2 computers naar 1 printer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinno99p
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-03 14:24
Mijn vraag
Op mijn printer moet ik een USB B male stekker aansluiten. De andere kant van snoer wil ik verbinden met een USB hub ingang. Ik dacht zo dat als ik dan 2 computers op de USB A aansluit van de hub dan kan ik van die 2 computers printen op dezelfde printer.
Helaas werkt dit niet ........... Windows ziet wel de printer maar er wordt van (beide computers) niets geprint.
Iemand een idee wat ik fout heb gedaan (en wat ik dus anders moet doen) ?

Beste antwoord (via hinno99p op 04-07-2021 22:21)

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kan wel maar dan heb je een USB sharing switch nodig zoals bijvoorbeeld deze nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door synoniem op 04-07-2021 22:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35
Welke printer gaat het om, en werkt de printer wel als je 'm zonder USB-hub gebruikt? En welke USB-hub gebruik je?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik denk dat dat niet gaat werken, iets met usb-host. Een printer met netwerkaansluiting (lan/WiFi) kan dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52

FreakNL

Well do ya punk?

Dat werkt toch niet zo.

Met een USB hub kun je meerdere USB devices op 1 PC aansluiten, niet andersom.

Koop een WiFi printer of deel de printer op PC1 (moet PC1 wel aanstaan als je op PC2 wilt printen).

[ Voor 80% gewijzigd door FreakNL op 04-07-2021 22:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kan wel maar dan heb je een USB sharing switch nodig zoals bijvoorbeeld deze nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door synoniem op 04-07-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinno99p
@synoniem :
Ga ik proberen.
@FreakNL:
als ik zelf al zeg "Helaas werkt dit niet" dan helpt "Dat werkt toch niet zo" me niet vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Sorry, maar je doet iets wat echt volledig onlogisch is, vandaar mijn reactie. En ik leg in de regel erna toch uit waarom? Tevens geef ik een richting om het op te lossen.

Ik vraag me überhaupt af hoe je het aangesloten had? Heb je daar een plaatje van of tekening??? Stel, je hebt een USB hub met 4 USB-A female poorten, dan wilde jij dus 2 PCs en 1 printer op de USB-A poorten aansluiten? Het lijkt me toch vrij logische dat dit niet werkt, een USB hub maakt van een enkele poort op je PC meerdere poorten, maar het is geen sharing device… En waar had je de male USB-A kabel eigenlijk ingestoken?? (Zeg maar de “hoofdkabel” van de hub?)

Met zo’n sharing hub (wat eigenlijk gewoon een KM switch is) kan het wel natuurlijk, compleet ander principe.

Overigens vind ik met USB bekabelde printers sowieso iets uit het jaar kruik. Heeft dat ding geen WiFi of op zijn minst een netwerkaansluiting? Als dat niet zo is zou ik onderzoeken of je hem niet Wireless kunt maken (we zitten niet voor niks op Tweakers)…

[ Voor 124% gewijzigd door FreakNL op 05-07-2021 05:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Een netwerkprinter of module kopen niet slimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinno99p
USB B male op de printer en de andere kant van de kabel met een 'verlengadapter' de USB A male aansluiten op de "ingang" van de hub. Vanaf de hub natuurlijk naar de pc's met USB A male naar USB A male kabels.
Ik vond het op zich wel leuk bedacht.
De printer heeft geen netwerkaansluiting maar wel wifi. Het wifi signaal is echter te zwak voor een goede en snelle overdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:26

BCC

Een netwerk switch met een usb poortje die je printer over het netwerk kan delen zijn vaak ook niet zo duur.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 05-07-2021 22:30 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt dus gewoon een WiFi printer. Zit er dan geen WiFi direct op? Dat lost dan ook je problemen op, gezien je computers (blijkbaar) dicht bij de printer staan…

En anders gewoon je WiFi problemen oplossen. Of de printer aansluiten op een WiFi bridge.
Pagina: 1