall guys, etc.

Assassin's Creed Unity daarentegen veroorzaakt een geluid van een opstijgende F16 :+ puur de fans die dan maximaal blazen.
Jumpman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:07:
[...]

Klopt, was een aanbieding: https://nl.pepper.com/aan...aptop-met-rtx-3060-198294. Deze en dan Microsoft Windows 10 Home ook niet nemen.
De prijzen en opties variëren continu. Ik heb ca 1175 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je voornamelijk op een vaste plek zit, zou je ook een eGPU kunnen proberen, dan haal je in ieder geval de warmte van je dGPU uit je laptop weg en mogelijk daardoor koeler en minder geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 14-07-2021 10:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
DukeBox schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:29:
Als je voornamelijk op een vaste plek zit, zou je ook een eGPU kunnen proberen, dan haal je in ieder geval de warmte van je dGPU uit je laptop weg en mogelijk daardoor koeler en minder geluid.
Klopt, maar als een laptop multicore, wat RAM en de juiste aansluitingen wilt kopen een eGPU behuizing en minimaal een nVidia RTX3060 of equivalent dan hebben we het over een behoorlijke totaalsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Jumpman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:58:
Klopt, maar als een laptop multicore, wat RAM en de juiste aansluitingen wilt kopen een eGPU behuizing en minimaal een nVidia RTX3060 of equivalent dan hebben we het over een behoorlijke totaalsom.
Maar TS heeft toch al een laptop ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Jumpman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:07:
[...]

netjes. hierin zit ook het betere scherm en RGB toetsenbord als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
interlude schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:20:
[...]

netjes. hierin zit ook het betere scherm en RGB toetsenbord als het goed is
Nee, ik het RGB toetsenbord niet genomen, er zit het standaard 120Hz scherm in.

Pagina: 1