Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:13
Ik wilde een spaarrekening openen bij Lloyds Bank.
Bij het openen moet je uiteraard allerlei privé-vragen op het formulier invullen.
Dat gebeurd netjes via https.

Ik snap dat ze ook een afbeelding van je paspoort willen, wettelijk vereist en zo.
Maar ze vragen dat naar hun te mailen: legitimatie@lloydsbank.nl

Normale email is toch totaal niet beveiligd / encrypted ?
Iedereen die onderweg meekijkt heeft dan toegang tot deze zeer belangrijke identiteitspapieren !?

Ik had het liever geüpload via https

Vragen:
- Is dat volgens de regels?
- Welke info kan ik op het paspoort onleesbaar maken, en toch aan de wettelijke eisen voldoen

Extra info:
De spaarrekening bij Lloyds Bank heeft momenteel de hoogste rente, een zeer magere 0,3%.
Lloyds Bank is gevestigd in Duitsland, was voorheen Bank of Scotland. Denk ivm Brexit naar Duitsland.
https://www.lloydsbank.nl/sparen

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.lloydsbank.nl/service-en-contact

Je kan ze morgen bellen? Ze hebben ook een post-adres (stuur je daar je kopie aangetekend heen??)

In de app van KopieID en op de site van de overheid staat toch dat je je BSN vaak/altijd mag weghalen alsmede (soms) een gedeelte van het volledige documentnummer onderaan de pagina?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zitvast
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07-2021
SCS2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:07:
Normale email is toch totaal niet beveiligd / encrypted ?
E-mail kan gebruik maken van TLS (via STARTTLS) en dan is het wel versleuteld. Daarbij zijn wel twee kanttekeningen te maken:
1. Het is geen end-to-end-versleuteling. Als je de e-mail via bijvoorbeeld gmail stuurt, kan Google meekijken. Stuur je het via hotmail dan kan Microsoft meekijken. Enz.
2. Je kunt het gebruik van TLS niet afdwingen of controleren (tenzij je zelf een mailserver in beheer hebt). Lloydsbank heeft acht mailservers die allemaal TLS ondersteunen, en als je eigen mailserver het ondersteunt (gmail/hotmail/protonmail ondersteunen het), gaat het normaalgesproken goed. Als de acht mailservers down zijn, gaat je e-mail naar een backupserver van Lloydsbank en geen van de backupservers ondersteunt TLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

Reptile209

- gers -

MAX3400 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:48:
[...]
In de app van KopieID en op de site van de overheid staat toch dat je je BSN vaak/altijd mag weghalen alsmede (soms) een gedeelte van het volledige documentnummer onderaan de pagina?
Banken zijn één van de uitzonderingen die wel je BSN mogen (moeten) hebben: https://www.rijksoverheid...rvicenummer-bsn-gebruiken

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:12
Stuur het via zivver. Dat wordt gebruikt door o.a. zorgpartijen. Kan je als consument gewoon een account bij aanmaken. Ik heb dit ook gebruikt toen ik loyds moest mailen. Ik heb ze ook even erop gewezen dat gewoon mailen van privè gegevens in deze tijd echt niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bij leaseplanbank krijg je trouwens maximaal 0,5% rente. Moet je het wel 5 jaar vastzetten. Als dat geen probleem is, is dat misschien nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:19
Dat banken een legitimatie vragen is niet vreemd.
Zorg er wel voor dat je het met Photoshop watermerkt. Dus datum + de naam van de bank. En dan het watermerk aanbrengen over de gehele afbeelding.

Vaak kan je nog je BSN blurren, maar denk dat de bank juist die wél nodig heeft. Ik zou nog even vragen of het je paspoort alleen ter legitimatie gebruikt wordt en daarna wordt vernietigd.

Is er naast de rente nog een andere reden waarom je voor Lloyds Bank hebt gekozen? Ik zoek ook een andere spaarrekening. Had Lloyds op het oog maar Duits, weet dus niet exact wat het verschil tussen het Nederlandse en Duitse depositogarantiestelsel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:13
Ik heb Lloyds mijn vraag gesteld, maar nog geen antwoord.

@hoi1234
Bij leaseplanbank krijg je trouwens maximaal 0,5% rente. Moet je het wel 5 jaar vastzetten. Als dat geen probleem is, is dat misschien nog een optie.
Let op: 5 jaar niet over je geld beschikken is één ding, maar de kans is groot dat in die 5 jaar de rente stijgt...

@ DedSec85
Nederlandse en Duitse depositogarantiestelsel zijn vrijwel gelijk. Alle bronnen die ik kon vinden noemen e100k.
Ik denk dat ieder? EU-land dezelfde regels heeft en e100k garandeert.

Overigens vind ik een grotere instinker dat het maximum geldt voor al je rekeningen bij DIE bank.
OOK als het "product" een andere naam heeft.
Zoals de nu gestopte MoneYou, dat is een handelsnaam van de ABN.
Dus je andere ABN rekening of je hypotheek bij de ABN beïnvloeden het gegarandeerde bedrag !

- If I could do that, I would do it better -

Pagina: 1