Ecommerce Werklaptop, 17 inch, budget 800~1200,

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Voor mijn ecommerce werk ben ik op zoek naar een ideale laptop maar ik heb het er best moeilijk eentje te vinden. Gewicht, batterij duur. resolutie en gaming zijn niet belangrijk. Voornamelijk will ik een snelle 17+ inch laptop voor het budget waarbij hij voornamelijk voor excel en browsen met meerdere tabbladen tegelijk gebruikt gaat worden.

-17 inch+ scherm
- Snelle processesor
- 16gb+ ram

Wat ga je met je laptop doen?
Meerdere browser tabbladen, data verwerking excel

Wat is je budget?
800~1200 euro exclusief btw, mag wat meer maar mag ook wat minder

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, enkel rond het huis, gewich is onbelangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur qua merk, gewoon een goed snelle 17 inch laptop :) echter wil ik hierin realistisch zijn als het verschil tussen een 800 euro variant en 1600 euro slechts 10% is, dan is de 800 euro variant meer als genoeg.

Ik kwam in mijn zoektocht de Aspire 5 Laptop - A517 tegen maar die is overal uitverkocht :( Als alternatief dacht ik mogelijk aan Lenovo Legion 5 17 inch met intel Lenovo Legion 5 (kan helaas geen 17 inch laptop vinden met R7 5800H)

[ Voor 10% gewijzigd door hemigidius op 05-07-2021 00:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42
Eh, er zit nogal een verschil tussen een Intel core Intel. 1135g7 (uit de Acer 517) en een AMD 5800H. Meer dan een factor 2 in performance.

Waarom is bij Intel een low voltage 4-core voldoende en moet het opeens bij AMD een full-voltage 8 core zijn?

Hoeveel performance heb je nu echt nodig? Een 4 core AMD 5400U is al sneller dan die 1135G7 uit de genoemde Acer.

Je kunt toch zelf prima zien dat er 8 laptops in de Pricewatch staan van 17”+ met een 5800H en variaties op die 8-core (dus 5800 en 5900-varianten)?

De goedkoopste is de Legion 5 en die begint dan bij €1400.

Je wilt een Ferrari, maar het moet wel voor een budgetprijs. Ja nogal logisch dat je er geen kunt vinden.

Kijk nu eerst eens realistisch wat je voor cpu-power nodig hebt. Als je daadwerkelijk in Excel bezig bent en daar 8 cores in nodig hebt, dan heb je waarschijnlijk eigenlijk niet het juiste programma voor het werk wat je aan het doen bent.

Access of Power-Bi liggen dan meer op de route (als je bij MS-producten blijft).

Er is al een 17” laptop met 5500U (6 cores) voor € 650.

6 en 8-core 17” laptops: 70 stuks, waarvan 10 met AMD: pricewatch: MSI GF75 Thin 10SCXR-030NL

Altijd leuk als je de verkeerde link hebt geplakt en dat je naar een nieuwe selectie opeens met een andere aantal laptops komt :)

72 laptops met 6-8 cores met een prijs tot € 1.500: https://tweakers.net/lapt...W3wqIYNMT-Tyw7-yWOuw6llBc

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 05-07-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Eens met @White Feather. Wat heb je nou eigenlijk nodig?
Je wilt een Ferrari, maar het moet wel voor een budgetprijs. Ja nogal logisch dat je er geen kunt vinden.
En hebt misschien wel een Combo nodig, ipv een Ferrari.

Ik denk eerlijk gezegd dat je niet naar de juiste zaken kijkt voor wat je nodig hebt. Hoeveel opslag denk je bijvoorbeeld nodig te hebben? En is FullHD voldoende, of heb je juist een hogere resolutie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemigidius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-11-2024
Hartelijk dank voor de reacties! FullHD is inderdaad meer als voldoende, opslag is ook niet belangrijk daar ik een paar TB aan cloud opslag heb. :)

Was er niet van op de hoogte dat je zo lekker kon filtreren in de pricewatch! Het hoeft geen Ferrari te zijn als het om look gaat, echter wil ik wel de snelste laptop aanschaffen voor het budget van 800-1200 euro (1500 incl),

Vaak omdat ik meestal een 10~15 excel versies tegelijk bezig, snel wat simpele foto bewerkingen en tegelijk in een waslijst aan browser tabbladen bezig ben. Daarom wil ik even kijken welke processor de beste keuze is om hier geen tijd op te verliezen.

Kom ik dan toch uit het beste uit op Lenovo Legion 5 17inc R7 5800H?